Na 7 maanden alleen 's ochtend en 's avonds bv, werkt dat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kaatje k, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hallo allemaal,

Ik moet over een paar weken weer aan het werk. Ik wil nog wel bv blijven geven, maar heb niet echt veel zin op mijn werk te gaan kolven. Ik moet veel reizen en dat is nogal onhandig. Ze is ook al 7 maanden dan...

Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met alleen 2 voedingen per dag geven, en dan tussen de middag een fles kv. Ik zou denken dat met 7 maanden je bv stabiel genoeg is? Ik gaf mijn zoontje op die leeftijd nog maar 3 voedingen bv (maar geen kv) en dat ging prima, dan zou 2 ook wel moeten kunnen toch, zonder dat ik 'opdroog'?

Ik denk alleen wel dat ik dan ook op de dagen dat ik niet werk maar 2 voedingen kan geven? Ik werk een dag thuis, en het komt neer op 3 dagen dat ik weg ben...

Mocht iemand ervaring of tips hebben dan hoor ik het graag!

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik zit net zelf al even te denken dat het maar een paar weekjes is tot kerst, dan ben ik bijna twee weken vrij. Dat zou ik nog wel kunnen kolven. Dan zou ze in januari al weer 8 maanden zijn. Dan zal het toch wel stabiel genoeg zijn?

3. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Het zal wel per persoon verschillen, maar bij mij na 3 maanden ben ik enkel de ochtend en avond voeding gaan geven. En die droogde op met 4,5 maand.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Geen ervaring maar denk wel dat het kan met 8 maanden. En anders op de dagen dat je vrij bent toch maar weer meer aanleggen/kolven.

5. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Deze vraag heb ik ook een keer aan de lactatiekundige gesteld, waarbij ik op consult kwam. Alleen is de leeftijd van mijn zoontje tegen die tijd 6 maanden. De lactatiekundige zei dat tegen die tijd de bv aardig stabiel is. Zij verwacht dat het mogelijk is om op werkdagen 2 keer per dag bv te geven, niet te kolven op het werk en de thuisdagen gewoon bv te geven als er ook overdag vraag naar is. Ik hoop dat het echt zo gaat werken, want ook ik zie het niet zitten om op mijn werk te kolven. Ik hoop dat je wat aan het antwoord hebt.

groetjes, Natasja

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Chris was een maand of 10 toen ik op werkdagen gestopt ben met kolven. Op de dagen dat ik thuis was gaf ik hem wel gewoon BV in de middag, naast de ochtend en de avond en dat werkte wel. Dus ik zou het gewoon eens gaan proberen om op werkdagen niet te kolven en op de thuisdagen gewoon te BV-en. Geeft dat op werkdagen te veel druk, kun je evt. even met de hand de ergste druk weghalen. Oke Chris was iets ouder, maar het werkte prima.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Valt niet veel zinnigs over te zeggen.
    Bij de ene vrouw is het met 7 maanden al zo stabiel dat je het kunt doen met 2x op een dag, maar ik ken ook zat vrouwen bij wie het met maar 2 voedingen op een dag toch snel einde verhaal was.

Zelf gaf ik met 7 maanden nog zo rond de 7 voedingen op een dag, en dat hadden ze ook echt nog nodig.

Op dagen dat je niet werkt kun je volgens mij toch echt het bst op verzoek blijven voeden, en het dus van je kind laten afhangen hoe vaak je borst geeft. 3x vind ik wel echt het minimum hoor met 7 maanden!
    Je kunt (als je kind geen verhoogd allergierisico heeft) tussen de middag een bordje yoghurt laten geven en bijvoorbeeld ook de bijvoeding laten geven als je op je werk bent. Als je dan thuis komt zou ik aanleggen en dan later op de avond, voor het slapen gaan opnieuw. Met de ochtendvoeding en eventuele nachtvoedingen kom je dan toch aan een beter aantal borstvoedingen op een dag.

Als je het ziet zitten om die paar weekjes op het werk te kolven, dan is dat ook een goed idee. Maar ook dan zou ik streven naar ochtendvoeding aan de borst, thuiskomvoeding en voor het slapengaan voeding live.

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

bedankt voot het meedenken, ik ga het gewoon proberen!

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Een collega is met 4,5 maand overdag gestopt met voeden. Ze geeft wel om 19.00/23.00/3.00/7.00 uur voeding. Eigenlijk hetzelfde als je het omdraaid naar de dag en de nacht zou doorslapen. Dit gaat goed.

Denk dat het per persoon verschilt.

10. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje is nu ruim 6 mnd en sinds een paar weken kolf ik niet meer op het werk.
    Maar: ik geef nog wel gewoon BV, alle voedingen. Wat ik doe is kolven voor ik naar het werk ga en ook als ik thuis kom. EN op de dagen dat ik thuis ben drinkt hij gewoon wat hij wil. Dit gaat prima!
    Bij mijn oudste heb ik het ook zo gedaan, al ben ik toen al wel nog eerder gestopt met kolven op het werk. Ik loste het dus op door thuis te kolven.
    Misschien een idee als je toch 'bang' bent om op te drogen?

11. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Ik ben aan het werk gegaan toen mijn dochtertje bijna 8 maanden was, en toen niet gaan kolven. Ze kreeg toen om 07.00 en 19.30 live aan de borst, en om 13.00 een fles met moedermelk uit de vriezer voorraad. Ik gaf de 3 dagen per week dat ik thuis was wel de 13.00 voeding live. Soms op werkdagen dat ik haar rond 18.00 nog even kort aanlegde, maar dat heb ik niet vaak gedaan. En het is prima gegaan!
    Vanaf dat ze 9 maanden was, en de vriezer leeg, heb ik de 13.00 voeding laten vallen. Heb gelukkig een pro-BV wijkverpleegkundige en die snapte prima dat ik haar eigenlijk "principieel" eigenlijk liever geen poeder wilde geven. Rond 9 maanden gaan de meeste KV kindjes ook naar 2 flessen,dus waarom niet gewoon proberen? En ook dat gaat prima!

Als ik jou was zou ik wel die paar weekjes tot de kerstvakantie gaan kolven. Dan heb je een nog betere kans dat het gaat lukken. Maar uiteindelijk is het echt een kwestie van proberen. Het is in elk geval niet onmogelijk!

Succes en werk ze weer!

12. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik had eigenlijk net zo'n topic geopend; goede hoop na kolfrecht
    dit omdat ik na 9 maanden niet meer mag kolven op het werk.
    ik ga dus ook proberen de 2 dagen die ik werk sochtends voor het werk te kolven of voeden, dan gelijk na terugkomst en de rest live.
    dan nog 5 dagen in de week om live te voeden. hopelijk kan ik het op die manier tot 12 maanden volhouden.
    succes!

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje was ook bijna 8 maanden toen ik niet meer wilde kolven. Mijn voeding was stabiel genoeg. Ben met 10 maanden wel gaan afbouwen omdat ik er ineens genoeg van had, maar geloof niet dat het anders opgedroogd zou zijn.

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

goed om te horen dat dit vaak goed gaat! ik heb er alle vertrouwen in nu...

Deel Deze Pagina