16 maanden oud en elke nacht krijsend wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suusvdw, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hoi,

Onze dochter heeft tot 8 maanden elke nacht super goed doorgeslapen. Toen begon het getrubbel, ze was erg vaak ziek en verkouden en groeide daardoor slecht. Elke nacht was ze wakker, soms door de verkoudheid, soms ook omdat ze honger had. Ze kreeg dan een fles en daarna was het goed.
    Deze periodes gingen op en af, er waren ook dagen dat ze goed sliep.
    Nu is ze al weer een poosje niet ziek geweest, na een ziekenhuisopname een week na haar 1ste verjaardag. Maar nu is ze weer een paar weken elke nacht aan het komen. Elke nacht wordt ze krijsend wakker en we weten echt totaal niet hoe dat komt. Volgens mij is ze niet ziek of zoiets. Ze heeft dan ook echt honger, maar helaas slaapt ze daarna niet meteen. Soms is het zo erg dat we haar echt bij ons moeten nemen omdat ze anders helemaal over haar toeren gaat.
    Door laten huilen werkt alleen maar averechts bij haar. Natuurlijk hebben we dit ook al eens geprobeert. En nu met een pasgeboren baby is huis is het helemaal geen optie omdat zij op het gehuil van haar grote zus reageert. Maar goed, wij als ouders zijn nu helemaal op en hebben geen idee waar het aan kan liggen.
    Wellicht een sprongetje?? Maar wat we moeten doen is nog wel een grotere vraag. We hebben een duidelijk ritme 's avonds voor het slapen gaan, en het inslapen zelf is ook helemaal geen probleem.
    's Middags slaapt ze overigens goed, nu zelfs nog meer dan anders. Natuurlijk omdat ze elke nacht wakker wordt.
    Hebben jullie tips?
    Vannacht heb ik bij haar gezet, die leek wel te helpen. Maar ja, ik ben zelf voort zo moe dat ik dat geen dagen vol houdt.
    Alvast bedankt.

gr Suzanne

2. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    herkent helemaal niemand dit?
    Of weet helemaal niemand raad?