Hoi, Wij hebben vanaf het begin een slaapprobleem, nu is het zo dat dochtertje inmiddels 3x 45 minuten slaapt of minder, soms half uur. Ik lees overal dat ze met de tijd langer gaan slapen, dochter is nu drukker rollen etc dus vermoeid maar langer slapen doet ze nog niet, waardoor ze toch vaak jengelig is en mama moe van haar bezig houden. Is er nog iemand die mij positief nieuws kan geven, ben bang dat ze nooit langer gaat slapen en dit kost zoveel energie, zij is er ook niet vrolijker van, kan het nog komen of moet is het bij ons nou eenmaal zo? Ze is net 6 maanden, wie heeft dit ook meegemaakt?
Hier nog steeds drie korte slaapjes (en soms echt omvallen van moeheid maar niet willen slapen) Het gaat vast ooit over
tja, herkenbaar. Mijn zoontje is 5,5 maand en sliep overdag ook slecht. Hooguit 30 minuten. Op een gegeven moment kwamen we erachter dat hij beter sliep als we hem op tijd in bed deden. Bij het eerste oogwrijven al. In het begin was het huilen geblazen maar als ik in de buurt bleef viel hij uiteindelijk wel in slaap. Als ik hem nu neer leg gaat hij eerst een paar minuten mopperen (niet echt huilen). Daar reageer ik niet op. Uiteindelijk valt hij dan wel in slaap. En hij slaapt nu zeker 1,5 uur. Als ik hem pas in bed doe als ik zie dat hij echt moe is en hij al chagie wordt (omdat er bezoek is ofzo) slaapt hij een heel stuk korter en wordt hij ook overstuur wakker.
Mijn dochter sliep met 6 maanden 2x3 kwartier. Verder altijd wakker. En met 1,5 stopte ze met d'r middagslaapje. Inmiddels slaapt ze van 2100 tot 0700... Gewoon weinig slaap nodig hebben kan dus ook...
Herkenbaar, tot 8 maanden sliep ze hier niet langer dan 45 min. per keer. Daarna ging ze opeens over naar 2 slaapjes op een dag, van gemiddeld 1,5 a 2 uur. Je kan er dus niet veel aan doen, gewoon geduld hebben en het uitzitten.
Als mijn zoon in bed slaapt, wordt hij standaard na drie kwartier wakker. Wanneer hij in de draagzak/doek slaapt, slaapt hij standaard 1,5 à 2,5 uur. Hij kan de cyclussen zelf niet aan elkaar maken, als hij bij mij slaapt wel. Ik wissel dat nu dus af, soms in bed en soms wat inhalen bij mij.