Niet kunnen stoppen met huilen om dierenmishandeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wanna be a mama, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Nou zei ik vanmiddag nog tegen mn vriend dat het bij mij wel mee viel met de hormonen wat huilen betreft. Ik heb vaker lachbuien. Maar nu heb ik dus 1 zwakke plek:dierenmishandeling. Ik heb dit van mezelf al maar nu nog erger. Weet niet of iemand hart van nederland heeft gezien? De mishandelde pony. Ik vind dit zi verschrikkelijk, hoe ziek ben je dan als je een weerloos beest van 27 jaar zo afranselt dat ie ingeslapen moet worden. Overal zat t bloed...bah! ik kan nog steeds janken, ik kon gewoon niet meer stoppen met huilen. Zijn er meer meiden die daar zo gevoelig voor zijn?

2. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    nou ik heb het niet gezien, maar kan me heel goed voorstellen hoor! Ik had vandaag ook een huilbui. Ten eerste omdat ik op telegraaf het interview over robert M. had gekeken. Daarna kreeg ik slecht nieuws over mijn papa. Dus de tranen rolden/stroomde bij mij ook behoorlijk.

En inderdaad de hormonen zorgen dat we heel snel emotioneel of prikkelbaar worden. Het is niet erg zolang het niet dagen of weken gaat duren.

3. Caruza

Caruza Lid

3 apr 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik. Ik voel met je mee. En met de pony... :(
    Maar ik heb ook altijd al een groot zwak gehad voor dieren, dus ik weet niet of ik nu door mijn zwangerschap emotioneler ben of dat ik ongeveer dezelfde woede-aanvallen krijg als ik weer iets akeligs lees of zie grrrrrrrrr

Ik zag laatst weer eens zo'n zielige reclame op tv. Ik heb gebeld, gooi er maandelijks een paar euro tegenaan en zap naar een andere zender wanneer die reclame er weer op is. Vervelend nieuws over dierenmishandeling probeer ik nu verder maar te vermijden en geef mijn eigen honden en katten extra veel liefde en aandacht om mijn schuldgevoel dat ik weg zap een beetje te minderen. Erg he?

4. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Dit is inderdaad ook heel herkenbaar voor mij, die reclames van dierenmishandeling zijn vreselijk aan het begin bleef ik kijken en jankte ik emmers vol zeg maar. Nu heb ik wel geleerd maar even weg te kijken of even op een andere zender te zetten, ik denk dat ik wel geld uit zou blijven geven iedere keer wanneer ik dat zou zien.

Een paar weken geleden had m'n man het over welke richtingen je op kunt gaan vanaf zijn studie en daarbij kwam het woordje dierproeven onverwachts ook bij kijken, (niet dat hij dat wil doen zeker niet maar het is een richting die z'n school mogelijk maakt) en ik ging helemaal uit m'n dak! En wie denken ze wel niet dat ze zijn!? Die hulpelozen diertjes!! En jij gaat daar niet meer naar toe, ik wil je daar niet meer hebben!!!!
    Nou ja, na een paar uurtjes was ik wel weer gekalmeerd maar jeetje wat ging ik uit m'n dak zeg. Nu weet hij al wel welke onderwerpen een beetje taboe zijn voor m'n gemoedstoestand op het ogenblik van zwangerschap;).

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Gister moest ik ook huilen door die shetland pony (niet eens bericht open gemaakt maar alleen de titel al) en dan OOK nog die gekantelde vrachtwagen met kippen op de A28, Die foto helaas wel bekeken en dat heeft me geen goeds gedaan.

Robbert M. : "mijn kind zei:"Robbert, nee!" Ook dat was alleen een titel in de telegraaf en ik werd zo misselijk en daar gingen de tranen weer..

Ik probeer het allemaal wat te vermijden maar dat deed ik eigenlijk al, ik trek het me veels te veel aan.

6. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herken het helemaal. Kan normaal al nooit tegen onrecht tegen dieren en nu zap ik gelijk weg. Kan er alleen maar heel erg verdrietig en boos van worden!
    Moet zeggen dat ik dat ook wel heb met het gewone journaal hoor, allemaal dood, ellende. Weet dat het goed is voor je algemene ontwikkeling om op de hoogte te blijven, maar wat al die ranzigheid me brengt ben ik nog niet achter.

Groetjes Eva

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Jaaaa hier ook in extreme vormen!! Het was al erg, maar nu helemaal. Plaatjes en verhalen kunnen letterlijk mn dag verzieken, dus probeer ze zoveel mogelijk te vermijden en een bijdrage te leveren aan de dierenbescherming.
    Films met dieren begin ik niet eens meer aan. Moest letterlijk braken van ellende bij de film 'water for elephants'. Verschrikkelijk echt!

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ja.. ik las het op gsm via nieuwspagina.. savonds voor het slapen.. heb er wakker van gelegen.. hadden zelfs stoeptegels in het beesje zijn rectum gestopt... ziekelijk!! !! ja ik was er ook van vanslag... MAar dat zou ik voor mijn zwangerschap ook zijn geewest..

Deel Deze Pagina