hey dames, heb al meerdere topics gelezen over kindjes die slecht slapen door de warmte. nou vroeg ik me dus af, hoe warm is het bij jullie in de babykamer s'avonds en s'nachts en wat hebben jullie kindjes aan. Gebruiken jullie bijv nog een zomerslaapzak of alleen een romper. ik had mijn meisje vanacht alleen in haar mouwloze romper. het was 29 graden in de kamer. maar merk wel dat ze zonder slaapzak onrustiger slaapt. ik had haar gister wel in de slaapzak gedaan, maar heb hem voordat ik naar bed ging uitgedaan want ze ging zweten. Dus wat doen jullie?
Wij hebben precies hetzelfde! Begin al aardig te balen van deze hittegolf! :x 29 graden op de kamer van me zoontje!!! Wij hebben ook geen idee wat we moeten doen.. De zon staat s'ochtens al op z'n raam bij me zoon, dus luchten dan wordt ook niks! En s'avonds ligt hij al op bed, dus kunnen we de boel ook niet tegen mekaar open zetten! We hebbe al een bult lakens aan de buiten en binnekant van t raam hangen! Ventilator staat vanaf vanochtend aan, en die laat ik de hele dag draaien! hopelijk helpt dat wat! En had nog ergens de tip gelezen,dweilen met koud water! Maar ik lees mee, als er nog meer tips zijn??!! Liefs,xxx
Als de zon in de kamer schijnt houd ik de gordijnen dicht, dat scheelt wel. En ik heb de hele dag alles open staan. Zeker ´s avonds als het soms begint te waaien en iets afkoelt. En verder ligt Irem de hele dag in haar romper, snachts ook en ik leg alleen een hydrofiel luier over haar heen (dunner dan een lakentje).
Aan het eind van de middag is de zon van het raam van onze dochter af. Dus kan de boel even open. Maar de warmte blijt toch hangen. Mijn dochter heeft over haar luier een pyjamapakje aan met korte mouwen en een klein pijpje. Dit is alles wat ze aan heeft. En slaapt hier gelukkig goed mee. Terwijl ze toch altijd een slaapzak aan had.
Hier is het 's nachts 24 graden op zijn kamertje. Daarin slaapt ie gelukkig prima. Hij slaapt dan in zijn romper en slaapzakje.
De kamer van onze kleine heeft van s'morgens vroeg tot een uur of 16 zon dus is erg snel heel warm wij staan altijd heel vroeg op dan doen we boven en beneden even alles tegen elkaar open zetten voordeur achterdeur en even alle ramen, de kleine slaapt zelfs gewoon door. alles dicht daarna op zijn kamertje en de ventilator aan dit hebben we eergisteren geprobeerd en het is nu 8 - 9 graden koeler . Hij slaapt s'nachts in een romper met een dunne slaapzak
Mijn dochter slaapt ook niet zonder slaapzak (of heel onrustig de hele tijd wakker worden enzo) dus die gaat in haar luier de zomerslaapzak in. Nu ben ik dus alleen op zoek naar een zomerslaapzak die echt heeeeeeeeeeeeeeeeel erg dun is. De slaapzakken van de hema en prenatal zijn alsnog dubbellaags of van "dikke" stof. Onze dochter was vannacht logeren, dus we hebben de hele nacht alles tegenover elkaar open gehad en vanochtend was de temperatuur gezakt naar 21 graden. Heb haar zonwerende rolgordijnen naar beneden gedaan, ramen dicht, schuifjes dicht, deur dicht en nu maar hopen dat er geen warmte binnen komt. Zou verder ook niet kunnen verzinnen wat nog meer te doen. Idd zon proberen vanaf buiten al van het raam te houden, als ze slaapt en het is wat koeler lekker het raam op de kamer open zetten (dat doe ik normaal, als wij naar bed gaan zet ik haar raam open) zonwerende gordijnen en een bak met ijsklontjes voor een ventilator zetten scheelt ook echt (uiteraard word de kamer daar niet veel koeler van, maar gevoelsmatig scheelt het).
Hier ook 29 graden vannacht. Ik durfde het ook niet aan zonder slaapzak, dus ik heb dr in luier in de hele dunne slaapzak gelegd. De slaapzak is van prenatal, echt heel dun, niet dubbellaags. Was een 2-pak roze slaapzakken. Vorig jaar heb ik bij de v&d ook zo'n dunne gekocht, misschien daar ff kijken?
Ik heb idd bij babydump (online) een hele dunne slaapzak gevonden. Was nog even zoeken naar een hele kleine maat. Op de kamer van onze zoon is het overdag zo'n 26 graden. (staat alleen 's morgens de zon op) Wij zetten ook alles tegen elkaar open als hij niet in z'n kamer ligt. Als hij gaat slapen doe ik hem een romper met lange mouw aan in z'n slaapzak en laat het raam zo'n 10 cm open staan. Tot nu toe helpt dat goed, iedere morgen is het dan ook zo'n 20 a 21 graden in z'n kamer. das nog goed te doen.
