hoeveel leeftijd verschil tussen jou kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlight, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    #1 Sunlight, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    hoi meiden

ik weet niet zo goed waar ik hem moet plaatsen dus ik doe het hier maar

de titel zegt het eigenlijk al.
    hoeveel leeftijd verschil zit er tussen jou/jullie eerste en tweede kindje. en hoe heb je dit ervaren?
    ik heb pcos en het kan dus heel lang duren voordat het eindelijk weer raak is maar het kan ook heel snel gaan. en als het heel snel gaat dan is onze zoon dan anderhalf jaar. is dit te snel achter elkaar? of hebben jullie het als heel leuk ervaren ik hoor het graag;)

liefs sunlight

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    niemand?

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    18 maanden en 11 dagen en het is slopend, maar ook heel leuk en gezellig.

Ik zou er, na deze ervaring, nooit weer voor kiezen zo snel, maar echt een aantal jaar wachten of het zelfs bij 1 kindje houden. Je word gewoon heel erg beperkt de eerste jaren (zeker tot de jongste 3 is!).

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    tussen mijn 1e en laatste zit 7 jaar
    aan de ene kant vond ik het jammer had graag 3 jaar er tussen gehad.
    maar nu vind ik het wel fijn hoor, ze kan al wat meehelpen en dat vind ze leuk
    nu kan ze er beter bij betrokken worden
    zo ervaar ik het ;)

5. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    hoi hoi,

ik heb 2 meiden er zit om precies te zijn 24 maanden en 3 weken tussen.
    de jongste is nu pas 3,5 week, ik vind het tot nu toe erg makkelijk.
    maar dat komt misschien doordat we een vreselijke start hebben gehad met de oudste, ze huilen erg veel we waren de hele dag en nacht met haar bezig.
    nu de jongste alleen nog maar slaapt een eet, heb ik tijd zat over voor mij zelf en de oudste natuurlijk
    maar dat kan nog veranderen...maar ik denk dat als je alles laat gebeuren het allemaal best mee valt!

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij ons 1 jaar en 9 maanden

ik vind het een leuk leeftijdsverschil groot voordeel vond ik tijdens de zwangerschap dat ik tegelijkertijd smiddags met de oudste op bed ging dus ook mijn rust kreeg
    nu spelen ze al veel samen op de grond met de auto's echt heel leuk.
    het is wel druk, maar ik vind het heerlijk. het zijn twee hele gemakkelijke jongens heb weinig werk van ze dus dat is wel lekker
    ze groeien mooi met elkaar op

7. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Tussen mijn oudste en middelste zit 12 jaar verschil en tussen de middelste en (straks) de jongste zit straks 16 maanden.

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

19 maanden

En ik vind het helemaal super!
    Ze zijn zo leuk met elkaar!
    Voordeel is dat de oudste ook nog een middagslaapje doet en je dus echt even de tijd voor jezelf hebt.
    Tuurlijk is het druk, maar dat weet je van te voren, maar het is echt goed te doen en super gezellig!

Het enige nadeel vind ik dat alles al zo snel gaat en je nu dus snel uit de babys bent.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

21 maanden

Druk maar zo leuk! Ik hoop nog een derde te mogen krijgen maar ik ga dan voor iets meer ertussen (als manlief nog mee wil doen.. hahaha).

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier precies 2,5 jaar, maar ik moet er nog een beetje ingroeien denk ik... Mijn zoon is nog wel vrij jong ;)

11. FGaard

FGaard Lid

1 apr 2010
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen mijn 1e en 2e kind zit nog geen 11 maanden verschil. Dat had wat meer moet te zijn, maar mevrouw kwam anderhalve maand te vroeg ;) Het is zoals ik hier al las inderdaad soms slopend, ze zijn 's nachts nooit eens allebei tegelijk wakker, maar altijd omstebeurt zodat wij de hele nacht bezig gehouden worden, overdag willen ze ook nooit tegelijk slapen, dus we kunnen moeilijk eens ergens heen gaan. M'n vrouw of ik moeten altijd alleen boodschappen doen, op visite gaan, etc. Altijd moet er wel een van ons thuis blijven omdat 1 van de twee net weer in slaap is gevallen.
    Maar verder is het super en ik hoor van mensen die ik ken die net een jaar verschillen dat zij een hele goede band met elkaar hebben, juist doordat er weinig leeftijdsverschil is.

Onze derde is uitgerekend nog geen jaar nadat onze tweede werd geboren. Dat was niet zo gepland, maar het is niet anders, dus daar gaan we dan maar van genieten.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #12 lovewinnie, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    mijn kids verschillen 21 maanden en heb het als zeer druk ervaren. als ik het terug kon draaien zou ik er iets langer tussen laten maar dit heb je natuurlijk niet altijd voor het zeggen. begin nu pas een beetje een ritme te krijgen, de jongste loopt al goed wat me toch wat meer vrijheid geeft en ook kunnen de kids nu goed samen spelen wat ook wel lekker is. oudste slaapt al niet meer overdag sinds de jongste er is en de jongste slaapt nog niet door en minimaal 2x per nacht eruit is heel gewoon. slopend dus.

heb nu nog meer respect voor mijn ouders. die hebben samen eventjes 5 kids groot gebracht waarvan de jongste 4 vrij kort op elkaar. 1981/1985/1987/1989/1990 (jongste verschillen maar 11mnd) en in het weekend hadden ze nog een tweeling erbij van mijn vaders 1e huwelijk (1978) mijn moeder is altijd fultime huismoeder geweest en vader werkte altijd minimaal 60 uur per week dus het grote deel moest mijn moeder doen. had altijd al respect voor hoe ze ons heeft opgevoed maar nu ik er zelfs 2 dicht op elkaar heb is dat nog veel meer geworden.

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

ik heb heel veel reacties gehad dus ik reageer even in het algemeen als jullie het niet erg vinden.
    ik ben heel blij dat er toch ook heel veel positieve racties zijn over kinderen snel achter elkaar te krijgen. ik geloof ook zo dat het heel erg druk is. maar hoe ouder ze worden hoe meer ze aan elkaar hebben denk ik.met 11 maand er tussen is idd wel heel snel op elkaar. maar ze hebben dan wel heel veel aan elkaar denk ik.

ald je ouders idd zoveel kinderen hebben opgevoed dat is echt petje af.

ik ben gestopt met de pil en dan zien we wel wanneer er iets gaat gebeuren. het is eigenlijk niet mogelijk maar je weet het nooit. ik kan altijd nog naar de ha gaan.

wie hier ook hun verhaal nog wil plaatsen dat vind ik wel heel leuk om te lezen hoor dus ga gerust door. dat neemt mijn twijfel een beetje weg.;) (wat je twijfel noemt)

14. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    hier zit er 19,5 maand tussen, mn jongste is nu 7 weken. vind het wel druk, maar das nu even, denk dat ze straks erg veel aan elkaar zullen hebben, de oudste is nu 21 maand, is erg lief voor zn kleine zusje.. hij is totaal niet jaloers oid geweest, het is gelijk al heel gewoon allemaal.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tussen mijn dochters zit 16 maand... nu pas begint het voor hun samen leuk te worden en beginnen ze echt te spelen samen...
    hartstikke gezellig hoor 2 van die kleine meiden in huis :p en soms ook weleens een dag dat je denkt pffff was die maar weer om... maarja ze kunnen niet altijd alleen maar braaf zijn :p

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Tussen onze kindjes zit straks 19 maanden. Wij werden op een gegeven moment een beetje simpel van het afwegen van alle voors en tegens (dat heeft het namelijk allebei, zowel weinig als veel leeftijdsverschil). Het voelde nu goed om weer te 'beginnen' en wie weet zou het even duren (dat was dus niet zo).

Ik bereid me gewoon vast voor op een hele drukke periode en probeer heeeeel praktisch te denken. Dus niet per se: 'ze moeten leren overal af te blijven', maar een extra traphek tussen keuken en woonkamer en speelgoed in mijn vensterbank...

en succes met proberen, je weet idd maar nooit!

17. appelthee

appelthee Niet meer actief

bij ons zit er ook 1 jr en 9 maanden tussen
    momenteel is het niet gemakkelijk aangezien de jongste om 5uur in de nacht wakker word.
    maar het is zo gezellig :D ze gaan ze leuk met mekaar om !! ( voor zover het mogelijk is dan he )
    ik betrek onze zoon er ook veel bij hij vraagt dan ook zelf om zijn broer op schoot te hebben en na 2 sec is hij het alweer zat ( nog voordat ik die geweldige foto kon maken:( )

soms heb ik wel eens gedacht had ik maar wat meer tijd er tussen laten zitten maar nu ik mijn draai gevonden heb .. nee ik zou het zo weer doen :D

18. Hier zit er bijna 2,5 jaar tussen.
    Alle leeftijden hebben hun positieve en negatieve kanten.

Ik vind het voordeel nu dat mijn dochter goed kan praten en duidelijk kan maken wat ze bedoelt.Ook helpt ze heel graag mee met de verzorging.
    Nadeel ze is enorm aan het testen en dan is het best zwaar als je met 2 huilende kinderen zit.............maar ja bij welk gezin gebeurd dit nou niet?

Het is ieder zijn eigen keus en waar jij je eigen fijn bij voelt.

19. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ewout was 7 mnd toen ik zwanger werd van Marijn, daar zit dus 18 maanden tussen bij de geboorte.
    Marijn was net 1 jaar toen ik zwanger werd van Arthur, daar zit dus 21 maanden tussen.
    Ze zitten allemaal erg dicht op elkaar maar ik vind het heerlijk!

20. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier zit er 2 jaar en 4 maanden tussen en vind het geweldig zo. zou het niet anders willen.

Deel Deze Pagina