Bedsharing

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Sokev, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sokev

Sokev Lid

28 mei 2016
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi
    Onze dochter is nu 4 weken oud en slaapt al sinds dag 1 bij mij op het bed.
    Gunstig is dit niet, daar ik me nooit op mijn gemak voel en er ook bekrompen bijlig. Mijn dons ligt tot op mijn heupen, dan een laken over mijn schouders en voor de rest lig in in mijn nakie. Ik geef borstvoeding, dus laat ik 's nachts mijn tepels wat luchten (sorry voor de beschrijving, maar na al het zuigen doen mijn tepels pijn! Lanoline helpt me een beetje)
    In het ziekenhuis deden ze daar niet raar over, ook de LLL gaf dit als oplossing aan, maar nu vraag ik me af hoe lang dit zal duren?

Overdag slaapt zij eigenlijk niet echt. Enkel als ik mij ernaast leg en zelf in slaap val als ze aan de borst hang word ik wakker en zie ik dat ze ook ligt te knorren.
    Sta ik op, dan is ze wakker na 5 minuten.
    Onze matras hebben we in de living gelegd, daar haar wieg in de living staat (we hebben geen verwarming in onze kamer) en sinds ze nu bij ons ligt kan ik de matras niet in op het bed leggen anders kan ze eruit vallen.
    We hebben al meerdere nachten geprobeerd om ze te verplaatsen in haar wieg (net naast de matras) maar als we dan de angelcare nog maar hebben aangezet komt mevrouw wakker en tiert het huis samen.
    Dan mag ik herstarten met de borstvoeding en laten we ze liggen.
    Wie doet het ook zo? Hoe lang duurt dit vooraleer we ze kunnen in haar eigen wieg leggen?

Kind en Gezin raadde ons aan om eens naar een osteopaat te gaan daar ze niet slaapt overdag. Ik weet niet of dit iets zal verhelpen? Ma bon, we hebben een afspraak gemaakt.
    De bv loopt prima, ze is weer 320 gr bijgekomen in een week, dus daar zal het niet aan liggen.
    Ook wil ze geen tuttje. Kind en Gezin raadde nu eentje aan in natuurrubber...we zullen zien. Ik heb er al massa's gekocht maar ze wil geen eentje aanvaarden.

Vele mensen zeggen dat we een slaapritueel moeten invoeren, maar ze is nog maar 4 weken oud.
    Wat moeten we dan doen? Haar klaarwakker in haar wieg leggen en haar laten wenen tot we er zelf onnozel van worden? Gaat toch ook niet.
    Dat is toch hetgeen velen aanraden. Bad geven, liedje aan en wegleggen.
    Ik heb ook niet de indruk dat ze al beseft dat er muziek speelt. In haar relax speelt er ook muziek, maar na 15 minuten begint ze daarin ook te wenen.
    Ze heeft enorme mamahonger! Op zich wel cute, maar wel lastig voor mezelf. Ik voel me een levend zuigobject :)
    Mijn man draagt ze nu in een ergobaby en nu is ze stil. Lang kan je dit toch ook niet gebruiken op een dag?

Alle tips zijn welkom, maar ik ben vooral op zoek naar mensen die ook aan bedsharing doen.
    Oh ja in Kind en Gezin zeiden ze al dat ze hoogsensitief is? Pardon, ze is nog maar 4 weken?
    Waarom al die stempel? Ze weent bijna nooit, kijkt rond maar wil enkel bij mama zijn (ad borst)

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Op zich mag je zelf bepalen of je kindje bij jullie in bed slaapt, daar heb ik geen mening over.
    Als het voor jullie werkt, dan moet je dat heerlijk doen.
    Alleen.....ik heb het idee dat dit je opbreekt?

Kun je wat preciezer zijn over de hoeveelheid en duur van je voedingen?

Onze kinderen hebben maanden geclusterd van 19:00 tot 23:00. Kon ze tussendoor echt niet wegleggen. Daarna wel voor een paar uur in een wiegje en gaf dan rond 03:00 en 06:30 weer een voeding en daarna om de 3 uur. Hoe gaat dat bij jou?

En een draagdoek/zak is niet slecht. Zo te lezen heb je een ergonomische dus daar mag je kindje echt wel lang in zitten. Lekker knus bij jou, zolang je het zelf ook fijn vind.

Heeft je kindje wellicht last van reflux? Dan zijn ze ook vaak erg onrustig en willen veel voedingen en lekker rechtop tegen je aan.

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Met een gewichtstoename van 320 gr per week, zou het kunnen (echt kunnen) zijn dat ze te veel drinkt. Wellicht te wijten aan reflux zoals ik hierboven al aanhaalde. Of je hebt heel veel melk.
    320gr is prachtig, maar ook best veel per week.
    Wellicht eens navraag doen bij een LK

En een bezoekje aan een osteopaat kan echt zinvol zijn. Ik heb er goede ervaringen mee.

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Joh je kindje is nog hartstikke jong. Logisch dat ze graag bij je wil zijn. Goed dat je daar aan toe geeft! Als je tepels nog pijn doen na het voeden is het wellicht goed om eens iemand mee te laten kijken met een voeding.
    De tijd dat ze zich alleen kan vermaken klinkt ook prima. Voor ons is het misschien kort, maar voor ene kleintje niet 10-15min is heel normaal.
    Als de ergobaby goed passend is mag ze daar in principe de hele dag in zitten.

Kijk een soo de fb pagina veilig samen slapen. Daar vindt je misschien tips waar je wat mee kan.

5. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Lieve Sokev,

Gefeliciteerd met de geboorte van je meisje.

Ik zou de mening van anderen even loslaten. Ik heb de eerste maanden altijd samen met mijn baby geslapen, nou ja de eerste 2 weken niet, want ik had immers geleerd dat dat niet mag, dat het erg gevaarlijk is en iedereen waarschuwde mij dat hij nu de komende jaren wel bij mij in bed zou slapen. Uiteindelijk was ik doodmoe, want inderdaad eerst aanleggen, dan ingeveer 10, 15 minuten drinken, dan viel hij inslaap. Na 5 minuten overleggen en dan was meneer na 5 minuten wakker en kon ik weer opnieuw beginnen.

Ik heb toen besloten alles veilig te maken, zodat hij er niet uit kon vallen, geen dekbed, google anders eens op veilig samen slapen. Daar staan veel tips.

Hij is nu anderhalf en slaapt overdag altijd in zijn eigen bed, 's nachts als hij wakker wordt mag hij ook bij mij, maar als hij doorslaapt laat ik hem natuurlijk lekker liggen.

Maar als jij niet wil samen slapen dan zou ik op zoek gaan naar andere oplossingen. Misschien inderdaad de osteopaat. Of is inbakeren iets. Ik heb daar verder geen verstand van, maar er zijn hier op het forum wel meiden die jou daarover kunnen adviseren. Veiligheid.nl zal ook nog wel een paar adviezen hebben, want samenslapen wordt door hun niet aangeraden.

Liefs

6. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    die van mij had dat ook heel erg ze deed vooral veel clusteren en op mijn schoot slapen nu nog steeds na 2 jaar en zelf nu als ik haar overdag weg leg wordt ze nog weleens wakker nadat ze me tepel heeft losgelaten leg ik haar zsm neer meeste kans dat ze door slaapt en s avonds gelukkig geen probleem meer ik denk mede ook door een vast ritme iedere avond in bad aankleden (iedere avond alles schoon aan piyama en handoeken was ik op 60gr) dan drinken tot ze in slaap valt en dan in eigen bedje leggen naast mijn bed in het begin idd het bedje omhoog met boeken dat melk niet omhoog kan komen ze heeft nog nooit gespuugd ook miss dat het kan helpen veel babies hebben last van reflux of verborgen reflux heeft nooit een speen gehad ook wou ze ook niet

