Dag dames, Onze prinses is inmiddels 4 maandjes en we willen beginnen met bijvoeding. Nu had ik gister bloemkool geprobeerd maar ik heb echt het idee dat ze de voeding niet wil. Kan dat komen door de reflux? Onze zoon at echt vanaf 4 maanden meteen goed met een lepeltje, zij lijkt het meteen eruit te willen duwen. Iemand ervaringen? Hoe kan ik dit goed aanpakken?
Instinctief weigeren veel kinderen dit soort dingen als ze er nog niet aan toe zijn. Gewoon even wachten dus.
Inderdaad, gewoon wachten..geef het een paar weken. Er is geen enkele haast bij. Tegen die tijd kan je ook wat losse stukken aanbieden. Wellicht is dat leuk voor haar
Thirza heeft ook reflux, maar hapjes weigeren??Nee dat doet ze niet, klein hongerlapje. Misschien is ze er gewoon niet aan toe, ik zou het voor nu gewoon laten en over een tijdje weer proberen.
Mijn dochter heeft ook reflux, op gevoel begonnen bij 5,5 maanden, eet nu 3 maanden verder nog niet Ene kind wil eerder dan ander kind. Wel spuugt mijn dochter de potjes uit als ze te veel krijgt, meer dan haar maagje kan hebben, erg zielig 😞
Hoi Kim, Ik heb nog geen ervaring, mijn zoontje is 4 maanden en heeft verborgen reflux. Ik wacht nog even omdat hij te vroeg geboren was (dysmatuur) en ik het idee heb dat hij er nog niet naar maalt. Misschien kan je wortel of iets anders proberen? Wat zegt de kinderarts hierover? Met 5 maanden zijn ze ook weer zoveel verder qua ontwikkeling. En de ervaringen zijn zo dubbel, bij de een werkte het heel goed voor de reflux om vroeg te starten en bij de ander juist echt niet. In het boek reflux baby adviseren ze te starten met 6 maanden. Er staat ook een opbouw schema in. Succes
ik zou er nog even mee wachten kimk, het gaat net na alle heisa weer beter met haar. geniet er even van!
Bedankt dames! Waarom we er nu al mee begonnen is omdat er uit steeds meer onderzoeken blijkt dat kinderen minder allergisch op dingen reageren? Bij mijn zoon hebben we bijv tot 1 jaar gewacht met soja (uberhaupt proberen dus) en die reageert hier dus heftig allergisch op.... Maargoed dan wachten we gewoon even!!!
Mijn kleintje had ook reflux en die weigerde ook met 4 maanden. Of nouja weigeren, het ging gewoon voor geen meter. Na 2 weken nog s geprobeerd en toen ging het wel goed.
Hier ook een meisje met reflux maar vanaf haar eerste hapje is ze fan van vast voedsel Wij zijn met 5 maanden begonnen overigens.