Hier ook, hij blijft prima zitten en kan vanuit lig zitten als je zijn beentjes tegen houd, maar echt zelf zitten kan hij nog niet..
Thirza bleef zitten bij 6,5 maand, twee/drie weken later ging ze ook helemaal zelfstandig zitten. Maar ze was nogal vroeg...
Ik denk dat je bedoelt met 'zelfstandig zitten' dat het kindje niet neergezet wordt (want dat is niet zelfstandig ). Hier vanaf een maand of 10/11 (verschillend per kindje)
Nova kon vanaf 6 maanden goed zitten, maar zelf gaan zitten kan ze nu nog steeds niet en ze is al 13 maanden. Ze kan ook niet kruipen, maar doet aan billenschuiven en dat heeft er wel mee te maken.
maar hoe komt ze dan in zitstand?? Niet vervelend bedoeld, maar zetten jullie haar weg dan??? En als je haar neerlegt op dr buik ofzo, wat gebeurt er dan??
Kijk dat zijn nog eens fijne reacties om te lezen! Overal om mij heen krijg ik commentaar dat Jurre nog niet zelf gaat zitten. 2 vriendinnen van mij hebben kindjes die even oud zijn die allebei zelfs al langs de tafel lopen Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken maar soms, als je al die verhalen hoort... Hier dus nog geen zelfstandig zittend kindje (hij is nu 10,5 maand).
Mitchell blijft redelijk zitten als wij hem neerzetten, maar zelf gaan zitten doet hij nog niet hoor Dat zie ik hem voorlopig ook nog niet doen
Hier ging ons dametje pas zelf zitten ná haar eerste verjaardag. Ze doet dat wel heel typisch vanuit rugligging... dus een soort sit-ups zeg maar... Ze heeft heeeeeel goede buikspieren inmiddels Ze kon vanaf 11 maanden wel blijven zitten als wij haar eerst lieten zitten.
Komt goed joh, gewoon op de buik laten liggen. Dat is de beste houding om alle andere te ontwikkelen (zitten, tijgeren, kruipen, lopen enz). Het is vaak zo (niet altijd!) dat kindjes die vroeg neergezet worden om te zitten, wat later zelfstandig gaan zitten. Dit is met name omdat voor deze vaardigheid het kind vaak heel veel tijd op de buik moet spelen en ontdekken. En zittende kindjes (die dus neergezet worden) liggen minder op de buik dan de kindjes die de hele tijd op de grond mogen rollebollen.
Sjee wat een verschillende reacties! Ik vroeg het me gewoon af omdat ik Chloé graag in een kinderstoel wil zetten(i.v.m eten) maar lees overal dat dat niet goed is als ze nog niet stevig zelf kunnen zitten. Ze kan als wel tegen de bank aan zitten maar na een paar seconden valt ze om
Oh, joh, dat kan met 6 maanden best hoor. Wij hadden een Trip Trap stoel gehaald met zo'n baby-zitje erin. Joleijn zat daar met 4.5 maand al in. Ze zakte wel een beetje scheef, maar dan deden we er een handdoek naast, zodat ze recht bleef zitten. Ze vond het heerlijk om eventjes in de stoel een hapje te eten of even met een speeltje aan de gang te zijn hoor. En Joleijn kon pas met een maand of 11 zelf sstevig blijven zitten (zie foto... daar is ze 5 maanden... twee seconden ná deze foto is ze omgekukeld ). In het begin deden we dat niet langer dan 15 minuutjes ofzo. Rugje kan dat echt wel hebben hoor, rond die leeftijd.
nee idd dat commentaar kreeg ik ook.maar die van ons zat met sjaal om in de kinderstoel toen hij 4.5 maand oud was. even vijf min per dag even met het warm eten gezellig toch??
Oh dus dat kan al wel effies in een kinderstoel? Dan ga ik daar gelijk dit weekend naar op zoek, nog goeie tips?