hoi ik geef nu al sinds de geboorte van mijn dochter weer borstvoeding maar ze heeft dus best veel krampen heb al vele dinge geprobeerd en vele dingen gelaten maar niks werkt het blijft aan de gang zo zielig maar ze spuugt ook vaak vele golven uit heb al de druk er af gekolft maar dan spuugt ze vaak bijna dus iedere keer golven voeding uit daarbij huilt ze ook nog eens best veel weet het echt niet meer en vind het echt vervelend wilde mijn borstvoeding laten testen maar waar ik daar voor moet zijn geen idee ik heb zelf het idee dat ik zeker genoeg en goed voeding heb want het ziet goed gelig uit ik hoop dat je mij kunt helpen
Hoi, Kun je me nog een aantal dingen vertellen over je borstvoeding? Heb je het gevoel veel voeding te hebben? Verslikt de baby zich ook regelematig aan het begin van de voeding? Geef je een of twee borsten per voeding. Hoe lang duurt een voeding zo'n beetje. Pauzeer je halverwege of drinkt ze in 1 keer door? Hoe vaak voed je ongeveer op een dag? Hoe is de groei van je baby? Je ziet; heel veel vragen om je goed te kunnen adviseren. Misschien is het handig om een lactatiekundige bij jou uit de buurt in de arm te nemen om dit alles te bespreken en een voeding te obsereveren. Dat is het meest effectief. Maar als je wilt kunnen we het ook via de mail proberen... gr Linda
hoi linda via mail is misschien wel makkelijk ik heb al gebeld maar hier hebben ze helemaal geen tijd tot eind van het jaar dus het is of erg druk of ze gaan op vakantie.. ik zal proberen om zo goed mogelijk te antwoorden en echt alvast onwijs bedankt mijn borsten zijn in de ochtend onwijs hard en doen dus echt pijn dan masseer ik eerst de druk eraf en kolf een stukje zodat niet gelijk alle melk in haar mondje spuit.. heb het idee veel te hebben.. maar soms verslikte ze der eigen als nog en dan laat ik haar even tot rust komen en een boer te laten doen de voeding duurt tussen de 15 min en 30 min... in de avond zijn mijn borsten erg soepel en soms heb ik dan het idee dat ze niet genoeg heeft want ze vraagt soms toch om meer en dan geef ik haar de fles omdat ze dan soms gewoon over stuur raakt zo zielig de krampen dat vind ik het ergste want soms is ze echt de hele nacht wakker en huilt aan een stuk door als ze dan bij mij ligt zodat ik haar buikje kan masseren is ze stil en slaapt ze als een roos het spugen vind ik ook heel erg soms is het echt tot de andere kant van de bank gewoon een gehele golf ik weet me geen raad meer en vind het moeilijk worden de ene kant denk weet je wat ik stop ermee want dit maakt me onzeker maar de andere kant vind ik ook met wat ik heb kan ik het ook mee doen en geef ze dan gewoon bv een flesje extra zou het misschien ook kunnen zijn omdat ik ook nog 2 andere kindeeren heb dat roxan haar rust niet kan vinden in het op haar gemak drinken dat ze daarom dan krampen krijgt en spuugt ik hoop toch dat je mij kan helpen dank je wel
Ik denk dat het wat betreft die 2 andere kinderen wel meevalt, daar is deze baby in de buik al aan gewend. Een baby die met een grote boog spuugt hoort niet. Als dat met regelmaat voorkomt adviseer ik je om met haar naar de huisarts of cb-arts te gaan. Een baby mag best regelmatig mondjes spugen, maar het hoort niet met grote golven te komen. Hoe is je baby gegroeid de afgelopen weken? En hoe was het geboortegewicht? Veel baby's hebben met regelmaat last van darmkrampen. Als ze dan tot rust komen als ze bij je op de arm liggen blijkt er vaak niet veel aan de hand. Dit duurt meestal tot ze een maand of 3 zijn. Misschien kun je tijdens de ochtendvoedingen (als je veel melk hebt) de voeding na een minuut of 5-10 even onderbreken en het even een beetje laten zakken. Waarschijnlijk komt de melk met veel snelheid in haar buik. Probeer maar eens. Geef je me de gewichten door? groet Linda
o ok dank je wel voor je advies roxan was met de geboorte 47 cm en 3030 gram ze is af gevallen tot 2700 gram op 16 okt was ze 3620 gram en 52 cm op 26 okt was ze 4120 gram en 52,6 cm ze moet dinsdag weer gelukkig trouwes dat ze toch gewend is aan mijn andere twee moppies want was echt bang dat het misschien daar aan zou liggen roxan spuugt met regelmaat echte golven kan kolven niet helpen voor ik ze aan leg zodat ze niet gelijk te veel melk binnen krijgt?? dank je wel voor al je moeite
Haar groei is in ieder geval goed. Ik zou denken dat ze teveel binnenkrijgt ja. Ondanks dat ze veel spuugt groeit ze als kool. Toch maar proberen bij volle borsten wat druk weg te kolven (had je zelf ook bedacht). Dan maar 1 borst laten drinken. Tussendoor even loskoppelen en het even wat laten zakken? De voedingen in de avond-uurtjes verlopen zeker wel wat anders hè? Je zegt dan dat je het gevoel hebt niet genoeg voeding te hebben. Je kunt haar dan dus 2 borsten laten drinken en zelfs nog een keer extra wisselen van borst: bv re,li,re,li succes Linda
ik wilde je even laten weten dat het stukke beter gaat ik ben gisteren bij de cb geweest en ze hebben gezegt dat ik te veel melk aan maak ik het beste de druk eraf kan kolven en dan roxan aanleggen het gaat al sinds paar dagen goed en ze spuugt ook stukke minder ze is nu ook 55 cm en 4740 gram dus het gaat de goede kant op dank je wel voor je hulp