van Pepti naar Standaard - JBPM aanpassen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 1981Mama, Aug 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ladies,
    Mijn zoontje heeft vrij heftige reflux. Als ik een half schepje nutriton/jbpm minder in de fles doe dan is het gillen en spugen geblazen.

Maar nadat we de juiste dosering hebben gevonden, stappen we nu terug van Pepti naar Standaard, omdat de open provocatie voor KMA geen symptomen veroorzaakte. Maar standaard voeding is dikker dan Pepti dus zou er iets jbpm af kunnen.

Wat is jullie ervaring?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    Moet je nog ophogen met hoeveelheden per fles? Wij hebben jhbpm er namelijk gewoon uit laten lopen. Dus bij elke verhoging de jhbpm hetzelfde houden en kijken of dat goed blijft gaan of dat je toch moet verhogen. Pas bij de overstap naar 3 (hier lactose probleempje geen kma, maar kan niet zo goed tegen een bepaalde hoeveelheid lactose) heb ik m er uit gelaten en rustig gekeken wat er gebeurde (ik had overigens wel in huis). Als je voorlopig niet hoeft op te bouwen zou ik proberen elke week een heel klein beetje minder jhbpm te gebruiken totdat je op ongeveer dezelfde dikte zit. Je kan ook gewoon experimenteren (als de kleine op bed ligt want owee als ze flessen zien) met flesjes maken en dan beginnen met de laagste hoeveelheid die je in gedachten had en of dat een beetje uitkomt met wat je van pepti gewend bent. Wij gebruikten 1 schepje op 100ml en zijn niet hoger gegaan dan 1 schepje ongeacht de flesgrootte met frisolac voeding (gewoon standaardvoeding, maar bevat minder lactose. Hij is wel iets vloeibaarder dan bijv. Nutrilon maar dat is echt een fractie). Jhbpm was hier voornamelijk om t laatste randje van de ellende weg te halen wat resteerde nadat we op frisolac overgestapt waren en de refluxleefregels heel strak hadden.

Hier hielp t enorm door elke 2 uur iets aan te bieden, hoeven vanaf een bepaalde leeftijd geen flessen meer te zijn, dus dan wordt t wat minder bewerkelijk tot die tijd voelt je leven alsof je een flessenreinigingsautomaat. Zodra zij ging hikken waren wij eigenlijk al te laat. CB vond t onzin en ze moest allang veel hogere flessen hebben maar die konden wat mij betreft t dak op. De vele kleine flesjes werkte goed, tis wat bewerkelijk maar ik had een gelukkig kindje ipv een alarminstallatie zonder mute knop.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Hij krijgt sinds gister 210 ipv 180 (maar ik moet nog even zien of dat succesvol is). Hij dronk 7-8x 180 (het is een reusje) en met 210 heeft hij er vannacht al veel langer op geslapen (of toeval).

Maar ik moet komende week de melk "ombouwen" van Pepti naar gewone en het zou het beste zijn als de reflux daarbij rustig bleef....

Met een baby en een peuter is iedere 2u een flesje niet te doen (plus dat kan ik ook niet vd crèche verlangen).

Met dat warme weer had ik hem een paar keer een beetje water gegeven (10cc per keer) maar dat is dus niet ingedikt en kwam er zonder pardon weer helemaal uit, dus ook kleinere hoeveelheden moeten worden ingedikt

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    dan zou ik gewoon even experimenteren met je gewone fles (buiten zijn zicht) en gewoon proberen bij welke hoeveelheid jhbpm je dezelfde dikte krijgt. Tis zonde van de voeding, maar een paar voedingen allicht tov een gillende baby is de moeite waard. Onze kdv had er geen enkel probleem mee overigens, waren zelf ook gebaat bij een rustig meiske

Share This Page