onrustige baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Wish30, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hallo,

Ik weet niet zo goed waar ik mn vragen neer moet zetten dus doe het maar hier;)
    Mijn zoontje Vince is nu 2 maanden.Sinds hij 4 weken is is hij erg onrustig,vooral tijdens en na zijn fles. Hij kronkelt dan op mn schoot en loopt rood aan.Krampjes word er door cb en huisarts gezegd maar sinds gisteren KRIJST hij echt nadat zn fles op is.De enige manier om hem stil te krijgen is hem rechtop tegen me aan te houden,zodra ik hem weer neer wil leggen krijst ie weer enorm.Het is echt heel erg zielig want je ziet gewoon dat hij heel veel pijn heeft.
    Hierdoor duurt het erg lang voor hij na zn voeding in slaap valt,soms pas na 3 uur!! Dit is zowel voor hem als voor ons doodvermoeiend.
    Hij geeft trouwens ook sinds dat hij 4 weken is wat melk terug maar dit is maar 1 golfje zeg maar en dit schijnt er ook bij te horen toch? Wel vreemd dat ie dat de 1e 4 weken niet heeft gedaan.

Zien wij iets over het hoofd of heeft u tips?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is moeilijk te zeggen wat het precies is. Er vanuitgaande dat het inderdaad krampen zijn, kun je de volgende dingen doen. Welke fles gebruiken jullie? Ik heb goede ervaringen met de dr Brown fles. Je kunt ook infacol gebruiken voor de krampen. Die maakt van de kleine gasbellen grote, zodat hij ze makkelijker kwijt kan. Helpt altijd goed vind ik!

Hoe lang doet hij over zijn fles?? Groeit hij wel goed? Een golfje melk terug is niet zo erg hoor.

Groetjes Adrienne

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi,

We gebruiken de Aveant fles met speen nr 2.Hij doet ong een half uur over zn fles.Halverwege begint ie te kronkelen omdat dan zn darmen geprikkeld worden??? denk ik dan he.
    Infacol hebben we geprobeerd maar leek of ie er meer krampjes van kreeg dus na een week maar mee gestopt.
    Hij groeit verder goed...is nu 9 weken en weegt bijna 5 kilo.

Gisteravond was het weer "raak".Hij kreeg om 22.45 zn laatste fles en sliep pas om 2 uur!!! Echt sneu...ik denk dat hij echt heel weinig slaapt voor een baby...is echt lang wakker na zn fles.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat er toch iets niet goed gaat met de voeding. Maar wat?? Er is wel een filosofie die ik er op los wil laten.

Hij doet lang over de fles, en verbruikt daar veel energie door. Daardoor heeft hij wel de hoeveelheid nodig die hij krijgt. Als je de tijd verkort, heeft hij iets minder nodig, en dat zorgt er dan weer voor dat hij minder kramp krijgt. Om de tijd te verkorten naar 20 minuten, moet je dus een andere speen pakken. Of eventueel een andere fles proberen.

Ik wil graag weten hoeveel voeding hij krijgt, hoe vaak, en hoe zwaar hij was bij de geboorte.

Ik hoor van je..

Groetjes Adrienne

5. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi

Dank je wel voor je reactie!
    Ik ben er ook steeds meer zeker van dat het echt aan de voeding ligt.Nu net weer voeding gegeven en hij krijst het uit daarna....heb half uurtje rechtop tegen mn borst met hem gezeten en nu is hij even rustig.

Even antwoord op je vragen:
    Hij komt sinds een paar dagen weer om de 4 uur dus krijgt nu weer 6 voedingen...dit was een tijdje terug al 5 voedingen maar goed hij krijgt nu 5x 150+5 scheppen en de laatste voeding geef ik hem 180+6 scheppen omdat ik dan hoop dat ie langer doorslaapt snachts maar dit is de laatste week tevergeefse hoop.Hij krijgt Nutrilon standaard.

Vince is 3 weken te vroeg geboren en woog 2810gram bij de geboorte.

Zou het ook reflux kunnen zijn? Ben vorige week bij arts geweest maar die heeft Vince alleen lichamelijk onderzocht en ging eigenlijk helemaal niet in op de onrust maar 3 uur na een voeding nog wakker zijn is toch niet normaal?

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Reflux kan altijd natuurlijk, maar ik kan zo niet zeggen of het dat is of niet. Daarvoor moet je bij een arts zijn.

Mijn gevoel zegt dat hij teveel eten krijgt. Hij hoeft maar 750 ml en krijgt er wel 1000. Dat is erg veel. Probeer eens te stoppen met eten geven als hij zo ligt te kronkelen. En kijk eens aan hoe het dan gaat.

Groetjes Adrienne

7. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hallo,

Je hebt gelijk,hij krijgt teveel voeding.
    We zijn de weg een beetje kwijt geraakt toen hij onrustig werd.We dachten dat hij honger zou hebben.
    Ik heb gisteren 4x150+5 gegeven en de laatste 180+6 en dit ging hartstikke goed!!! Hij heeft zelfs geen melk meer terugggeven. Hij heeft heerlijk geslapen zowel overdag als snachts.Savonds was ie nog wel iets onrustig maar goed das geen punt het is een baby.
    Jeetje zou dit het dan geweest zijn??? Ik wil niet te vroeg juichen maar wat een verademing al!! Onbegrijpelijk dat we zo zonder erg teveel voeding hebben gegeven :)

Ik wil je heel erg bedanken voor het meedenken.

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Zonder dank hoor! Geniet er van dat het weer zo goed gaat!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina