Oké dames, Op ogenblik zie ik het ff niet zitten meer met bv.... Kunnen jullie me helpen motiveren? Het vervelende is dat mijn manneke 6 werken te vroeg is geboren en drinkt alleen met een tepelhoedje maar valt halve wegen in slaap, terwijl hij dan nog niet genoeg gedronken heeft. Hierna moet ik altijd nog kloven omdat mijn productie anders terug loopt en krijgt dan nog na met de fles.... Heb nu zo gehad met het kolven dat ook het hele bv niet meer zie zitten! ..... Wil ook niet stoppen maar heb ff en pep talk nodig! .... Toevallig nuf meer dames doe kolven en bv combineren? Hoe houden jullie het vol?
Hoi Mijn dochtertje is ook te vroeg geboren (7 weken) en eigenlijk pas sinds een week (nu 10 weekjes oud) lukt het haar pas alle voedingen aan de borst te drinken. Vanaf haar geboorte heb ik full time gekolfd en dacht dat er ook nooit een einde aan zou komen. Ik heb samen met een lactatiedeskundige gekeken hoe ik het kolven kon afbouwen. Het is even doorbijten, maar als het eenmaal lukt is het alles meer dan waard! Volhouden hoor! Succes
Hoi Lunap, Goed dat je te vroeg geboren kindje tot nu toe van jouwbv kan proviteren. Ik heb tot 3mndn een tepelhoedje moeten gebruiken en daarna kreeg mn dochter het door. Met kolven kon ik na 9 mndn stoppen. Vond het begin ook moeilijk heb vaker gedacht om toch n fles te pakken maar zocht telkens steun en advies hier en heb doorgezet. Ik vond het pas na 6 mndn voeden makkelijker gaan, toen leek mn lichaam volledig aangepast. Eerste half jaar vond ik hard werken dwz; opletten wat ik eet, drink voldoende rust nemen, kolven, regeldagen (rust) inlassen ed. Toch heb ik er ook het eerste half jaar ook van genoten. Ik vindt het zo mooi dat ik zelf deze gezonde basis aan mn dochter kan geven, dat vindik t harde werken waard, hou daar rekening mee en gun jezelf de rust om dit te doen succes en n knuf
Een lactatiekundige is ook n goede motivatie en hulp. Dit ws mn 3e x bv maar veel hulp gezocht en ook hier en op borstvoeding.com vragen gesteld.