Baal een beetje... Deze week vrijgehouden voor een aantal dingen ( kerstshoppen, huis lekker aan kant maken, boodschappen doen, naar de kapper, een niet geheel onbelangrijk, even tijd voor mezelf). Kinderen zouden naar het kdv gaan, maar zoals verwacht is het niet gelukt. Ik fiets normaal (5 km) maar dat gaat uiteraard niet en de bussen rijden ook niet. Manlief is met de auto naar zijn werk en ik zit hier.... Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fijn om de kids bij me te hebben, maar ik heb juist deze drie dagen opgenomen om ook even tijd aan mezelf te besteden, wat ik ook echt even nodig heb. Volgende week is het kdv dicht en had me dan helemaal gericht op de extra leuke dagen met de kids. Ik kan het gewoon niet uitstaan dat sneeuw heel Nederland doet platliggen. Bah, bah, bah! Sorry, moet het even kwijt En nu maar een leuke dag van maken!
Ja, jammer is dat dan he... Hier zou ik uk ook naar het kdv brengen waarna ik een bedje zou gaan halen voor dr, maar dat verhaal gaat dus mooi niet door. Ik ga wel doen wat ik van plan was; opruimen... mama kan nu eenmaal niet 24/7 spelen . Ze vind het ook leuk om te helpen dus dat komt helemaal goed. Hoe oud zijn je kindjes? Kunnen ze zichzelf vermaken terwijl jij iets voor jezelf doet? Anders zou ik wachten tot je man thuis is en dan echt even de tijd voor jezelf nemen!!!
Ik ben net met de knieen door de sneeuw en op de rotonde glibberend naar het consultatie bureau geweest. Eigenlijk kon ik dus ook niet weg. Aan de ene kant geniet ik enorm van dat pak sneeuw, maar aan de andere kant snap ik niet waarom Nederland dan plat moet liggen, terwijl ze in "sneeuw" landen er niets van aantrekken en gewoon door gaan. Ik weet niet wat je volgende week had bedacht om met de kids te doen, maar als je iets voor thuis bedacht had, kun je dat nu misschien doen? Misschien kan je man dan volgende week een dagje bij de kids blijven en jij kan iets voor jezelf gaan doen? Ik kan alleen maar zeggen....Maak er wat van!!
ik werd gebeld dat ik moest werken... Leuk maar t ov rijdt niet...:S:S Dus weer terug naar huis en nu gaan ze kijken voor een oplossing.. ( heb wel een auto maar ga echt niet rijden met deze gladheid )
Mijn vrouw moet heel dringend naar de fysio, want ze heeft heel veel last van haar bekken en fysio was vorige week ziek. Je kunt er alleen komen door in normale omstandigheden 15 minuten te fietsen, dus dat gaat niet..... Woensdag naar de verloskundige, dat kan normaal gesproken met de bus, maar die rijdt niet.... Kinderen moeten eigenlijk naar hun vader morgen, met dezelfde bus....
hebben jullie geen auto? Anders is het pech inderdaad.... En vader heeft ook geen auto dat die ze op kan halen? Hier met veel geglibber op het werk aangekomen...
Ze zijn 1 en (bijna) 3 jaar, dus weinig tijd voor mezelf, veel opletten ( vooral bij het kleine monstertje van 1 ) En waar ik met name even behoefte heb is aan rust, even niet opletten, een boek (ongestoord) lezen, eigenlijk alleen zijn.. Klinkt raar misschien, maar ik ben bijna nooit alleen. Op mijn werk niet, in de bus naar huis niet, thuis niet, dus ik kijk altijd uit naar de dagen dat ik even alleen ben, mijn eigen ding kan doen zonder dat ik rekening moet houden met een ander even niet hoef te zorgen.. Ik zag me vanmiddag al heerlijk alleen lunchen met een berg cadeaus die ik al reeds had gekocht voor de kerst, samen met lekker tijdschrift.. (terwijl ik dit typ heb ik Dean 4 keer van de trap moeten halen, Dominique 8 gevraagd om niet te zo hard te fluiten en moet ik nog steeds mijn kapper bellen dat ik er echt niet zal zijn om 10.00 uur) Maar verder gaat het helemaal goed met me
8) Sorry....moet stiekem om je lachen, maar wat een herkenning. Hier presteert de kleine het bijna om een onderzetter voor de zoveelste keer in de Wii te stoppen. *zucht*
Kan het me wl voorstellen hoor, zeker als je je op zo'n lekker dagje verheugd hebt. Ik wilde de weekboodschappen doen maar heb het maar uitgesteld. Moet nl de kids meenemen. En dan dat gesjouw in de auto, km of 30 rijden door die sneeuw. Wacht wel tot mijn man een paar uurtjes thuis is morgen ofzo dan ga ik ff alleen. Maar het breekt je dag wel erg als je er even uit kunt, zeker als je kids hebt Lekker relaxmiddagje met de kids houden maar? Disneyfilmpje? (Ga ik ook doen vanmiddag )
Oeh daar zou ik ook van balen zeg! Ik baal wel een beetje dat er zoveel sneeuw ligt, dat boodschappen doen wel een beetje lastig maakt. Ik moest wel met lieslaarzen door de sneeuw vanmorgen en de kinderwagen kwam er haast niet doorheen, maar het kdv is te belopen dus ik heb mazzel Kan je morgen niet iets met je man regelen? En misschien rijden morgen de bussen wel weer...
