Baby 6 mnd zuigbehoefte maar ze wil geen speen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge88, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik merk echt dat mijn dochtertje toch nog zuigbehoefte heeft. Ze wil alleen geen speen, wel geprobeerd maar ze tuft hem altijd uit. Duimen doet ze ook niet, hooguit af en toe op een vingertje zuigen als die toevallig in de buurt is. Toch wil ze echt graag zuigen. Als ze in slaap probeert te vallen (slaapt op buik) is ze ook echt aan het zoeken naar iets. Ik heb al zo'n label doekje geprobeerd maar dat is het ook niet helemaal. Gisteren wilde ik haar troosten (ze kreeg 's avonds in bed buikkrampjes) en hield ik mijn gezicht tegen haar gezichtje aan en toen probeerde ze op mijn wang te zuigen :). Onze pink zuigt ze ook graag op maar dat vind ik niet zo ideaal, de hele tijd boven haar bedje hangen.

Heeft iemand nog andere ideeën behalve een speen?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Heb je al.verschillende soorten spenen geprobeerd?!
    Hier een hele verzameling en ze wil alleen de spenen van avent hebben en ook niet altijd.

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier wou dochter de eerste maanden ook steeds zuigen, maar weigerde de speen. Pink van mama was favoriet, maar dat deden we niet als ze in bed lag. En toen ze tandjes kreeg was het voor mij geen pretje meer, dus meteen mee gestopt.
    Ze bleef zuigbehoefte houden, en toen weer verschillende spenen geprobeerd. Uiteindelijk had ze ws door dat ze de pink echt niet meer kreeg en is ze 'akkoord gegaan' met de bibi speen, vanaf 6 maand, terwijl ze zelf bijna 5 maand was.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Knuffeltje met voetjes/handjes om te sabbelen bijv. Organic beer knuffeldoek sigikid. Hier sabbelt ze het en wrijft ;)
    Er zijn vast ook andere knuffels te vinden ik weet met deze gewoon dat de handjes soort vorm hebben en het bio stof erg geliefd is bij kindjes.
    Andere knuffel pakt ze ook niet vind vies de stof.
    Ik heb 2 stuks en wissel het steeds.
    Heb het gekocht als cadeau ook en de andere baby vind het ook geweldig om te sabbelen.

Je kan ook sofie de giraf proberen maar hier stopte ze erg bijna niets in mond behalve speen en knuffel giraf ook dan niet

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Jep ik heb álle spenen geprobeerd! Ze zuigt er een paar keer op gaat er dan op kauwen en spuugt ze dan uit. Of ze gaat op het harde gedeelte sabbelen haha..!

Piccolina: heb je een link? Bedoel je organic beer en/of knuffeldoek van het merk sigikid? Kan het niet goed vinden!

6. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Bijtring?

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    SIGIKID Knuffeldoekje "Organic beertje" - online bestellen! - babywalz
    Deze hij is goedkoopst hier en je kan 10 euro korting krijgen vanaf 50 euro geloof ik.
    De handjes van beertje dus zo dat ze precies in mond passen om te sabbelen ook het stof en vulling op een of andere manier werkt dat gewoon bij babys.
    Je kan het proberen als je niets anders vind goedkoper wat zal werken

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nu zie ik dat knuffeltje Piccolina en bedenk me ineens dat ik
    Zo'n soort knuffel heb! Gekregen voor de oudste bij haar geboorte maar heeft eigenlijk altijd ongebruikt in de kast gelegen. Die heeft ook van die geknoopte handen en voeten en zo'n geknoopte muts. Alleen niet die armen net als de knuffel die jij laat zien.

Ik ga die eens geven en kijken hoe ze daarop reageert!

Fritsie: nou een bijtring gebruikt ze echt om op te bijten en niet om te zuigen/sabbelen

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Die knoppen interesseren haar niet het gaat echt om handjes.
    Pas op zoiezo met als ze daar echt gaat sabbelen dan moet je toch wat organic nemen of zonder vulling want die vulling is dus niet goed is plastic

Je kan misschien zelf iets maken? Of vragen iemand als knuffeltje aanslaat dan kan je dan gewoon goedkoper doen idd.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hier hebben we gister Sofie de giraf gehaald en het is een succes, er wordt druk op gesabbeld.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hier lukte het uiteindelijk met een prematurenspeen!

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje accepteerde ook alleen de prematurenspeen.
    Toen deze kapot was gegaan wilde hij ook geen andere accepteren. Deze zijn naar mijn weten alleen niet in de winkel te koop, ik had hem in het ziekenhuis gekregen maar volgens mij zijn ze op internet wel te vinden

13. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Waarom moet ze perse zuigen dan? Als ze echt wilt pakt ze wel haar duimpje of vinger?

Hier heeft onze dochter vanaf haar geboorte geen speen gehad vind dit zoeen lelijke dingen. En duimt ook niet.
    Als ze goed haar flessen leeg drink heeft ze ook geen zuigbehoefte en heeft ze dat wel dan zuigt ze soms in de lucht.

Hier geen problemen ze gaat gewoon makkelijker slapen nooit. Gezeur van speentje kwijt en zo ideaal

14. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik zeg nergens dat ze MOET zuigen, ze WIL zuigen. Dat merk ik omdat ze op alles probeert te zuigen maar dat geeft geen voldoening. Het slapen gaat hier ook prima maar ik merk dat als ik haar niet troosten dat ze graag zou zuigen. Haar vingertje pakt ze ook af en toe (zeg ik ook) maar dat geeft ook geen voldoening of het lukt haar gewoon nog niet goed.

Ik heb nu sinds eergisteren avond dar popje met die knopen geprobeerd en dat gaat best redelijk. Ik denk wel dat dat knuffeltje van Piccolina nog beter in de smaak zou vallen dus die ga ik denk ik toch proberen.

Sophie de giraf is dat wel iets voor in bed?

En de prematuren speen ga ik proberen als het knuffeltje toch niet genoeg is!

15. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Sorry ik bedoelen het absoluut niet rottig.
    We hebben sopie de giraf hier voor al altatief voor de speen maar die hoeft ze ook niet. Dus als jullie kindje niets wilt kwa speen denk ik sophie ook niet.

Deel Deze Pagina