Slapen in autostoel 1

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Decca1980, Feb 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Hoi,

Sindskort hebben wij voor onze dochter de maxi cosi tobi. Ze vindt het helemaal geweldig.
    Het enige probleem vind ik zelf is dat ze voorover in slaap valt. Zelfs als de stoel in de slaapstand staat, ligt ze haast met haar hoofd op haar knieën. Dit lijkt mij niet comfortabel en ook niet goed voor haar nek. Zeker niet als we van de zomer lang in de auto gaan zitten.

Hebben jullie hier een oplossing voor? Er zijn wel van die gordelkussens, maar het lijkt me niet dat dat wat oplost.

2. Username

Username Niet meer actief

Is die stoel dan niet nog te groot voor haar?

3. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Nee, dat denk ik niet. Haar oren kwamen boven de maxi cosi uit, dus dan is het tijd toch? Ons meisje is vrij groot voor haar leeftijd...

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Gordels strakker aanspannen? Ik heb dit bij mijn dochter nooit gezien, maar ze zit ook wel strak ingesnoerd.

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Dat zou nog kunnen. Ze zit altijd kaarsrecht als we haar in de autostoel zetten. Dus dan denken we dat het strak zit, maar het kan waarschijnlijk nog strakker.

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    De tobi heeft een kleurindicator die aangeeft wanneer de gordel strak genoeg zit. Dat is best wel strak, maar dat is ook de bedoeling. Je zult de eerste keer misschien denken dat het te strak is.

Je kunt die kleurindicator vinden op het gordelstukje tussen de beentjes. Het is rood als de gordel te wijd is en wordt groen als hij strak genoeg zit.

Of dat het probleem is m.b.t. het hoofdje bij het slapen weet ik niet. Wel is het strak genoeg aantrekken van de gordel super belangrijk!

7. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Ik denk dat je gordels te los staan. Ze lijken ook nog wat los op de foto. Gebruik je de kleurindicator? Die zit op het kruisstuk onder het stof, die moet groen zijn. Lijkt heel strak, maar dag is echt wel nodig.

Hier een foto van mijn zoontje in z'n tobi. Die krijgt z'n hoofd niet verder naar voren dan dat. De gordels staan ook veel strakker gespannen dan op jouw foto.

8. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Dank! Ik hoop dat dat het is.

We gebruiken de kleurenindicator wel, maar ik denk dat we dochterlief nog wat meer in haar stoel moeten duwen als we de gordels aanspannen.

9. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Wat ik me afvraag he, staan de gordels niet te laag? De schouderkussentjes lijken heel anders uit te komen dan bij ons. Misschien eens een standje hoger proberen?

En inderdaad zorgen dat de billen helemaal tegen de achterkant zitten. Anders schuiven ze ook vanzelf weer onderuit.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waarschijnlijk zitten gordels te laag. Ze word dan zeg maar vanzelf voorover geduwd. Zou de gordels wat hoger doen op de rug.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik zou de gordels inderdaad wat aansnoerenl0. Op de foto zie je duidelijk dat ze niet strak zitten. Er zit speling in. En misschien ook gordels hoger doen.

Share This Page