Driftbuien en alleen maar op schoot willen zitten (17 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJurre, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

    MamavanJurre Actief lid

    3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje heeft de laatste tijd nogal last van driftbuien. Hij is nu net 17 maanden en dit is een week of 3 aan de gang. Ook wil hij de hele dag op schoot zitten, en zeg ik nee dan gaat hij huilen en raakt hij uiteindelijk helemaal overstuur, wat dus resulteert in een driftbui.

    Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Is dit een fase en gaat dit weer over? Zodra er andere mensen in de buurt zijn heeft hij hier totaal geen last van, dan speelt hij lekker en wil hij helemaal niet op schoot zitten. Maar zodra we thuis zijn wil meneer eigenlijk niets anders. Als hij dan op schoot zit blijft hij 5 minuten zitten, dan gaat hij er weer van af en dan wil hij weer opnieuw op schoot zitten... Zucht ;)

    Is dit herkenbaar en zo ja, is dit een fase of moet ik dit toch op de een of andere manier doorbreken? Het lijkt steeds iets erger te worden nu, en aangezien over een maand of 5 baby nr. 2 geboren wordt lijkt het mij ook wel handig dat meneertje leert dat zijn wil geen wet is en dat niet alles kan gaan zoals hij wil. Tuurlijk, het is heel lief dat hij op schoot wil zitten en wil knuffelen, maar echt om de 5 minuten de hele dag door, dat gaat natuurlijk niet altijd :)

    Graag tips!!
     

Deel Deze Pagina