Knuffel bij baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Ann80, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Onze kleine meid van bijna 2 maanden is echt een onderzoeker en heel ondernemend.
    Ik had een klein baby knuffeltje (beertje) in dr bedje een bij dr gelegd en voordat ik het wist pakte ze hem en stopte het pootje eran in dr bekkie.

Zo viel ze in slaap...

Ze duimt ook dus ipv dr duim heeft ze dat gedaan.

Nu waarschuwde mijn moeder dat dat dus gevaarlijk kan zijn en ze wellicht te diep het pootje opzuigt of pluche binnen krijgt van de knuffel.
    Id dit echt zo gevaarlijk en wat kan ik naast een speen als alternatief aanbieden?
    En wanneer mag ze een knuffel in dr bed vanaf welke leeftijd?

Vr.gr.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Ann,

Je moeder heeft wel een beetje gelijk. Als ze gaat zuigen op een pootje van een knuffel, moet je die weghalen. Voor je het weet is ze er aan verknocht, en ze gaat dan dat pootje kapot zuigen, en dan komt er van het pluche of de vulling in haar mondje en maagje.

Eigenlijk is er geen alternatief voor. Ik persoonlijk vind het beter om alleen maar op de duim of fopspeen te zuigen. Maar is wel een persoonlijke mening.

Een knuffel in bed mag gerust, maar ze moet er dan niet op gaan zuigen, als ze dat doet, moet je het weer weghalen en later weer proberen, of een ander knuffeltje proberen

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina