Baby slaapt erg onrustig na nachtvoeding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lichtroze, Apr 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Mijn baby van 8,5 week krijgt iedere nacht tussen 3 en 5 een voeding (borst). Voor die tijd slaapt ze heel rustig (vanaf een uur of 23.00/23.30) en na de voeding valt ze vrijwel meteen weer in slaap. Ik hou haar dan nog even tegen me aan en leg haar vervolgens weer in haar bedje. Daar slaapt ze dan weer door. Maar ongeveer een half uurtje later begint ze te woelen, trappelen, kreunen, piepen en met haar hoofdje te draaien. Als ik dan naar haar kijk, heeft ze wel haar ogen dicht. Dit onrustige slapen houdt ze ongeveer 2 uur vol, daarna wordt ze wakker en gaat ze huilen. Ik leg haar dan aan (meestal zitten we dan rond een uur of 6/7) en dan drinkt ze ook onrustig. Daarna is ze klaarwakker.

Al haar overige slaapjes, zowel overdag als voor de nachtvoeding, verlopen heel rustig. Ze ligt heel stil, beweegt soms een handje, maar meer ook niet. Alleen het slaapje na de nachtvoeding is ontzettend onrustig. Ze slaapt bij ons op de kamer en mijn man en ik liggen na de nachtvoeding ook wakker van haar onrustige slapen. Ik wil haar liever niet op een andere kamer leggen, ook in verband met de nachtvoeding. Hebben jullie een idee hoe het komt dat ze zo onrustig slaapt na de nachtvoeding?

2. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Hoe het komt kan ik je helaas niet vertellen! Wel dat het hier ook zo was. Wij zaten na de nachtvoeding om en om met m op de bank. Alleen dan sliep hij rustig. Lekker tegen ons aan. Misschien krampjes of boertjes? Het gaat gelukkig over (hier wel in ieder geval) . Waarschijnlijk al over niet al te lange tijd. Sorry dat ik verder niet kan helpen :)

3. KimK

KimK Niet meer actief

Ik zou ook denken aan krampjesof een boertje dat dwars zit? Misschien eens proberen om goed te laten boeren na de voeding?

4. Babbona

Babbona Actief lid

Mar 20, 2013
    488
    0
    16
    Giulia had dit ook rond die leeftijd, kreunen vooral. We hadden haar rond die tijd ingebakert maar hielp niet veel, langzamerhand is ze minder onrustig gaan slapen dus het gaat over. Volgens mij slapen baby's tweede gedeelte van de nacht ook onrustiger, om die reden hebben we haar vorige week op eigen kamertje gelegd. Ze slaapt daar een stuk beter! Ze reageerde op ons en werd soms ook van ons wakker helaas, mis haar wel langs me ;).

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Mn zoon had echt last van boertjes....
    Omdat hij in slaap viel tijdens de voeding lukte t boeren daarna niet zo goed en na een poosje liggen gaat het dan zeer doen

6. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Wil ze dan zelf ook echt drinken? Of maak je haar wakker?
    Zoontje sliep ook onrustig na nachtvoeding. Toen die er af was, en ik hem niet speciaal wakker maakte, sliep hij veel rustiger.. Ik had het idee dat hij dan in zijn diepe slaap blijft..

KatiRogo likes this.
  7. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Ik denk ook wat Shandy zegt! Hier was het ook lucht maar ook verborgen reflux dus was nog wat meer aan de hand.

8. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Hier hadden wij het ook met ons zoontje. Vooral de tweede helft van de nacht....Wij hadden idd wel het vermoeden van verborgen reflux en nu met Nexium horen we hem niet meer.

Maar het kan ook gewoon baby geluidjes waar hij nu overheen gegroeid is...ik bedoel ons mannetje is bijna 4 maanden.

Boert ze wel?

9. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier ook.... heb altijd het idee dat er dan een boertje dwars zit. Ik ben 's nachts ook moe en heb dan de neiging de kleine weer te snel terug op bed te leggen als het boeren niet lukt.

10. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Ze heeft inderdaad wel echt honger, ik word wakker omdat ze onrustig is en op haar handjes gaat sabbelen (met veel smakgeluidjes :D). Ze drinkt ook behoorlijk veel dan, maar valt daarna weer als een blok in slaap. Ik hou haar dan nog even tegen mijn schouder aan en klop zachtjes op haar rug om er een boertje uit te krijgen, maar er is geen beweging meer in te krijgen.

Vannacht heb ik haar eens bekeken nadat ik haar terug heb gelegd en het begint inderdaad zo'n half uur na de voeding. Ik heb haar weer eruit gepakt en bij me gehouden tot half acht en ze was ook in mijn armen erg onrustig, terwijl ze wel sliep. Uiteindelijk liet ze wel wat windjes en daarna was ze rustig, dus ik denk dat het inderdaad lucht is wat haar dwars zit. Doordat ze zo gulzig drink met de nachtvoeding, komt er ook wat lucht binnen denk ik.

Kan ik haar dan het beste toch wakker maken na de nachtvoeding, bijvoorbeeld door haar luier te verschonen? Dan laat ze misschien wel een boertje. Ik ben alleen bang dat met teveel activiteit in de nacht, ze eraan gaat wennen en doorslapen er niet van gaat komen :D.

Share This Page