Wie kan me helpen? Wij komen er momenteel niet echt meer uit. Ons dochtertje is 5 1/2 maand. Toen ze een maandje oud was sliep ze de nachten als in 1 ruk door. Nu sinds een dikke 3 week niet meer. (Dat vinden wij overigens geen probleem). De laatste nachten wordt ze rond 4 uur wakker en krijgt ze een fles. