Mijn dochter begon vanavond bij haar fles van 19.30 te huilen, krijsen en wanneer ze de fles zag was het weer hetzelfde liedje. Wanneer de fles weg was prima te spreken. Na een half uur de "strijd" maar opgegeven. Ze ligt dus nu op bed maar heeft de hele dag dus 2 flessen gehad. Ochtend 200 cc waar pap van is gemaakt en om half 12 bij het broodje 200cc. Weet nog wel dat ze bij de 23.00 fles dit ook liet zien en ze deze gewoon van de een op andere dag niet meer wou. Maar is dit niet wat te weinig zo? Was trouwens de hele dag prima te spreken.
Het is een beetje weinig maar wat doe je eraan. Misschien wil ze wel iets anders drinken of de melk in een rietjesbeker of tuitbeker?
Ja dacht op een gegeven moment ook... dit wordt niks, dan maar op bed! Ze krijgt ook warme prak en soja yoghurt ivm lactose intolerantie. Maar goed gisteren dronk ze de 200 nog heerlijk op. Maar goed ken dit ook wel van haar toen met de 23.00 fles. Was ook van de een op andere dag krijsen. Hopelijk trekt ze het tot morgen ochtend. Een rietjesbeker of tuitbeker nog niet geprobeerd alleen lijkt mij dat nog wat vroeg.
De meeste kinderen van die leeftijd snappen daar inderdaad vaak nog niks van, maar bij sommigen is het een groot succes, vooral de rietjesbeker. En als het niks wordt zet je hem gewoon nog even in de kast.
Onze tweeling is ook 7 maanden (oke, morgen dan 😜 ) En ik heb sinds deze week de tuitbeker van dr Brown gekocht. Ik doe er thee of water (evt met druppel diksap) in. Puur om te laten wennen en te laten oefenen. Ze snappen het wel, mondjes gaan gelijk open, maar echt veel drinken ze niet, komt vanzelf. Twee flessen lijkt mij ook weinig, alhoewel ze voor deze leeftijd ca 500 cl melk nodig hebben en de rest vaste voeding. Ik zou er geen zorgen om maken, misschien heeft ze morgen weer wel behoefte aan de fles?
2 flessen is idd weinig. hier krijgt ze er nog 4.. kan best dat ze een mindere dag heeft en dus even geen zin.. je kan toch ook vanavond proberen of ze alsnog een flesje wil?
We zien het anders morgen wel of ze dan weer een fles in de avond wil. Nee ga haar niet wakker maken. Dan komt ze vanzelf wel.
Had net nog even het cb boekje erbij. Tot 7 maand 500-600 cc flesvoeding en van 7 tot 9 maand flesvoeding na behoefte. Zal wel loslopen.
Was hier een fase. Ze dronk savonds geen slok en sliep gewoon door. Bleef het wel savonds aanbieden. Sinds 2 weken drinkt ze savonds weer 120+4.
Ja ach ze eet overdag ook voldoende. Qua vocht maak ik mij geen zorgen. We beiden het gewoon aan en zien wel. Ze kan er alleen zulke dramatieken van maken ken het nog van de 23.00 fles. Ach vind het ook wel zonde wanneer dit moment eraf zal gaan. Tis toch een beetje einde van de dag en dan nog even lekker flesje drinken bij mams
Dat gevoel had ik ook hoor, ik miste dat momentje echt toen ze em opeens niet meer wilde. Ze had smorgens ook niet meer honger als dat ze normaal had dus dacht dat ze die avondfles van 19:00 echt niet meer wilde. Nu drinkt ze die fles wel weer maar ook niet altijd helemaal leeg. Ik maak me er ook geen zorgen om, ze krijgt voor de rest gewoon genoeg binnen.
Hier werden de flessen op die leeftijd ook minder. Je zou 's avonds ook een schaaltje yoghurt of kwark kunnen geven voor het slapen gaan, i.p.v. de fles?
Nou nu was het vanmorgen ineens drama en in de avond de hele fles opgedronken. Zal wel een fase zijn ofzo.
Nou zonder de voeding heeft ze een hele nacht door geslapen. Vandaag was het weer normaal. Laat wel iets staan maar niet veel. Misschien wat minder honger. Het zal wel weer loslopen.