Baby sinds paar dagen oud last van veel snot in neus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Missannie, 23 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Onze dame is op 9 februari geboren en inmiddels dus 10 weken oud. Nu heeft ze sinds een paar dagen na haar geboorte last van aardig wat snot in haar neus. De ene dag wat meer dan de ander. Ik begin me nu toch af te vragen of dat normaal is. Het zou toch ook een keer weg moeten gaan denk ik. Herkent iemand dit? 's Nachts hoor je het ook vaak als ze ademt dat er snot zit.

We zijn een beetje met haar aan het stoeien met slapen overdag. En ook 's nachts gaat het de laatste twee weken ineens wat minder, als in, ipv 6 uur achter elkaar, nu 4,5 uur. Misschien dat dit ook nog ermee te maken zou kunnen hebben.

2. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Dit heeft mijn zoontje eigenlijk ook wel vanaf de geboorte. Ook dat hij soms wat rochelend klinkt. Maar niet in zoverre dat het kwaad kan, volgens mij. Soms probeer ik er wat uit te pulken :roflmao: Maar je hebt ook van die snotuitsnuivers; te koop bij de Hema. En anders eens een neusspray voor baby's proberen?

Dat slechte slapen kan door een sprongetje komen. Doet mijn zoontje op het moment ook (11,5 week).

3. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Haha ja ik ben ook altijd lekker aan het pulken ;) Zo’n snotzuiger werkt niet altijd, soms zit het te diep daarvoor. Neusspray gebruiken we ook. Maar het wordt niet echt minder. Misschien hoort het er dan toch gewoon bij en is het normaal.

Onze dochter heeft net de 8 weken sprong achter de rug volgens mij. Zou idd zomaar eens kunnen dat het ‘slechte’ slapen daardoor komt. En gelukkig komt de 12 weken sprong er ook alweer aan haha!

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Gaat ze naar de opvang? Want als ik iets heb geleerd bij mijn kinderen (gaan al vanaf 10 weken naar kdv) dan is het wel dat áls ze snotjes hebben of verkouden zijn, of rochelen, het niet helpt dat ze naar het kdv gaan. Die kinderen blijven elkaar maar aansteken.

5. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Nee nog niet. Pas als ze 15 weken is. Ben ook benieuwd hoe dat gaat straks met alle ziektekiemen daar ;)

Deel Deze Pagina