zitten en kruipen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lunaatje, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hoe kun je het best je kindje stimuleren om te zitten en te kruipen?
    die van mij valt nog naar alle kanten met het zitten

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    hihi, die van mij ook :p

Hij kan wel zitten, maar zodra hij iets leuks ziet, rijkt hij ernaar en dondert om.. Gelukkig kan hij tegen een stootje. Maar hij vind het nou eenmaal leuker op zijn buik..

Kruipen ook nog niet. Hij gaat sinds vorige week wel op knieen en handen staan, dus het begin is er, nu nog de beweging erbij. Het kwam ineens, zonder motivatie ofzo. Hij raakt meer geinteresseerd in dingen die wat verder liggen, dus dan moeten ze wel..

Maar ik maak me geen zorgen. De ene is motoriek sneller, de andere mentaal, anderen (zoals de mijne) doen beide gelijk op. Al die leeftijden in boekjes zijn ook maar gemiddelden. sommigen zijn eerder dan het gemiddeld, sommigen later. Mijn familie is motorisch niet heel snel. Ik zat en stond met 10 maanden, kruipen heb ik amper gedaan. Mijn zusje heeft nooit gekropen, en liep toen ze 2 was. Dus zolang C sneller is dan haar, vind ik het wel best ;)

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    op de bank neerzetten dan de vingertjes om jouw vingers heen laten slaan en ze met je duimen vastpakken en voorzichtig naar voren trekken...vaak trekken ze zich vanzelf al op....of ze "recht" neerzetten en hun onderrug "ondersteunen" met je handen(lichtjes) op die manier proberen ze zelf hun "evenwicht" te vinden...

kruipen...gewoon op een (speel)kleed op de grond leggen met een "interessant" speeltje waar ze net niet bij kunnen maar waarvan je weet dat ze die "graag" vast wil hebben...

Zoë probeert steeds als ze in haar wipstoeltje zit(ligt) naar voren te komen om te gaan zitten (wat uiteraard niet lukt) maar ze vindt het "heerlïjk" om bij je op schoot te zitten zodat ze alles kan overzien,helemaal als je haar op de bank zet en ze "zelf" recht kan zitten omdat ze je vingers vasthoud....

ze probeert te kruipen, maar doordat ze de "kracht" mist komt ze nog niet echt vooruit en snapt niet helemaal dat ze niet haar buik op de grond moet leggen haar handen omhoog moet doen als ze probeert zich met haar beentjes af te zetten ;)

wil je haar stimuleren te kruipen dus simpelweg op de buik op de grond leggen met speeltje ervoor, en je hand achter de voeten houden zodat ze zich tegen jou hand(arm) af kunnen zetten, zo hebben ze binnen no time door hoe ze "naar voren" kunnen komen en hebben ze je "hulp" niet meer nodig....

succes ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    hmm, leuk zo'n kind..
    Meestal doen ze dingen niet meer, als je zegt dat je kind het wel kan.. Mijn draait het om..

Hij heeft besloten om vandaag te gaan tijgeren. Zet zich af met 1 been, en steunt op zijn onderarmpjes.. Niks gemotiveerd dus.
    Er lag alleen iets leuk, net buiten handbereik.. En daar ging hij.

Deel Deze Pagina