baby slaapt alleen maar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juul84, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ons zoontje is nu 2,5 week oud en slaapt eigenlijk bijna de hele dag en nacht; van voeding tot voeding. Tussendoor is hij soms wel wakker, maar het meeste slaapt hij toch. Hij wordt wel zelf wakker voor de voedingen, en dan laat hij ook wel flink horen dat hij honger heeft. Toch wordt ik een beetje onzeker omdat hij zoveel slaapt.
    Ik weet niet meer of ons dochtertje dat ook deed, en ik lees overal dat pasgeboren baby's toch wel 4 uur per dag wakker zijn.

Nog meer mama's met baby's die zoveel slapen? Is dit wel normaal?

Gut ik had niet verwacht dat ik toch nog zo onzeker zou zijn bij de tweede...:)

2. misa

misa Niet meer actief

Ooh dat is alleen maar goed! Als ze maar wel wakker en alert is als ze wakker is. :)
    Hier ook een vreselijke saaie slaapkop! ;)
    Hij sliep heel lang van voeding tot voeding en dan maar eventjes tussendoor wakker. En tot voor kort sliep hij nog steeds bijna net zoveel, maar tussen de voedingen was hij 1 a 1,5 uur wakker. Nu begint hij het langzaam, wat langer vol te houden of een keertje extra wakker te zijn.
    Hij heeft zijn slaap gewoon nodig. Ik haal hem ook nooit direct uit bed (tenzij hij huilt). Want soms valt hij na een 10 min zo weer in slaap.

Gewoon lekker van genieten, je kindje heeft het vast nodig!

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    idd lekker van genieten!! mijn tweede slaapt ook zoveel. weet niet wat ik meemaak want bij de eerste was t wel anders :) Nu snap ik het pas als mensen zeggen dat ze een baby kunnen vergeten :) Het is zo heerlijk ontspannen mamma zijn :)

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oh heerlijk!als ze wanneer ze wel wakker is gewoon wakker is en niet slap of zo.

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier ook één, in het begin alleen maar slapen van voeding tot voeding, s´nachts zelfs niet wakker geworden voor de voeding....ze sliep gelijk al door.
    Sinds 3 weken is ze wel meer wakker, komt nu ook moeilijker in slaap. s´morgens komt ze om 6 uur voor de fles, wassen/badje/aankleden en dan valt ze in slaap van 8:30 tot 12:00 uur. s´middags slaapt ze afentoe een half uurtje tot een uur en soms wel 3 uur achter elkaar......het begint nu heel wisselend te worden.

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Lekker van genieten van die rust :)

En ze zijn met alleen al die 7/8 voedingen natuurlijk al best lang wakker als je dat allemaal bij elkaar optelt.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Och meid, geniet er toch juist van dat je kindje zo makkelijk zelf haar rust vindt :)
    Mijn kleine meid heeft haar slaap net zo hard nodig, maar kan die rust overdag zelf niet vinden. Ik wou dat ze gewoon eens lekker ging slapen overdag, een paar uur na elke voeding.
    Zolang ze in de wakkere periodes maar alert is, goed drinkt en goed groeit is het juist super zoals ze het doet!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat heerlijk! geniet ervan! Ik heb de eerste 6 weken met een ontroostbare baby rondgelopen, ik had graag gewild dat ze wat meer had geslapen de eerste weken en vooral ook voor haar eigen rust, slapen is zo belangrijk!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook zeggen, geniet ervan! Hier waren de eerste maanden erg pittig!

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dit is normaal!
    Mijn zoontje slaapt ook zoveel en nu hij inmiddels 6 maanden is is hij die 4-6 uurtjes per dag wakker.

Geniet nog even lekker van die rust. Hoewel het natuurlijk ook wel gezellig is als hij wat meer wakker wordt.

Deel Deze Pagina