Kruipen in bed een voorbode voor echt kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ashleyp, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Joah is al een paar weken allemaal kunstjes in bed aan het uithalen.

Hij slaapt op zijn buikje en draait zich regelmatig van buikje naar rug om vervolgens na een tijdje te gaan huilen omdat hij op zijn buikje wil verder slapen.
    In het begin toen hij zo bewegelijk in bed werd vond ik hem altijd een kwartslag gedraaid en linksonder in het hoekje. Sinds een paar weekjes is het juist andersom.
    Hij "kruipt" nu naar boven en ligt dan echt bijna bovenaan in zijn bedje. Zelfs met slaapzak aan weet hij zich omtedraaien en te verplaatsen.
    Wij vroegen ons af hoe hij dit voor elkaar kreeg en sinds gisteravond hebben we het antwoord. Hij doet zijn beentjes een voor een en soms tegelijk buigen en strekken en hierbij duwt hij zich met zijn knietjes en teentjes af tegen het matras waardoor hij (welliswaar heel langzaam) naar boven schuift. Echter doet hij dit alleen in zijn slaap dus niet als hij wakker is en in de box ligt.

Wat hij ook vaker doet is wanneer hij op zijn buikje op het aankleedkussen ligt zich tegen mij proberen af te zetten met zijn voetjes en zo naar boven te schuiven/kruipen.

Is dit voor hem gewoon spelen en doet hij dit onbewust of zou dit een teken kunnen zijn dat hij moet kruipen vroeg erbij gaat zijn?

2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik denk dat het wel erg vroeg is voor kruipen. Mijn zoontje zette zich op die leeftijd ook steeds af met zijn beentjes, best krachtig ook. Hij lag regelmatig bovenin zijn bed met een omgekrulde rug en nek (lekker comfortabel maar niet heus).
    Met een maand of 7 kon hij goed tijgeren (op de grond), kruipen pas met 9 maanden. Eerder kon hij goed afzetten op bijv het bed (beter grip), maar echt kruipen duurt wat langer.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze oudste (buikslaper) deed het ook (vanaf 2,5 maand), maar ging toch echt 'pas' kruipen met een maand of 8. Wij noemden het rupsen hihi.

4. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    hier deed hij het ook maar niet in zijn slaap :D... baby kruipt al vanaf 5.5m

Deel Deze Pagina