Waterpokken wat is wijsheid....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KnuffieQ, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Heel dames,

Graag even jullie advies wij hebben volgend weekend een verjaardag waar we heen willen. Nu hebben de meiden (2 dochters en mams waarschijnlijk ook ) de waterpokken.

Mijn meisje is nu precies 3 maanden en heb eigenlijk zo iets tja krijgt ze ze ook omdat ze besmet wordt dan is dat zo... Niets aan te doen.

Maar bedacht me net dat mocht ze ze krijgen ze op alle eerste kerst en oud op nieuw foto's misschien met van die lelijke blaasjes op haar gezicht staat dat zou ik stiekem toch wel erg vinden... (Damn wist niet dat ik zo ijdel was).

Zouden jullie haar meenemen naar de verjaardag of niet?

Een oppas is natuurlijk zo geregeld:) maar zou ze niet via ons alsnog besmet kunnen raken? Als wij wel gaan..... Wil namelijk de verjaardagen van de meiden niet missen de oudste wordt twee en de jongste 1.

Graag jullie advies :)

Groetjes KnuffieQ

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Je hebt het over volgend weekend, dus nog een week te gaan. Neem aan dat de kindjes en moeder dan over de waterpokken heen is.

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Volgens mijn HA blijf je besmettelijk tot zo'n 2 à 3 weken nadat het laatste blaasje geknapt is.

Ik denk niet dat jullie dochter via jullie besmet zal raken, mits jullie al de waterpokken gehad hebben.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Nee, ik zou het niet doen. Je kindje is 3 maanden, als ze het nu krijgt dan bestaat de kans dat ze het later nog een keer krijgt.

5. KnuffieQ

Ja begreep ook dat ze nog na het laatste blaasje besmettelijk zijn voor 7 dagen ;) vandaar de post anders had het me niet geboeid

Wij hebben allebei de waterpokken als kind gehad dus anti stoffen

6. KnuffieQ

Zou ze denk je door ons als wij wel gaan toch besmet kan raken via hoesten of iets dergelijks?

7. misa

misa Niet meer actief

Als de blaasjes weg zijn, dan is het besmettingsgevaar over. Want het vocht in de blaasjes zijn besmettelijk.

Ik zou niet gaan als dit niet zeker voorbij is. Als je kindje waterpokken krijgt voor zijn eerste levensjaar, dan krijgt het daarna vaak nog een keer. Dus tja..!

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou niet gaan..
    Waterpokken is zeer besmettelijk en de kans dat jullie of jullie dochter het doorgeven/krijgen is groot.
    Op zich heb je gelijk als je zegt: 'ze moet het toch een keer krijgen', maar kindjes die het onder de 12 maanden krijgen krijgen het doorgaans twee keer. Dit omdat een kind van een paar maanden nog te weinig antistoffen aan kan maken om een volgende besmetting af te weren.
    Heb het met onze dochter ook meegemaakt. Waterpokken, geen probleem, maar twee keer (en dus ook twee keer de kans op resterende littekens), dat vond ik toch net te veel van het goede.

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Maar als jullie de waterpokken al hebben gehad kun je ze toch ook niet meer doorgeven? Of heb ik dit altijd verkeerd begrepen. In dat geval kunnen jullie wel gaan en een oppas regelen. Ik zou dan 's avonds wel mn kleren enzo in de was gooien en even douchen, gewoon voor de zekerheid. Maar in principe kunnen die waterpok-bacillen niet lang buiten het lichaam overleven, waardoor je eigenlijk alleen besmet kan worden door contact met een besmet persoon.

10. KnuffieQ

Dat was dus mijn vraag :)

kunnen wij ze doorgeven of niet? Dus begrijp van niet aangezien wij ze al gehad hebben... Bedankt voor het antwoord :)

11. misa

misa Niet meer actief

Ik denk het ook niet..!

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Maar ik weet het niet zeker hoor! Ik zou niet willen dat je kindje door mijn veronderstelling straks toch met waterpokken zit. Hopelijk is hier iemand die dit wel zeker weet. Merah weet altijd veel medische dingen, misschien weet zij dit.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Bel anders je HA en vraag het even :)

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zou er ook erg voorzichtig mee zijn.
    je meisje is nog wel heel klein om ziek te worden en sommige kindjes worden van de pokken heel erg ziek, dat wil je echt niet voor je meisje

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waterpokken is zeer zeer besmettelijk
    . Het is gemakkelijk doorgegeven tussen de leden van de gezinnen en de school klasgenoten door de lucht zwevende deeltjes, druppels in de uitgeademde lucht, en vocht uit de blaasjes of zweertjes. Het kan ook indirect worden overgedragen door contact met kledingstukken en andere voorwerpen blootgesteld aan verse drainage van open wonden.

Nogmaals: Ik zou thuisblijven

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Volgens mijn gyn kan iemand ze alleen overdragen als diegene ze zelf heeft. Dus niet via jou (jij bent immuun) op je dochter.

Heb hier specifiek naar gevraagd 2 weken geleden omdat de dochter van vrienden de waterpokken heeft en ik haar ouders wekelijk zie. Zelf ben ik zwanger en mijn ouders weten niet of ik ze gehad heb (dus als ik niet immuum ben kan dat erg gevaarlijk zijn).

Ik zou je dochter niet mee nemen. Ze moeten het inderdaad een keer krijgen maar als ze het onder het jaar krijgen is de kans groot dat ze er een 2e keer weer vatbaar voor zijn dus dan ga je door een ziekte periode heen die geen zin heeft. Dat zou ik niet willen bij zo'n jonkie. Zelf kun je dus prima gaan!

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Nee hoor. Als jullie het al hebben gehad, dan zal ze niets van jullie krijgen, dacht ik. Maar zou haar niet mee nemen naar de verjaardag.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ah, kijk! Weer iets geleerd. Dus ook als ouders het hebben gehad kunnen ze de "deeltjes" mee nemen en overdragen! Wist ik niet.

19. KnuffieQ

Thanks dames voor het advies :)

neem haar niet mee in iedergeval oppas indien nodig is geregeld en vraag nog even na bij de huisarts of het kwaad kan als wij wel gaan.

Groetjes knuffieQ

Ps: topic mag gesloten worden.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Als ze het onder een jaar krijgen dan krijgen ze het misschien wel 2 keer (hoeft niet) maar dan krijgen ze het wel vaak 2 keer mild en niet zo heftig. Ik persoonlijk vermijd het niet want hij kan het beter maar gehad hebben want hij bouwt toch iets van weerstand op dus de 2e keer zijn het vaak maar een paar pokjes en zijn ze er niet echt ziek van. Als ze ouder zijn kunnen ze er veel zieker van worden. Maar nou is jouw kindje wel iets jonger dan de mijne. De mijne heeft trouwens wel al 2 keer met een kindje gespeeld die 1 en 3 dagen later de waterpokken hadden en tot nu toe heeft hij het niet gekregen. Zo besmettelijk is het dus niet. Ook bij kindje van vrienden op kdv heerst steeds waterpokken maar hun kindje heeft het niet gekregen tot nu toe.

Deel Deze Pagina