Zoontje moeite met slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime2, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    ons zoontje van 8 maanden is een moeilijker slaper
    Zo slaapt hij de ene dag wel smiddags en de andere dag niet dit is het enige slaapje die hij doet overdag. de laatste week komt hij ook s’avonds maar moeilijk in slaap breng hem om half 8 al naar bed en om half 9 slaapt hij als ik mazzel heb na veel gehuil en dat ik er al regelmatig ben heen geweest of zelfs een keertje uit bed heb gehaald als hij echt over de toeren is.
    Smorgens komt hij ookal vroeg om 05.45-0600.
    Ik weet echt niet meer zo goed wat te doen heb ook nog een dochtertje die slaapt gelukkig altijd goed maar ben s’avonds ook nog druk met haar.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hoe lang is zijn slaapje overdag? Wat voor ritueel heb je voor het slapen gaan? Kan het zijn dat hij oververmoeid is? Kinderen die té moe zijn slapen slecht! 1 slaapje op de dag voor een baby van 8 maanden is wel weinig.... elk kind is anders hoor dus ja, de ene heeft meer slaap nodig als de ander.

Ik zou herbekijken hoe de dag is ingedeeld. Probeer een vast ritme aan te houden, dat betekend niet ritme qua tijd maar qua handelingen. Ook zoveel mogelijk prikkels vermijden. Daarnaast is een vast slaapritueel belangrijk. hier: bad, tanden poetsen, pyjama aan, boekje voorlezen, slaapschaap aan, en dan naar bed en dan kan hij brullen wat hij wilt. Hij blijft in bed!

Ik zeg niet dat ik dé tip heb hoor maar dat is wat hier werkte en nog steeds werkt... bij beide jongens.....

3. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw

vaak slaapt hij smiddags van 12.00-1500
    Na 0600 sivhtend leg in hem terug slaapt meestal tot 0800-0830
    Vast ritueel heb ik al omdat ik dit met me dochter ook altijd gedaan heb

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wow 1 slaapje hier zijn dat er meestal 3 a 4. Vandaag 3x 1.5 uur. Ik denk dat meer dan een vast ritueel je niet kan doen. Wel lastig zeg dat hij zo slecht slaapt ook voor hemzelf

Deel Deze Pagina