Ervaringen kraamzorg Dat, homecare of thebe

Discussion in 'Kraamtijd' started by wennepen, Jan 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Dit zijn de drie kraamcentra waar onze verloskundige het meeste mee samen werken.
    Voorheen was het thuiszorg west brabant en dit is over genomen door thebe. Bij onze zoon had ik twb maar was ik niet helemaal tevreden over. Misschien dat het nu veranderd is omdat het thebe is geworden? De andere twee ken ik zelf niet.
    Heeft iemand van jullie ervaring met deze kraamcentra?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb bij beide kinderen homecare gehad. Ik ben heel tevreden erover. Bij dochter had ik ook een prima kraamverzorgster, maar bij zoon niet en dat werd heel goed opgepakt door het bureau. Ik heb nml naderhand een klacht over de kraamverzorgster ingediend bij het kraambureau.

3. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Zijn er nog meer die ervaring hebben met deze kraamzorginstellingen?

4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik kom bij kraamzorg DAT maar weet nog niet hoe wat. Ben benieuwd naar de reactie's!
    Wat ik hier in de omgeving hoor is dat het wel een goede organisatie is.

5. NandaK

NandaK Actief lid

Feb 28, 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een kraamverzorgster van DAT gehad (regio Barendrecht) en zijn zeer tevreden! Ook de aanvullende zorg van de lactatiekundige via DAT en borstvoedings info avond waren erg goed geregeld.

6. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Aan de drie organisaties te zien woon je in dezelfde omgeving als ik :)

Ik heb bij de eerste een kraamhulp van homecare gehad. Op zich beviel dat prima, ik heb niet echt klachten gehad ofzo. Toch heb ik er niet nog een keer voor gekozen. TWB vind ik geen fijne organisatie. Ze zijn sinds kort overgenomen door thebe maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat voor heel veel veranderingen gezorgd heeft, daar is de termijn denk ik nog te kort voor.

Ik ga deze keer voor DAT. Geen idee hoe het gaat bevallen, maar de communicatie tot nu toe is heel duidelijk en fijn, en de organisatie komt professioneel over. En mn VK heeft er hele goede ervaringen mee.

7. Milo

Milo Actief lid

Dec 21, 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    2 maal kraamcentrum DAT gehad. Heel erg tevreden over! Super meiden gehad. Eigenlijk alle ervaringen heel positief. (van de telefonische aanmelding tot huisbezoek tot de kraamhulpen zelf!) De andere 2 dus geen ervaring mee.

Succes met je keuze!

8. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik heb kraamzorg dat gehad was niet tevreden er over..heb een spoed curratage gehad week na de bevalling en de ik mocht me man niet bellen toen het bloed stroomde van haar en ze nam me zoontje los mee in de auto in plaats van in de maxicosi omdat hij moest drinken zei ze.maar lig er ook aan wie je heb ik had een slechte..

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb homecare gehad en ben meer dan tevreden. Ondanks dat het hoogzomer was heb ik volledige kraamzorg gehad door 1 verzorgster en zij was echt geweldig! Ik ga de volgende keer weer voor homecare.

Wat ik heel fijn vond was dat ze belden op de derde dag kraamzorg of ik tevreden was. Zoniet dan kon ik zo een andere krijgen. Dat vond ik echt service.

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Ik weet nog niet hoe ik het zelf ga ervaren maar wij krijgen kraamzorg van Thebe,Vriendinnen en familie die hun hebben gehad waren super tevreden!

11. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hier vorige keer via DAT gehad en was echt een super kraamverzorgster!!! deze keer weer van DAT en hopelijk weer dezelfde kraamverzorgster!

hier geen twb/thebe.... grote kans dat je verschillende kraamverzorgsters krijgt in 1 week en dat wil ik niet. ik wil echt 1 week lang dezelfde hebben.

12. Biene

Biene Actief lid

Jan 2, 2012
    410
    2
    0
    Vorige week is mijn kraamhulp vertrokken.
    Ze werkte eerst via twb maar dat is overgenomen door Thebe.
    Ik ben meer dan tevreden over haar. Weet je ik denk dat het niet echt ligt aan de instelling waar je hulp vandaan komt maar meer aan de hulp zelf. :)

13. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden homecare bij onze dochter. Vond het prima geregeld en de kraamverzorgster was fantastisch. Ondanks dat de borstvoeding niet goed liep, heeft ze er een feestje van weten te maken. En inderdaad wat Marieke zei, op de derde dag belden ze van het hoofdkantoor of alles naar wens was. Volgende keer ga ik weer voor homecare.

14. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    ik heb kraamzorg van Thebe gehad en was er zeer tevreden mee!

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    2 x DAT en 2x heel tevreden. Beiden keren ook maar 1 kraamverzorgster gehad. Ik vind zelf de kleinschaligheid van DAT wel prettig.
    Verloskundigen waren hier ook altijd wel tevreden over DAT gaven zij aan. Bij grotere kraambureaus had je nogal eens dat je meerdere kraamverzorgsters kreeg in je kraamtijd gaven zij aan.

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Hier ook 2x kraamzorg via DAT gehad.
    Beide keren is dat ons goed bevallen.
    En we hadden bij allebei dezelfde kraamhulp (mijn tante):)
    Maar buiten dat is de service ook heel goed bij hen.
    Van de inschrijving tot aan de bevalling toe zeg maar.
    Je word ook heel vriendelijk te woord gestaan en ze proberen om ook
    in drukke periodes de hele week dezelfde kraamhulp te laten komen.

Bij de laatste bevalling was er ook een stagiaire bij.
    Dat had ik al aangegeven tijdens de intake dat dat voor ons geen probleem was maar toen de bevalling begon en mijn man belde werd
    nogmaals gevraagd of we hier geen probleem mee hadden.

17. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Hier ook 2 maal DAT gehad.

1e x heel tevreden
    2e x niet.
    2 verschillende kraamhulpen gehad, de 1e ging nog wel maar de 2e heb ik me echt rot aan geergergd. We nemen maar 3 uur p/d en het enige wat ze deed was dingen in het kraamboek opschrijven en dan vooral dingen bij een paar dagen terug en wat we allang wisten, lekker belangrijk dus...

Nu nemen we wel weer DAT, maar ga aangeven dat ik haar echt niet wil hebben.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

1 keer homecare, heel tevreden, en 1 keer DAT, ook heel tevreden.

19. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier Dat gehad. Heel tevreden. Van begin tot eind.

20. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook DAT gehad en was SUPER tevreden, zelf zo goed dat mijn kraamverzorgster nu mijn vriendin is geworden. Mocht je een naam willen kan je een pbtje sturen:D

Share This Page