Hoi allemaal, Tijdens onze vakantie in marokko ben ik erg ziek geworden Door het eten. Onze dochter heeft altijd hetzelfde gegeten als ons maar dan in mindere mate. Ze bleek nergens last van te hebben, vorige week vrijdag avond th gekomen en vanaf maandag heeft ze koorts, in het begin met diarree erbij dit was na 2 dagen over. Ze heeft 1x overgegeven ook dit in de eerste dagen. Nu lijkt ze beter ze speelt weer, eet en drinkt weer alleen de koorts blijft.. in de ochtend is ze koorts vrij dan heeft ze meestal 37.5 /38.0/38.3 in de loop van de dag loopt dit op tot 39.0/39.8 en de nachten zijn erg onrustig. Donderdag bij de ha geweest longen klonken schoon, oortjes en keel oke. Advies koorts moet het weekend over zijn anders maandag weer terug. Enige wat ik merk is dat ze overdag meer slaapt en wat hangerig is maar wat kan dit nou toch zijn die koorts komt toch ergens vandaan lijkt mij.. wel merk ik dat ze af en toe pijn heeft ergens maar waar geen idee.. dan begint ze ineens te krijsen om na een minuut of 3 weer rustig verder te spelen. Nu zit ik ook in twijfel maandag is ze bij de oppas en wil liever zelf naar de dokter met haar zou ik bij blijvende koorts evt ook tot dinsdag kunnen wachten of zouden jullie bij. Morgen even de hap bellen om advies te vragen? Sorry voor mijn lange verhaal maar vind het zo lang duren ze heeft dit ook nog nooit eerder gehad meestal heeft ze zoon 2 tot 3 dagen koorts en is ze er ook goed ziek van maar nu dus niet ...
Niemand die dit herkent? Denk nu zelf nl meer richting een urineweginfectie oid waar de koorts vandaan komt iemand daar ervaringen mee?
Zou ik zeker laten controleren, urine... Zijn er geen 'ziektes' die ze Marokko op heeft kunnen pikken?? Is daar op gecontroleerd? Zou persoonlijk niet langer gaan wachten dan maandag als het zo blijft. En als het eerder echt niet gaat kun je ook de hap bellen hè!!
Ja alleen het rare is dat ze voor de rest niet heel ziek is. Enige wat ze heeft is koorts en wat hangerig en dan af en toe pijn ergens maar voor de rest heeft ze praatjes genoeg.. voel me altijd een beetje bezwaard om naar de hap te gaan stom hè ik kijk het morgen nog aan en dan bel ik toch maar voor advies of ga ik maandag evt wat later naar mijn werk.. voor de rest heeft ze geen onderzoek gehad alleen de standaard dingen temperatuur oren keel etc conclusie was buikgriep koorts moest weg zijn t weekend
Ik zou nogmaals de oortjes laten checken morgen, want niets aan de hand met de oren kan zomaar veranderen: van niets aan de hand naar een oorontsteking kan ijn een paar uur. Verder idd even urine laten checken en vanwege je vakantie in Marokko en het feit dat jij zelf last had van het eten daar, ook even een ontlastingkweek?
Bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen Toch maar even langs op het inloop spreekuur vandaag alweer dag 7 is het trouwens normaal dat het zo verschilt qua temperatuur in de ochtend en in de avonden?
Inderdaad toch morgen maar even langs de huisarts gaan. Vooral als het advies gegeven is om maandag terug te komen mocht de koorts nog niet weg zijn. Drinkt ze genoeg nu ze koorts heeft?
Zeker terug gaan, moet ergens vandaan komen. Anders eens bloed laten prikken? Urine en ontlasting op kweek zetten? En opnieuw de oren en longen laten controleren. Hangerigheid is normaal bij zo'n koorts. Ze drinkt wel voldoende? Ik weet niet hoe goed je kindje kan praten, maar wat zegt ze als je vraagt of ze pijn heeft en waar als ze zo huilt? Kan ook door het niet lekker voelen natuurlijk.