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik geef geen borstvoeding maar hier slapen we ook samen. De eerste week lag onze zoon tussen ons in, toen ging hij over in een wiegje naast ons bed. Daar ligt hij nu nog in en snachts rond een uur of vijf is hij weer wakker en wil hij lekker bij ons liggen. Ik was ook bang dat dit nooit meer goed zou komen maar toen zoontje 2 en halve maand was ging het overdag slapen ineens perfect. Hij slaapt overdag in zijn ledikant zelfs ;)
    Ik moet zeggen, ik heb géén idee wanneer hij snachts ook in zijn ledikant gaat slapen maar voor nu vind ik het fijn.

Jouw dochter is natuurlijk pas 4 weken, dan is het heel normaal dat ze veel bij je wil zijn. Doe dat ook lekker, inderdaad met draagdoek/zak als dat je wat meer 'vrijheid' geeft.

Wat betreft je voedingen, geen idee. Aankomen van 320 gram is prima maar volgens mij wel veel. Hier is het vaak zo'n 700/800 gram in vier weken en hij volgt netjes zijn lijntje. Over hooggevoelig kan je echt nog niet spreken maar misschien is onderzoek naar reflux een goed idee, zoals JJ1980 zegt.

Het komt vanzelf goed, de eerste paar weken is een baby heel onrustig in zijn/haar eentje. Logisch dat je daar zelf wat vermoeid van raakt, maar het word écht beter. :)

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zie deze tijd als het 4e trimester vd zwangerschap. Met het gevaar dat ik klink als een geitenwollen zwever ;) maar kindjes van die leeftijd zijn nog zo onaf. Wat overkomt ze allemaal? Eerst lekker warm in je buik en ineens is daar koude lucht! En fel licht. Het eten wordt niet meer zomaar aangevoerd. Ze hebben vaak last vd darmpjes. Ze willen en kunnen niet alleen zijn. Hier sliepen ze ook in ons bed. Op mijn arm en aan de borst. Overdag in de draagdoek. Laat een lactatiekundige meekijken want pijn aan de tepels is onnodig.

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik herken veel uit je verhaal. Hier ook een kindje dat alleen maar bij mij of papa op de borst wou slapen (dus baby liggend op haar buik). Op het moment dat wij haar in de co-sleeper of box legde krijste ze het uit en kreeg ik haar alleen stil door haar aan de borst te leggen.
    Ook kwam zij gemiddeld 400 gram in 1 week tijd aan. Wij dachten eerst dat het kwam omdat ze te vroeg geboren was en dat ze gewoon veel behoefte had aan bij ons zijn maar uiteindelijk is toch de diagnose verborgen reflux gesteld.

Onze dochter vond het op haar rug/plat liggen dus gewoon niet prettig omdat het zuur dan weer omhoog kwam. Het enige wat dan hielp was drinken om het zuur weg te krijgen met als gevolg dat ze dus enorm veel aan kwam en de hele dagen zowat aan mijn borst hing.

Ze is een nacht opgenomen geweest in het ziekenhuis voor onderzoeken. Uiteindelijk hebben wij Nexium gekregen voor haar en het advies om voor de borstvoeding een papje van Johannes Broodpitmeel te geven, dit werkte voor ons niet dus zijn wij overgestapt op flesvoeding speciaal voor kindjes met Reflux en houden haar nu zoveel mogelijk rechtop. Dit werkt super en ze slaapt nu al weer een tijdje 's nachts in haar eigen bedje. Overdag voornamelijk bij mij in de draagdoek.

Het hoeft natuurlijk geen reflux te zijn maar zoals ik al zei ik herken best wel wat dingen. Ik zou het toch laten onderzoeken.

Deel Deze Pagina