Vanaf 6,5 week bijna niks meer binnen houden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door manuela82, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan sinds 2 dagen amper nog wat binnen houden en ben pas 6,5 week zwanger. Ik was al een week voor mijn nod misselijk. Gisteren ben ik begonnen met emesafene. Dit heeft echt niks geholpen. Heb sinds gistermiddag half 4 het middel 2 keer gebruikt en alweer 5 keer overgegeven. Op 3 aardbeien en een flesje fruit2day is niks blijven zitten. Geen water, geen bouillon, geen pudding. In de afgelopen 30 uur heb ik Max een halve liter geplast (3 keer een beetje). Langzaam begin ik dus al uit te drogen. Het enige wat ik kan is liggen. Als ik langer dan een paar minuten uit bed ben begin ik weer over te geven. Douchen begint met flink braken en is al een uitdaging. Ik ben nu erg bang hoe dit verder gaat ontwikkelen. Iemand ervaringen?

2. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou als ik jou was even aan de bel trekken bij de huisarts! Uitdrogen is niet goed...

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik heb er helaas wel ervaring mee en ik belandde uiteindelijk in het ziekenhuis wegens uitdrogen.
    Het begon bij mij ook zo ongeveer rond de 6 weken.

Op tijd aan de bel trekken! Want als je al een paar dagen niets binnen kan houden gaat het heel hard.

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik zou mezelf toch dwingen veel kleine slokjes te drinken.. En inderdaad ff langs de huisarts want t kan best hard gaan als je echt alles uitkotst..

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Het begon bij mij ook rond de 6 weken, en ging als een soort grafiek van laag naar steeds hoger tot de piek en toen weer omlaag (paar weken 2-3 keer per dag overgeven, steeds meer tot de piek van 6-8 keer per dag en toen weer minder minder minder, nu ongeveer 1 keer per week, de ene week niets, de andere week twee keer, schommelt een beetje dus maar veeeel rustiger). Ik geloof dat het nu ongeveer 4-5 weken rustig is, dus heeft hier best een tijd geduurd..

Medicijn heeft hier 1 week geholpen (wel kotsmisselijk, niks eruit), daarna begon ik er ook weer 'doorheen' te spugen..
    Douchen was inderdaad drama, eten lukte niet en durfde ik uiteindelijk bijna niet meer, drinken kreeg ik er de ene dag anderhalf glas water in, de andere dag kwam elk minislokje er weer uit.. Al waren het meer de dagen dat er wel wat in bleef zitten, dus ik ben gelukkig nooit opgenomen geweest.

Ik zou het wel heel goed in de gaten houden, beter dat je te vroeg of onnodig aan de bel trekt dan te laat!

6. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Uitdrogen gebeurt gelukkig niet zo snel, je lichaam heeft ook genoeg reserves voor je kleintje. Emesafene mag je evt 2x per dag, 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan als 1x per dag te weinig is. Verder kleine beetjes blijven drinken. Eten is niet belangrijk, drinken wel. Meerdere keren per uur kleine slokjes nemen, ook al heb je het gevoel alsof alles er in 1 keer weer uit komt, er blijft altijd wel iets in. Mocht het echt nog een paar dagen aanhouden zou ik wel even aan de bel trekken.. Sterkte!

7. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Helpt het als je af en toe op een ijsblokje kauwt/sabbelt?
    Dan krijg je toch steeds wat vocht binnen en het is wat verfrissend...

8. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    uitdrogen gebeurt dus wel snel. en dat is slecht voor je en voor de baby. Je moet als je nu al heel weinig plast aan de bel trekken en niet wachten tot na het weekend. wel kan het zijn dat de emesafene nog wat gaat doen maar hier hielp het ook niet en werd ik na 2 dagen toch echt opgenomen omdat ik uitgedroogd was.

9. Femkeja

Femkeja Lid

30 okt 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitdrogen kan heel snel gaan! Zou toch even je urine laten checken bij de huisarts of verloskundige! Sterkte!

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier ook met 6 weken doodziek en kon niks binnen houden.
    Na 2 dagen langs de huisarts en mocht meteen door naar het ziekenhuis ivm uitdroging.
    Heb aan het infuus gelegen en medicatie gehad.
    Als ik jou was zou ik gewoon langs de huisarts gaan!

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik heb er ook ervaring mee.
    Hou jezelf goed in de gate en laat je af en toe even na checken i.v.m. uitdroging.
    Het klinkt gek, maar bij mij hielp juist wel eten het beste.
    Ik merkte dat ik daar een beetje van opknapte, ondanks dat het er daarna altijd weer uitkwam:p.
    Het begon bij mij ook van de een op de andere dag.
    Ineens (6 weken zwanger) was ik de hele dag door kotsmisselijk en kwam alles eruit.
    Ik heb ook echt van alles geprobeerd, niets hielp alleen goed blijven eten.
    Het was ook echt van de een op andere dag weer weg (14 weken).
    Ooh, wat voelde ik me toen weer fijn zeg.
    Pfff door dat misselijke en overgeven werd ik gewoon een heel ander mens:(.
    Als ik in de auto zat moest ik kotsen, huppakee langs de snelweg dan maar:p, mensen toeteren want die dachten allemaal dat ik zat was hihi.
    Nouja, ik weet dus hoe je je voelt;), veel sterkte ermee.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Naar aanleiding van de reacties wat opmerkingen:
    Bij niet drinken en overgeven gaat uitdrogen juist wel heel snel! Je kunt binnen 24 uitgedroogd zijn.

Jezelf dwingen om te drinken werkt meestal contraproductief omdat men er vaak van gaat spugen. Daarmee maak je de zaak alleen maar erger omdat je je maag en slokdarm enorm irriteert door het spugen.

TS: als ik je verhaal zo lees, dan is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de huisarts/verloskundige (als ze er niet meer zijn, dan het spoednummer bellen!) om ten eerste te laten controleren of je bent uitgedroogd en ten tweede om betere medicatie te krijgen (primperan zou kunnen).
    Je kunt hier: Steunpunt hyperemesis gravidarum | meer lezen over extreme misselijkheid en wat je kunt ondernemen.

Sterkte!

13. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Ik ben inmiddels opgenomen in het ziekenhuis omdat ik al aan het uitdrogen ben. Hoop me snel wat beter te voelen.

Deel Deze Pagina