Mijn zoontje is 11 weken en heeft nu 3 nachten achter elkaar lang doorgeslapen (heerlijk, hopelijk houdt hij dat vast) maar daardoor kom ik eigenlijk op 4 flessen uit. Daarbij vanuitgaande dat wij hem niet wakker willen maken rond 23.00 omdat hij dan ineens om 2.00/3.00 uur komt. Hij krijgt 180/6 maar drinkt ze niet altijd leeg, hij geeft zelf heel goed aan wat hij nodig heeft. Ergens tussen 18.30 en 19.30 de 4e fles en daarna valt hij in slaap, meestal tussen 20.30 en 21.00 uur. Dan heeft hij nu 4 flessen gehad, gisteravond hebben we hem wakker gemaakt om 21.00 zodat hij die 5e fles nou kreeg en dronk hij best goed, maar we moesten hem dus wel uit een diepe slaap halen. Ik denk als we hem hadden laten liggen dat hij ook in slaap was gebleven. Alleen geen idee of hij het dan red tot de ochtend. Ik wil graag zijn eigen ritme volgen en ik heb een hekel aan wakker maken, plus dat hij dan ineens vaker komt. Hoeven ze bij mij ook niet te doen om 23.00 uur. Maar 4 flessen....dat is toch wel erg weinig voor zo'n kleintje? Hij is flink, al ruim over de 6.5 kilo en 65 cm. Ik weet niet wat ze minimaal moeten drinken. Die 150 per kilo lijkt me niet, want met zijn gewicht is dat best veel en dat drinkt hij niet op. Zou 4 flessen nu al kunnen? ik ben beetje bang dat hij te weinig krijgt, daardoor sufferd wordt en daardoor langer slaapt. Maar misschien is dat mijn angst en slaat dat nergens op. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik zou 'm ook gewoon zelf laten komen. Kans dat hij inderdaad eind van de nacht komt, dan geef je evt. een klein flesje als hij honger heeft en anders lekker laten slapen.
Wanneer je baby niet vaker komt is het niet te weinig 😄 Hier ook een flinke knul en zaten al met 6 weken op 4 flessen. Gewoon je kindje volgen
Ik zou hem niet wakker maken. Kindjes zijn vaak goed in staat om hun eigen ritme aan te geven. Als hij bij ons in de nacht komt maak ik een klein flesje. Net genoeg om weer even paar uur verder te slapen tot 7. Hier nog geen doorslapen. Om 23.00 nog een fles en dan vaak rond 5 uur. Hij gaat vanzelf langer slapen denk ik dan maar...
Bij de oudste met 12 weken met de 5e fles gestopt omdat hij zo diep lag te slapen en niet veel meer dronk. Sindsdien slaapt hij dus het klokje rond. De jongste ging rond 10/12 weken ook erg slecht drinken om 23u, lag ook diep te slapen. Dus hebben we ook besloten om niet meer wakker te maken. Hij kwam dan altijd ergens tussen 4 en 6 uur. En dan kreeg hij een klein flesje van 90/3. Niet ideaal, maar zo konden we wel weer vroeg naar bed. Zl is heel veel ziek geweest en daardoor ook niet zo hard gegroeid, dus dat flesje heeft hij nog heel lang volgehouden. Met 6 maanden sliep hij ineens 3x klokje rond. Kort daarna weeeeer ziek en kwam het flesje dus ook weer terug. Sinds deze week is hij weer langer aan het slapen. 6 uur / half 7.. Ik zou gewoon je kindje volgen en kijken wat er gebeurt als je hem lekker laat slapen.
Ik geef ook flesvoeding op verzoek... De ene keer 5 flessen op een dag, de andere keer 4 of 6... Ik denk maar zo: Ik heb de ene dag ook meer honger dan de andere keer en hij komt echt vanzelf wel als hij honger heeft. Zolang hij goed/netjes groeit en niet suf over komt tijdens zijn wakkere momenten, dan zou ik me er niet druk om maken...
Hier ook flesvoeding op verzoek, komen ene dag op 4, andere dag op 5 flessen uit (flesjes van 180+6). Onze baby is nog kleiner dan die van jullie (5700 gram, 8 weken), maar ze groeit goed, en ook het cb vind het helemaal prima.