tandenknarsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabyBergen, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    M'n dochtertje heeft tanden! Hartstikke leuk natuurlijk,maar zij heeft nu ook het tandenknarsen ontdekt en doet dit niet zo zuinig ook!
    bijna de hele dag door hoor je het, en het is niet alleen een "naar" geluid maar ook de gedachte hoe slecht dat wel niet is voor die nieuwe tanden

Nou waren we zover met haar dat we de speen alleen nog gebruikte bij slapen en verdriet
    maar nu ben ik bijna de hele dag genoodzaakt om haar speen in haar mond te doen om het tandenknarsen tegen te gaan.....
    En dit zie ik eigenlijk ook niet als de ideale oplossing

Maar nu vraag ik mij af, hoe ga ik dit dan wel tegen?

Iemand die dit weet?

2. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Geen idee, zelf ook geen ervaring mee..
    Maar een nichtje van me heeft het 2 weken gedaan heel erg, daarna niet meer. Denk zelf dat het meer een fase is maar dat weet ik niet zeker:)

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Mijn kleintje deed het ook toen hij net tanden had, brrrrrrr
    Ik heb er geen aandacht aan gegeven en hij hield er vanzelf mee op... gelukkig!

Wat een geluid zeg brrr

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden heeft het 3 maanden ofzo ongeveer gedaan, daarna nooit meer, is echt een fase.
    Het is nieuw, zit in mn mond, wat kan ik er allemaal mee :)

Dat geluid vond ik nog het ergste haha

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    haha herkenbaar! was hier ook een fase van zo´n 2 weken. ik begon haar af te leiden, maar of t echt hielp....

t was een keer zo erg in de bibliotheek dat ik (bij wijze van grap) zei: schatje, moet mama die nieuwe tandjes er weer uitbreken?!?....................
    het gezicht van de vrouw naast me vergeet ik niet snel meer hihi

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Brrr! Kippenvel kreeg ik ervan! Ons jochie doet/deed het ook bij doorkomende tanden. Ook geen aandacht aangeschonken en binnen een aantal dagen werd het al minder!

Succes! Dat geluid.... :$:)

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hihi! Had haar gezicht wel willen zien! ;):p

Laatst vroeg iemand aan mij wanneer zn andere grote tand kwam (hij heeft alle tanden al behalve 1 voortand).
    Toen zei ik: Oh die heb ik er vanochtend uitgehoekt toen ie vervelend was... Haha... Je had haar gezicht eens moeten zien! :p Zo een pret dat ik had! :)

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    haha, mijn soort humor!

9. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    oh zoo irritant vind ik dat.
    Mijn dochter van 4 doet het ook sinds kort. Word er gek van en heb geen idee hoe ik het af kan leren want ze doet het in haar slaap. We horen het gewoon in onze kamer zo hard doet ze het.

Ik lees dus even mee voor als iemand een tip heeft!

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter heeft het ook heel erg gedaan toen ze tanden kreeg. Echt een naar geluid, brrrr. Het gaat vanzelf over, volgens mij is het gewoon een kwestie van ontdekken wat ze allemaal met die dingen in hun mond kunnen. Ik zou me er niet te druk om maken, ze stopt er vanzelf mee.

11. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier ook geweest (en af en toe nog) de 1e keer gaf ik hem een broodkorst en daarna steeds gezegt dat hij dat niet moest doen omdat anders z'n tandjes kapot gaan en nu doet hij het heel af en toe nog, maar als ik dan zeg net doen stopt hij ook weer

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    o maar in slaap is dat heel moeilijk af te leren want dat doe ik dus ook en nog steeds!

nou bedankt mensen, ik ga haar dan toch nog maar even tijdelijk afleiden met de speen want dat helpt en hopelijk stopt ze er snel mee

13. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor tandenknarsen helpt cranberrysap. Die pure variant van de gezondheidswinkel. tis het proberen waard. ik heb zelf ook geknarst en na het drinken van het sap ging het over zegt mn moeder. mn man drinkt het nu ook en hij doet het ook niet meer. succes!

14. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    en oe moet je dat den dan? opdrinken??
    ik doe het zelf heel erg in mijn slaap, ik heb s'ochtends zere kaken van et knarsen.. :(

15. memm

memm Lid

10 feb 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal tandenknarsen kinderen om de dingen die ze overdag mee gemaakt hebben te verwerken. Het kan helemaal geen kwaad voor het blijvend gebit. Dat heeft geen schade hieraan. Gaat vanzelf over en is bijna niet af te leren

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Gelukkig!! Nog zo 1 als ik! :D

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ze doe het eigenlijk alleen maar overdag als ze wakker is

18. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hmm ik zou als ik jou was even aan de tandarts vragen of ze van die hoesjes hebben voor om haar kiesjes, zodat ze die niet kapot kan knarsen. Ik heb die zelf ook gehad, want het kan echt heel slecht zijn voor haar gebitje. OK misschien niet voor de "grote mensen tanden" maar toch hier moet ze nog wel een jaartje of 8? mee doen! Lijkt me niet fijn als haar tandjes zo klein zijn geworden door het knarsen dat ze moeite gaat hebben met eten...
    En als ze die hoesjes heeft stopt ze met knarsen en dus ook dalijk met haar andere tanden geen last krijgt.

Succes met het geluid, is net zo erg als een snurkend kind;):D

*Edit hij is ziek en snurkt tig bossen om door de verkoudheid hihi:D*

19. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    hahaha een snurkend kind, is dat net zo erg als een snurkende man?? haha

Maar zal er inderdaad eens om vragen bij de tandarts, nu maar hopen dat ze die dan ook inhoudt. Want die zal ze er denk ik wel zelf weer uit kunnen halen of niet? Heb ze namelijk nog nooit gezien.

Heb ook al gelezen dat het door stress kan komen. En dat zou dus echt heel goed kunnen, ze heeft een paar vervelende dingen achter de rug en sinds ze uit het ziekenhuis is doet ze dit dan ook. Gelukkig zijn de stress tijden nu voorbij (tenminste dat hoop ik) dus hopelijk gaat het tandenknarsen dan ook over.

20. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Nou het klink heel stom maar het lijkt op een soort boksbitje;)

Ennuh snurkende man, geen idee die van mij snurkt niet:D

Deel Deze Pagina