7 weken en verborgen relux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ria30, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    gisteren naar de huisarts geweest na dat cb advies had gegeven fles dikker te maken. daar kreeg onze kleine meid juist heel veel last van. dus na 2 dagen gelijk weer mee gestopt. omdat ze nu onder de uitslag zit en nog onrustiger van werd.de huisarts zeg als advies rust en regelmaat en gewoon door gaan met friso standaard en kom over een week maar terug. daar zijn we als ouders niet blij met dat advies want rust en regelmaat geven we der al. dus gisteren op internet gezocht en las op een reflux site dat h.a. friso veel kinderen al baat bij hebben dus gisteren wij gelijk gehaal en mee begonnen om 19.00 uur nu merk ik vandaag dat ze zo veel slaap het ze nog nooit gedaan. hebben meer mensen die ervaring????? of zal het een dag zijn dat het toevallig goed gaat.

ps. sorry voor het lange verhaal.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als ze goed reageert op hypo-allergeen kan het ook koemelkallergie zijn.. Daar past verborgen reflux ook bij. Bij hypo allergeen zijn de eiwitten bewerkt. Heeft ze die uitslag pas gekregen toen jullie begonnen met de Nutriton? Want dat schijnt geen allergeen te zijn dus daar zou je niet allergisch voor moeten zijn.
    Wel kan je daar problemen met de darmen mee krijgen maar dat kan van korte duur zijn.
    Hou even bij wat je merkt aan je meisje of wat je niet meer merkt.
    Er zijn hier veel topic over koemelkallergie misschien dat je er iets in herkent. Ik weet hoe je je voelt ben ook steeds afgescheept door de huisarts. Blijf voor je meisje opkomen! Volg je gevoel want dat is een oergevoel dat bijna altijd klopt!

3. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    wij dachten inderdaar aan reflux of koemelk allegie de symtonen zijn bijna het zelfde van alle twee. ik denk zelf eerder aan koemelk dan reflux. en de fles indikken deden we met friso extra.

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    de fles indikken met friso extra? waarom niet met nutriton (johannesbroodpitmeel).
    Jayden kreeg alleen maar friso extra maar was niet dikker dan de andere melk soorten die er zijn, daarom deden we nutriton erbij om het wat zwaarder te maken dat het niet zo snel omhoog kwam.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Lees net dat friso extra voor hongerige baby's is.. Ik zou dat niet geven om te verdikken maar Nutriton proberen!
    Zo krijgt ze veel te veel binnen denk ik en ze is nog zo klein!

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat klopt, daarom vond ik het al een raar iets dat ze friso extra gaf.
    J. was een hongerige baby en kreeg het inderdaad maar als je geen ECHTE hongerige baby hebt dan zou ik het niet geven.
    En het verdikt ook niet eens. Is gewoon dunne melk net als alle andere melksoorten.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als ze ook onder de uitslag zit, zou ik denken aan KMA. Kijk of de ha voeding voldoende helpt, en probeer anders Pepti.
    Kijk of de refluxklachten blijven, soms is de juiste voeding al voldoende.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Speel het anders via het cb; de cb arts is ook bevoegd om een machtiging uit te schrijven voor dieetvoeding.
    Als het goed is moet je daar bijna heen want rond de 8 weken krijgt ze haar eerste prikjes...

9. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Je zou friso comfort kunnen proberen, die melk wordt iets dikker en is tegen refluxklachten.
    Goed in de gaten houden. Waar heeft ze precies last van? Omschrijf de symptomen eens?
    Waar zit de uitslag? Want als er zuur omhoog komt, dan kun je daar ook uitslag van krijgen zonder dat het meteen KMA is.
    Jesse had het ook en werd niet voldoende behandeld voor zijn reflux. Hij is meteen op andere koemelkvrije melk gezet door de kinderarts en we hebben hem van de week geprovoceerd en hij blijkt helemaal geen KMA te hebben.
    Koemelkvrijemelk heeft een hele andere smaak en Jesse wilde dit absoluut niet drinken.

Zit de uitslag voornamelijk rond haar mondje en op haar wangetjes? Evt iets naar de oren toe en in haar nekje? En hoe ziet het er uit?

Het kan zijn dat ze haar lijfje door de h.a. voeding rustiger wordt en dat kan een symptoom van KMA zijn. Kijk even hoe het de komende dagen gaat. Refluxkindjes hebben namelijk ook vaak last van gevoelige darmen en friso h.a. is makkelijker te verteren dan de standaard. Friso comfort is ook zachter voor de darmpjes.

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Als het zulke klachten zijn, zou ik vragen om doorverwijzing naar KA.

Dan kan die samen met jullie de behandeling uitzetten.

Hier meisje was met 3 weken via CB doorgestuurd werd naar de KA. Dezelfde dag aan de Neocate zat en een pHmetrie kreeg.

24 uur later was de reflux een feit en was er medicatie..

Na aantal weken werd er in t ziekenhuis een dubbelblinde provocatie test uitgevoerd en bleek dat meisje geen KMA had..

Helaas moet je bij sommige HA en KA flink op je strepen staan voor behandeling.

Mijn KA redeneerde dat het niet gezond was dat onz meisje met 3 weekjes oud nachten lang/uren lang krijste van de pijn, en omdat de klachten van KMA en verb.reflux vaak op elkaar lijken, is er direct besloten tot dubbele behandeling, om later uit te zoeken of er sprake was van KMA. de verb. reflux was binnen 24 uur helder.

Sterkte iig..

Ik heb trouwens voor de verb. reflux andere voeding gebruikt (dochter kon niet tegen JBPM), bij de apotheek te bestellen:
    Enfamil AR (is voeding die in de maag pas indikt, dus geen gerotzooi met dikker wordende voeding tijdens het drinken.)

11. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    we proberen nu 1 week de h.a. voeding en kijken hoe ze het daar op doet. anders willen we volgende week verwijzing hebben naar de ka.
    bij het cb zijden ze dat het geen uitslag was maar wat alle babys hebben in week 6 en 7 soort acne. maar de huid is droog en ze schuurt heel erg als ze in de draag zak zit. en de huisarts zei het ook al ze heeft nu zalf om het te verzachten.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    er is een reflux forum hier op de site, daar kun je praten met andere moeder (waaronder ikzelf) die ook een kindje met reflux hebben. misschien heb je er wat aan...

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tokkel ik ga morgen met mijn dochter naar de huisarts omdat ze uitslag heeft op beide wangen vuurrood en gortdroog dat doortrekt naar beide oortjes! Volgens mij ook op 1 plek in haar nekje! De cb arts vond het geen eczeem maar zei niet te weten wat het wel was. Het voelt alsof het op de huid ligt en bobbelig. Ze slaapt nu maar zal straks gaan kijken. Wel slaapt ze nu zonder puckababy in een normale slaapzak maar is erg onrustig in haar slaap. Ze kan dus wel,zonder puckababy maar is zeer beweeglijk en draait steeds met haar hoofd heen en weer. En ik weet zeker dat het jeukt want ze wrijft in haar gezicht in haar slaap dat kon in de puckababy niet maar rond dezelfde tijd 3 of 4 uur in de nacht dan is ze steeds onrustig in haar slaao ook in de puckababy.

Wel fijn dat jullie nu gewoon kunnen beginnen met bijvoeding en zo. Wij zijn bij de dietiste geweest en moeten wachten met bijvoeden tot 6 maanden.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja ze krijgt nog 2x dd Zantac en verder merk ik qua zuur niks ik vind haar niet meer zuur ruiken

15. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    frannie die zelfde uitslag heb mij dochter ook en schuurt ook met het gezicht. ik heb er zalf voor gekregen ben benieuwd wat de arts bij jullie doet.

gisteren heeft onze dochter 20 min gelapen de rest alleen maar liggen gillen. ik hoop dat het snel dinsdag is wordt hier echt gek van. ze is zo ongelukkig.

16. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #16 ria30, 24 nov 2011
    Laatst bewerkt: 24 nov 2011
    :(:(:(

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat zou ik niet uit kunnen houden! Sterkte!

Deel Deze Pagina