avent flessen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tico, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Hoi dames,

Ik weet dat je hier geen voedingsvragen mag stellen maar het gaat ook niet over voeding maar over flessen.
    Ik heb 4 maanden volledig borstvoeding gegeven en nu sinds een week of 3 krijgt ze overdag flesjes. Ik heb al in mijn zwangerschap een starterspakket van avent gekocht. heb ook verschilende spenen enz gekocht en ze drinkt er goed van. Nou wilde ik alleen pas nog een fles erbij kopen voor de dagen dat ze naar oma gaat en toen bleek je ineens de keuze te hebben tussen bpa vrij en die ik al heb.
    Weet iemand hier meer van want dat betekend dus dat mijn andere flessen die ik nu heb niet bpa vrij zijn. Maar ik heb hiet al spullen staan van rond de 50 euro en als ik dat allemaal moet vervangen word het erg duur want die nieuwe flessen zijn nog duurder. Nou heb ik voor de gezondheid van mijn meisje alles over maar vroeg me af of het nou echt nodig is. Ik bedoel ze verkopen die andere flessen nog steeds dus zou het nou echt kwaad kunnen? Weet iemand meer erover?
    alvast bedankt

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik weet er niet zo veel van maar het lijkt me dat ze anders niet verkocht mogen worden de flessen zonder wat je noemde toch, Neem aan dat de regels hier voor baby spullen toch streng zijn toch. Ik zou de gok wagen want het zou idd een hoop geld kosten om het te vervangen. S6 er mee

Groetjes Patricia moeder van zoon van negen en dochter drie weken.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb gewoon het starters pakket en dezelfde flessen erbij gekocht.
    Ik vind het allemaal een beetje overtrokken helemaal omdat er zo ontzettend veel gekeurd wordt op baby spul.
    Je moet het natuurlijk zelf weten maar als het echt slecht zou zijn dan zouden ze het niet mogen verkopen

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Heb even voor je gegoogled:

"Bisphenol-A (BPA) komt pas vrij als u de flessen in (de magnetron) te warm maakt, ze in de vaatwasser stopt en uitkookt. Babyvoeding hoort niet kokend heet te zijn. Bij normale opwarming is dus de afgifte van Bisphenol-A (BPA) helemaal verwaarloosbaar.
    De keuze voor Bisphenol-A (BPA) vrije flessen is vooral een milieu overweging en niet voor het risico dat baby's zouden kunnen lopen. In dat opzicht is de keuze voor glazen flessen de beste."

Op de website van Phillips zelf staat er ook nog wat over hun flessen: Philips - Flessen - Spenen - Opbergen - Eropuit - Flesvoeding - Verzorging voor moeder en kind

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties. Het leek mij ook al een beetje overdreven, want babyspullen worden altijd zo goed gecontroleerd, maar werd toch een beetje aan het twijfelen gebracht door al die nieuwe reklame:(. Blijf maar gewoon deze flessen gebruiken en mochten ze ooit aan vervanging toe zijn kan ik altijd nog kijken haha:D

Deel Deze Pagina