Hoi Ilja, Ben ik even weer met een vraag! Daan is nu 9 weken, 5500 gr, 63 cm. Hij krijgt 6 flessen per dag van 150+5 (Friso normaal gecombineerd met Friso Comfort). Elke nacht meld hij zich rond 3 uur voor een fles, vandaar nog steeds 6 voedingen. Nu vraag ik mij af wat zo ongeveer het gemiddelde is hoelang kindjes een nachtvoeding vragen. Mag hij al flessen van 180+6?Zo ja, hoeveel en wat is een handig voedingsschema?Heb je tips om de nachtvoeding af te bouwen? Alvast weer bedankt, Groetjes Emma
Een gemiddelde hoelang nachtvoeding bestaat niet. Elk kind heeft z'n eigen ritme daarin. Het ene kind drinkt 5 maanden lang snachts nog en het ander kind drinkt na twee weken snachts niet meer. Je kan proberen om hem snachts langzaam aan steeds minder aan te bieden. Van 150 naar 120 etc. Maar dwingen kan je niet. Ik zou nog even de flessen van 150cc en 5 schepjes geven. Ilja
Bedankt voor het snelle antwoord! Het is dus niet zo dat als hij overdag meer zou krijgen, de nachtvoeding er eerder af gaat? Dan zal ik braaf nog even 10+5 doorgeven. Wanneer is het verstandig de vollere flessen te gaan geven? Liefs Emma
Het zou best kunnen dat als je overdag meer gaat geven hij snachts niet komt, maar ik denk persoonlijk (gezien z'n leeftijd) dat dat niet de goede oplossing is. Wat je kan proberen is dan om de laatste voeding voor de nacht 180 water en 6 schepjes te geven. Ilja