Plan dan iig alsnog die middag voor jezelf zodra het wel kan meid! Is je man toevallig nog een (mid)dag thuis komende dagen? Is belangrijk hoor, aan jezelf denken. Wordt je een leuker mens van en dat is voor iedereen in het gezin weer fijn
Ik kan me heel goed voorstellen dat je even rust wil!!! Heb ik ook af en toe nodig, precies wat jij beschrijft. En eens lekker op de bank zitten, kopje koffie en een lekker koekje erbij, en dan eens richting centrum om te gaan shoppen zonder met iemand rekening te hoeven houden.. Kun je niet vragen of je ouders/vrienden tijd hebben om eens een middag op te passen? Of dat je man/vriend de kleintjes wegbrengt naar kdv?
Bedankt voor de adviezen, maar er zijn geen andere opties. Manlief vertrekt rond kwart voor zes 's morgens naar het werk met de auto. Kan niet met het openbaarvervoer, te ver weg en erg onhandig. Ik had trouwens ook niet met de auto gedurfd, zeg ik eerlijk.. Normaal breng ik de kinderen 's morgens naar het kdv en hij haalt ze 's middags weer op. Enige optie was de bus i.p.v. de fiets, maar dan moeten ze wel rijden Oma's en opa lukt niet, of vanwege werk of omdat ze slechts 40 km verder wonen. Ik moet het maar nog zien of ze er met de kerst zijn Manlief stelde voor om anders vanmiddag het z'n alle even weg te gaan voor de kerstinkopenen dan maar meteen vanavond ergens lekker eten met z'n vieren. Klinkt niet onaardig! Morgen is mijn hoop weer gevestigd op de bussen, zal ik trouw mijn blauwe slee pakken en de kinderen erin zetten om zo naar de bushalte te gaan. En om het plaatje compleet te maken, zo ziet dat eruit, mijn kleine monstertjes op de slee..
Ah wat een lieve foto! Is lopen geen optie dan? Dan heb je iig een paar uurtjes voor jezelf! Ik ga voor je duimen dat de bussen weer rijden morgen!
5 km lopen in de sneeuw... Nee, helaas, dat gaat het niet worden.. Ik denk dat de kinderen dan ook een ijsje zijn geworden en moeders een bevroren suikerspin
misschien is het een optie om met de taxi je kindjes weg te brengen? wel vervelend ja als je niet weg kan om je dingen te doen... ik ga het erop wagen om met de kinderwagen op pad te gaan.. moet ook nog vanales in huis halen uit de stad...
hier is er ook echt geen doen aan. auto staat helemaal vast in de sneeuw en de weg is spekglad hier. gelukkig wilde mijn lieve papa net even rijden naar de ah en heb ik voor een week boodschappen in huis nu..... dank je wel lieve paps
dat zou een optie kunnen zijn, maar hoe zit het met kinderstoelen? Ik wel eens eerder gekeken naar een taxicentrale die kinderen vervoerd, maar niks zinnigs tegengekomen. Iemand toevallig tips?
hier bij de taxi centrale hebben ze wel stoelverhogers in de auto's zitten, maar echte autostoeltjes voor de hele kleintjes niet... maar die kan je dan toch zelf erin zetten en bij het kdv ffe neerzetten...?