Jelmar slaapt in een luier/mouwloze romper/puckababy en verder geen dekentjes of wat dan ook, de puckababy is gelukkig heel dunne stof
Ook onze zoon sliep heel slecht. Gisteren ben ik toch even naar Prenatal gegaan om een nog luchtigere slaapzak te kopen. Tevens heb ik van thuis (ben nu een paar weken in het huis van mijn ouders die op vakantie zijn) een ventilator mee genomen. Dus slaapzak (super dun), ventilator (niet geheel op hem gericht, maar iets daarboven) en een romper aan met korte mouwen. Oja, en raam op een kier. Hij heeft prima geslapen vannacht, al moet ik wel zeggen, dat het vannacht iets koeler was dan gisteren nacht.
nando slaapt enkel in een luier met daarover een onderbroekje om de luier op zijn plek te houden. over hem heen leggen we een lakentje alicia kleed zichzelf uit en gaat naakt onder der overtrek liggen .
wij hebben een dunne roze zak van de prenatal (met een kat erop) maar ik vind hem nog vrij zweterig. Het liefst zou ik er één hebben van gewoon écht laken stof. Maar ja, die hebben we dus nog niet gevonden. Zéker nu ze in een groot bed ligt, vind ik het prettig dat ze een slaapzakje aanheeft. Ook voor het vertrouwde en geborgene nog een beetje. Ze ligt er nu in met hemdje en onderbroek. Zonder hemdje had ik het idee dat ze haar zweet niet kwijt kon... Maar het blijft wel zoeken. Hoe warm het precies is, weet ik eigenlijk niet. We hebben geen thermometer op haar kamertje.
Op de kamer van mijn zoontje is het ook zo warm, maar tot nu toe heeft hij er weinig last van. Nooit gehad ook, hij ligt nu in zijn pamper en dunne zomerslaapzak van prenatal. Hij is idd dubbellaags, maar ik heb de binnenste laag eruit geknipt, nu is hij echt dun en hij slaapt er prima in. Ik heb ondanks de zon op zijn kamer, wel de hele dag het raam open staan en verder rolgordijnen en verduisterende gordijnen, het is dan wel warm maar niet benauwd en dat word het wel als ik het raam dichtlaat.
Julie slaapt (nou ja, slaapt slecht ) in een mouwloos rompertje en een dun slaapzakje (ook een roze uit zo'n 2-pak van Prenatal, die zijn wel dun). Zonder slaapzakje is ze nog onrustiger. 's Avonds slaapt ze wel in, maar na een uurtje wordt ze warm wakker. Dan geef ik haar nog wat te drinken (gisterenavond dronk ze zo hup een hele fles water leeg), maar vervolgens blijft ze onrustig, ze kan de slaap niet vatten door de warmte denk ik. Terwijl je ziet dat ze doodmoe is... .
Hier is het ook erg warm, 28 graden op de slaapkamer (en toen hadden we al de hele avond alles tegen elkaar open staan). Ik laat onze kleine man in een bedje in de huiskamer slapen tot wij naar bed gaan, dus kan het boven de hele avond een beetje doorwaaien. Verder slaapt hij alleen in een luier. Als ik hem meer aantrek (al is het maar een rompertje), wordt hij echt ontzettend heet.
vanacht heb ik Owen alleen in luier te slapen gelegd. Wel lakentje erover maar dat wilde meneer niet. Heb hem sokken aangedaan tegen de koude voetjes Heb hem de hele nacht niet gehoord en vanmorgen was ie lekker warm. Dus kou heeft ie niet geleden
Hier ook 29 graden op haar kamertje. Ze slaapt nu enkel in haar luier,wel in slaapzak. Heb bij de Wibra pas geleden nog een paar slaapzakken meegenomen,waren in de aanbieding en zijn lekker luchtig.
Hier is het, helaas, 31 graden op haar kamertje. Gelukkig kan ze er tot nu toe erg goed tegen. (wij ook, misschien daarom) Ze slaapt in een romper en de puckababy. Had er vannacht een lakentje overheen gelegd maar die kan ik niet goed strak instoppen dus die had ze vanzichzelf afgeschopt. Ze was niet koud dus goed genoeg denk ik.
zo deden wij dat de eerste maanden ook, is wel ideaal. bij ons is het snachts zo'n 25 graden en dan heeft hij een romper korte mouw aan in een zomerslaapzak. nu (overdags) is het 28 graden, raampje open en alleen een hemdje en een luier of een romper en een luier. vanochtend werd hij wel helemaal bezweet wakker omdat het zo snel warm is doordat de zon er meteen pal op staat. wij hebben wel een airco op onze eigen slaapkamer hangen maar omdat ik overdag wel wil luchten staat hij overdag uit en alle ramen open. na zijn middagslaapje gaan de ramen even goed tegen elkaar open en dan alles dicht en de airco aan. als wij savonds naar bed gaan is het bij ons rond de 20 graden en de rest van de bovenverdieping 24. we zetten hem wel uit als we gaan slapen omdat ik hem best wel veel geluid vind maken.