Mijn man en ik zijn trotse ouders van een dochtje van bijna 6 maanden. We willen graag nog meer kids, maar we weten nog niet precies wanneer we voor de 2de gaan. M`n man is er nu al klaar voor, maar ik wil nog `n half jaartje ofzo wachten. Nu ben ik nieuwsgierig hoeveel tijd er bij jullie tussen de eerste en 2de zit....
Hier zit er, vanwege een aantal miskramen vorig jaar, uiteindelijk 3 jaar en 10 maanden tussen. Wij hadden wel graag wat korter gewild, ergens rond de 2,5 jaar tussen de kids had ik wel perfect gevonden, maarja... dat plan je dus niet. Je moet er beiden weer klaar voor zijn, lijkt mij, en daarbij lijkt mij de vraag of jij als vrouw het fysiek weer aan kunt een hele belangrijke. Niet alleen de zwangerschap weer aan kunnen met een kleintje in huis, (wat nu misschien nog best te doen lijkt, maar straks gaat de kleine lopen, wordt zwaarder, enz enz), maar na een zwangerschap ook de zorg voor 2 kleintjes tegelijk.
Heb 24-26 mnd gekozen. T kriebelt heel erg, dus denk dat we in dec. De 1e ronde hebben. Als t dan net zo vlot gaat als bij de 1e (waar ik niet vanuit ga), zit er 24 mnd tussen. Maar ook nog twijfel om wat hierboven gemeld is, dus Tis nog niet zeker, spannend!
Tja... k Hoop dat we deze ronde zwanger zullen raken van de 2e... En dan zouden we op n verschil komen van 20 maanden... Mja, omdat t nieh te plannen is (alleen te hopen) heb k je poll niet ingevuld.. Maar wat hierboven gezegd werd, je zult er echt allebei klaar voor moeten zijn... Succes!
Klopt, je moet er allebei klaar voor zijn. M`n man is ook absoluut niet ongeduldig, maar meer van: als jij er klaar voor bent, dan gaan we ervoor. Wat hem betreft mag het nu, maar als ik nog 3 jaar zou willen wachten zou hij dit ook prima vinden. En daarnaast weet je natuurlijk niet hoe snel je weer zwanger wordt. Bij de eerste waren we heel snel zwanger, maar misschien dat we er bij de tweede wat langer over doen. Blijft heel spannend en ben me nu al aan het verheugen om "er weer voor te gaan". Succes trouwens aan degenen die nu zwanger willen worden!
Tussen mijn 1ste en 2de kindje zit 45 minuten Voor je poll ben ik uitgegaan van mijn 1ste en 2de zwangerschap, daar zit 2 jaar en 5 maanden tussen.
Bij mij zit er 7,5 jaar tussen nr. 1 en 2. In de tussentijd ben ik gescheiden, een nieuwe relatie gekregen en uiteindelijk dus nog een kindje gekregen. Tussen 2 en 3 zit trouwens 5,5 jaar. We dachten klaar te zijn, maar het ging toch weer kriebelen.....
Hier zit tussen de eerste en de tweede 2 jaar en 9 maanden. we wilde ze wat dichter op lekaar, maar de natuur moet ook mee werken. Tussen de tweede en de derde zit 22 maanden en tussen de derde en de vierde op 1 week na 2 jaar.
Hier zit er straks 26 mnd tussen. Als het aan mij had gelegen was dat minder geweest een maand of 18/20.
Na mijn eerste bevalling heb ik altijd geroepen nooit een tweede keer. Alleen toen de oudste bijna 2 was begon hettoch te kriebelen.... Uiteindelijk heeft het anderhalf jaar geduurd voor ik zwanger was. De oudste was dus bijna 3,5 toen ik beviel.
Hier was m'n dochter op 11 dagen na 3 toen de tweeling kwam. Dat was een bewuste keuze van ons, en toen we hoorden dat we een tweeling kregen waren we maar wat blij dat we gewacht hadden tot ze wat ouder was. Als ik jonger was geweest dan hadden we wrs nog wel een jaar langer gewacht trouwens.
Hier zit er op precies 6 weken na 2 jaar tussen. 22,5 maand dus. Tussen de tweede en een eventuele derde zal meer tijd gaan zitten, denk zo'n 4 jaar.
Omdat het hier is gegaan zoals we hoopten zit er straks 18 maanden tussen onze beiden dochters. Moet wel zeggen dat het zwanger zijn deze keer zwaar is hoor. Als jeje er als vrouw nogniet helemaal klaar voor bent zou ik dus ook zeker wachten, want het is niet niks om zo snel weer zwanger te zijn.
Hier zit er 16,5 maand tussen de oudste en de jongste. Bij de oudste duurde het 6 maanden voordat we zwanger waren en bij de jongste waren we meteen alweer zwanger. De eerste maanden waren heel heftig, maar nu is het wel heel erg leuk. De oudste weet al niet meer beter dan dat de jongste er altijd geweest is en de jongste is helemaal weg van zijn oudere broer.