Ik kijk. Heftig hoor. Iedereen heeft wel van die kleine tics maar jezus je zou het in deze vorm hebben zeg.
Ja ik kijk! Ik vind het knap dat ze er wat aan willen doen en dat ze het tonen een heel NL. Ik heb zelf een poos een dwang gehad om alle spullen op de vensterbank of het dressoir even ver van het randje te hebben en een dezelfde afstand tussen de spullen, ook de bank moest zo veel cm van de tafel af. Ben blij dat ik daar vanaf ben gekomen. Ben nog wel erg van dat ik 's maandags alles schoon wil hebben, maar niet meer dat ik elke dag het huis ga poetsen.
Ik ben er echt verbaasd over dat de meeste toch een relatie hebben! Ik zou hier echt niet mee kunnen samen leven hoor.
Jeetje wat heftig zeg! Ik wist ook niet dat het zo erg kon zijn, maar 1 x per dag naar toilet omdat aankleden uuuuren duurt pff. Ik hoop dat ze wat aan het programma hebben...
Heb het laatste stukje gezien maar mijn god wat was die ene meid verbrand door de zon. Gaat ze ook nog uitgebreid in de zon liggen en zwemmen in volle zee. Ze was zo bezig met uiterlijk ofzo maar dan lijkt dit weinig te kunnen boeien ofzo. Kwam vreemd over ieder geval.
Dat zeiden mijn man en ik ook al tegen elkaar. Ik vind haar nou ook niet zo modieus dus ik snap dat niet als ze zo'n uiterlijke obsessie heeft, maar ik vind het sowieso moeilijk om hun te begrijpen.
Als je dit niet hebt dan is het ook helemaal niet logisch en vreemd Tis alleen een nachtmerrie als je erin zit.
ik heb net de herhaling gezien.. had al een nieuw topic geopend, deze gemist: Het is zo moeilijk voor te stellen dat iets in je hoofd je zo gék kan maken en zo'n angst kan veroorzaken als je er niet aan toegeeft. Mooi dat ze het nu laten in deze serie. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ik denk dat deze serie heel verduidelijkend kan zijn voor de omgeving van iemand die hier mee te maken heeft. Mensen met een pnd zullen mogelijk ook herkenning vinden in michiel, met de dwanggedachten. Ik denk sowieso dat het meer voorkomt dan men denkt. In allerlei gradaties.
vind het wel bijzonder.. heb wel eens gesproken met 1 van de personen uit het programma.. maar ik wist echt niet dat die persoon dit heeft.. was ook niet te merken.. ook na het zien van dit programma denk ik niet slechter over deze persoon.. eigenlijk juist beter! dat hij met wat hij heeft toch alles doet.
Ik kan me er idd ook niks bij voorstellen. En het is ongetwijfeld heel moeilijk voor haar, maar als ik die Kimberley zo al huilend hoor praten over haar besmette kleren die niet goed zitten etc. en die antwoorden die ze geeft "jaaaa *snik*snik*" "neeee *snik*snik*", dan is het net of ik mijn 3-jarige zoontje hoor praten. Pffff, zij heeft volgens mij wel meer issues dan alleen haar dwang. Haar sociaal-emotionele ontwikkeling lijkt ook wel gestagneerd te zijn op een bepaald moment