Baby slaapt ineens op zij

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lente2013, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje ligt altijd heerlijk ontspannen op zijn rug te slapen met zijn armpjes omhoog. Ga ik net bij hem kijken, ligt ie ineens op zijn linkerzij!

Krijg er een beetje de kriebels van. Hij is acht maanden, gecorrigeerd zes, en kan wel rollen, maar heb m toch liever op zijn rug...

Is het gek dat ik me er een beetje zorgen om maak?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier slaapt hij ook vaak op zijn zij, hij heeft een hekel aan buikligging en is nog nooit in bed op zijn buik gedraaid duw hij houdt zichzelf tegen.
    Dit doet hij nu denk ik 3 weken en ik maak me geen zorgen meer, hij vliegt alle kanten op, soms ligt hij op zijn rug maar heel vaak op zijn zij.

Sins hij dat doet vind ik hem wel regelmatig in rare posities terug, hij gaat telkens van rug naar zij dan weer rug, dan weer op zijn zij en hoe vaker hij het doet hoe schever hij ligt dus soms vind ik hem ondersteboven terug. Dus het hoofdje waar de voetjes horen te liggen:p

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ons jongste dametje slaapt sinds een week of 3 ook op d'r zij. Blijkbaar slaapt ze zo het prettigst. Ik kan haar wel op haar rug leggen, maar als ik later weer ga kijken, ligt ze gewoon weer op haar zij.

Terugrollen van buik naar rug doet ze nog niet, maar ik maak me er eigenlijk geen zorgen over. Mocht ze onverhoopt op der buikje belanden, dan ga ik ervan uit dat ze haar hoofdje draait, of wakker wordt omdat ze niet fijn ligt. Ze ligt sowieso niet graag op der buikje.

Ze is 8,5 maand.

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ons ukkie slaapt ook op der zij sinds ze kan draaien
    maar ik vind het niet erg,
    ze doet het zelf dus kan der moeilijk tegen houden
    ze lag met 3a4maanden dus al op der zij tte slapen.....

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Als ze het helemaal zelf doen, dan kan er naar mijn idee ook niets gebeuren. Bovendien, wat wil je er aan doen?? Je kind vastbinden in bed :p? Ze gaan liggen zoals ze willen...
    Mijn jongste kan sinds een weekje rollen (nog geen 4 maanden) en ik heb haar inmiddels ook al meerder keren op de zij, bijna buik, in bed teruggevonden.

(even als weetje, toen mijn oudste geboren werd, 2007, moest ik hem van de kraam altijd op de zij leggen! Ik helemaal verbaasd toen dat in 2009 weer verlaten was :p)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ikzou me echt geen zorgen maken hoor... Schijnbaar ligt je kindjr zo lekker :)

7. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Mijn dochter rolde toen ze een week oud was al op de zij, nu slaapt ze bijna altijd op d'r zij.

8. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Noah ligt ook soms op zijn zij, of op zijn rug, of dwars in zijn bedje of als hij met mij in het grote bed ligt met zijn benen over mijn buik, noem een positie en hij ligt er in. Zo doen wij toch ook zelf als we slapen :)

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier een zij-slaper tot het moment van inbakeren. Toen mocht het niet meer.deed hert af en toe wel stiekem en dan lag ik er rollen hydrofiele luiers tegen. :)

Ik maak mij er nu niet meer druk om, ze draait wat af en nu helemaal nu er geen laken ligt.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Hier een echte buikslaper vanaf dat ze zelf kon rollen, maar af en toe vind ik haar heerlijk in stabiele zijligging... Prima toch?

11. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Hier ligt ze sinds 4 weken op haar buik of zij vond het in het begin ook niks maar goed wij hebben een Aerosleep protect dus laat ik haar lekker slapen op der buik/zij. :)

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier draait ze sinds kort ook op haar zij met slapen met als gevolg dat ze soms doorrolde op haar buik... Heb me er nooit zo druk om gemaakt...ze is al sterk genoeg in haar nek om haar hoofd te draaien en nu kan ze zelfs al omrollen dus ik zou hm gewoon lekker laten liggen :)

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zie het probleem niet zo en zeker niet op die leeftijd??
    Hier ging ze heel het bed door op die leeftijd en allerlei houdingen (buik, rug, zij)....
    Heb haar hier (tegen richtlijnen in) vanaf het begin op haar zij laten slapen, om en om, en dan sliep ze ook veel lekkerder. Na een aantal weken draaide ze zelf terug naar haar rug tijdens het slapen.
    Nooit voorkeurshouding of afplatting gehad. Ben dit met onze tweede ook weer van plan!
    We worden allemaal een beetje bang gemaakt met al die gekke richtlijnen, maar die rugligging is met name bedoeld voor de eerste periode, niet meer voor kinderen van 8 maanden...

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier slaapt ze ook altijd op haar zij, als ze op haar zij rolt weet ik dat ze echt gaat slapen. Steeds vaker tref ik haar op haar buikje aan, en dan ligt haar gezichtje recht in het matras....op een gegeven moment draait ze haar hoofd wel weer om, we hebben een aerosleep dus ik maak me minder druk, al vind ik dat buikslapen stiekem toch wel eng. Op haar zij vind ik niet erg. Ze slaapt ook nog met een spuugdoekje wat ze half in haar mondje stopt, en soms stukje over haar neusje. Tja ik moet er aanwennen want zonder kan ze niet slapen, en als ik het doekje weghaal als ze slaapt wordt ze wakker....

Deel Deze Pagina