onze baby slaapt heel licht, geluiden om hem heen kunnen hem snel wakker maken. Is daar wat tegen te doen of is het gewoon een bepaald slaappatroon van een kindje. in de nacht slaapt hij goed dan is het donker en stil. Overdags slaapt hij beneden in de woonkamer op de bank dan is het gewoon licht, als hij geluidjes hoort van bijv. spelende kinderen in de tuin bij de buren dan zie ik zijn oogjes een beetje heen en weer schieten en begint hij te zuigen op zijn speen.
Weet niet hoe oud je kindje is, maar hoe ouder ze worden, hoe eerder ze van geluid wakker worden. Lijkt mij ook veel handiger, mede om die reden, om je kleintje in z'n eigen bedje te leggen...
Leer je kindje boven in zijn eigen bedje te slapen is al een belangrijk iets. laat hem leren dat hij slaapt in bed en spelen beneden. heb je ook al minder geluidjes. Suc6
Overigens: nog een reden om hem niet op de bank te leggen: als ie wat gaat draaien, dondert ie er zo af!
Ik zou hem sowieso in zijn bedje leggen. Daar krijgt hij de meeste rust. Gordijnen dicht, zodat het een beetje donker is.
Gordijnen gaan dicht. Het is dan donker. Weinig of geen geluidjes, maar hij slaapt toch best licht, gisteren bijvoorbeeld sliep hij 3 uur door op oma's kamer daar was het pikdonker en geen geluidje te horen.
De huiskamer kan nog zo rustig zijn, toch zijn daar vaak meer prikkels dan boven op het eigen kamertje... en omdat het op een gegeven moment toch de bedoeling is dat je kindje in z'n eigen bedje gaat slapen, is het wel zo handig om hem er gelijk maar aan te wennen: als het probleemloos gaat, zou ik dat gewoon doen. Hier was het eigen bedje in eerste instantie wel een probleem, maar heeft ze de eerste tijd in de wieg geslapen: die was kleiner en beslotener (stoffen bekleding langs de spijltjes, hemeltje erboven) en dat had ze blijkbaar erg nodig. De overgang naar haar eigen ledikantje was destijds echt even wennen en doorzetten... als je het dus zonder dat wennen kunt doen, zou ik dat zeker doen: bespaart je over een tijdje een hoop energie, en voor je kleintje is het wel zo rustig!
Nu heeft je kindje misschien nog niet door waar hij ligt, maar dat komt snel genoeg. Dan is het handig dat hij weet dat zijn kamertje de plek is om te slapen. Het is ook zo dat de slaapkamer rustiger is. Ik neem niet aan dat jij, als hij op de bank slaapt, muisstil naast hem zit. Je moet toch af en toe wat drinken pakken, naar het toilet, de bel gaat een keer, je krijgt visite, wat dan ook.