Ons dochtertje slaapt vanaf het begin bij ons op de kamer. Ik vind het ook wel erg fijn eerlijk gezegd, en wanneer ze wakker word in de nacht heb ik dr zo eruit om te voeden etc. Als er iets is hoor ik dr meteen. Nu is het ook wel zo dat we geen andere keuze hebben. Ons huis is 30 m2 en we hebben maar 1 kleine slaapkamer. Op de woonkamer is geen optie. Maargoed.. nu merk ik dat mn partner en ik erg weinig ruimte hebben voor elkaar, wat zich nu wel op begint te breken. Als wij even 'samen wat tijd willen doorbrengen' in bed om het maar zo te zeggen, dan ligt kindlief natuurlijk daar te slapen. Ik voel me daar totaal niet prettig bij en kan me echt niet ontspannen, waardoor ik dan totaal geen zin meer heb. Mijn man begrijpt dit niet. Ik wil wel.. maar zelfs afschermen met een dekentje ofzo helpt niet, want 'de gedachte' dat zij daar ligt, of dat we niet alleen zijn voelt dan weer helemaal niet prettig. Soms word ze zelfs wakker omdat ze licht slaapt, en dan is de pret natuurlijk helemaal voorbij. Nu vroeg ik mij af.. hoe doet de rest van jullie dta, waarvan de kindjes bij hun op de kamer slapen?
Ons ventje slaapt ook al heel de tijd bij ons. In het begin in zijn eigen bedje, van 9 maanden tot +-17maanden tussen ons in en nu terug in zijn eigen bedje, maar dan wel met een zijkant er af en tegen ons aangeschoven. In praktijk slaapt hij dus een halve nacht per nacht bij ons in bed, want als hij 's nachts wakker wordt, schuift hij altijd tegen me aan. Zolang hij in zijn eigen bedje slaapt, hebben wij er geen van beiden een probleem mee om tijd aan elkaar te besteden, gewoon in ons eigen bed. Hij is er tot hiertoe al altijd gewoon doorheen geslapen en moest hij een keertje wakker worden, dan is dat vervelend, maar ik denk niet dat een van ons daar een trauma aan zou overhouden. Toen hij tussen ons in sliep, dan was "quality time" iets wat op de bank beneden gebeurde of in onze andere slaapkamer in het logeerbed. Als jullie dochtertje wel met enige regelmaat wakker wordt, dan is het natuurlijk wel best vervelend. Maar waarom vind je het verder een probleem dat ze bij jullie op de kamer ligt terwijl jullie tijd aan elkaar besteden?
Hier ook geen last ervan hoor. Maar meestal is het nu op de bank of welke hoek van het huis dan ook hahaha
Nou ik vond het ook niet prettig. Wel is gedaan maar ik was niet volledig ontspannen. Overdag schoven we zijn wiegje wel eens in zijn eigen kamer zodat ie daar al wat aan kon wennen. Dan doken wij ook even het bed in! En verder idd de bank of de douche of de zolder of.....
Bij ons werd ze wakker toen heb ik het hemeltje van het wiegje goed gehangen was aan mijn kant altijd aan de kant. We hebben ook erg moeten lachen maar echt een aanrader vond ik het niet. Maar voor jullie een keer een campingbedje in de woonkamer en dan in eigen bedje als het weer kan? Hoef je niet te slepen met meubels.
Hier ook verplaatst richting andere kamers hihi. Oudste sliep tot een jaar bij ons (1 slaapkamer) en de tweede tot een maand of 6.
Ik heb daar geen problemen mee TOT nu toe komt wel.als ze ouder is maar dan gaat ze naar een andere kamer dus géén last van anders idd een adere plek zoeken.
Als het erg klein is bij jullie, kun je misschien met een rails aan het plafond een mooi en wat dikker gordijn ophangen tussen haar en jullie bed? Dat schuif je dan alleen dicht als je wat privacy wilt. Is ze uit het zicht maar het dempt ook het geluid wat.
idd, geen probleem mee, wij wonen ook klein, 50 m2 (al klinkt dat bij jullie 30 wel weer groot , sorry,...). Maar anders is de bank/het kleed/de douche ook altijd erg gezellig (naja, tot ik weer zwanger was dan, haha! Nu wel weer wat minder vaak, maar gezellig is het nog hoor!)
bank, eetkamertafel, douche enz. enz. beetje vindingrijk zijn.. (hier slaapt er al ruim een jaar bijna nooit meer iemand bij ons op de kamer maar dat betekend nog niet dat we alleen het bed gebruiken)
"Look at all these bangin' options!" Where the Co-Sleepers “Do It” | Conscience Parenting
ons zoontje sliep tot en met 5 mnd bij ons...en in het begin had ik er minder moeite mee, maar idd zo rond 3/4 mnd ... maar hij sliep al gauw om 19u en geen late voeding meer, dus nou van 19 tot ons bedtijd....was er...de bank! hahaha..ach en samen een xtje douchen, kan het ook leuk maken...t hoort erbij vind ik hihi...
Ja, hier ook. Ik kan ook echt niet intiem zijn met mijn vriend als mijn zoontje naast ons ligt. Lastig, maar je moet even andere plekjes zoeken. Bank, douche, etc...
Hahaha, inderdaad heel waar! Bij ons is de babykamer al bijna een jaar de waskamer.. En in bed 'quality time' met manlief vond ik bij mijn eerste kindje ook een beetje genant en vooral erg moodkilling. Toen was vooral de bank in de huiskamer favoriet. Ondertussen bij de derde ben ik wel overheen. Gelukkig slaapt zoonlief er gewoon doorheen, dat scheelt ook.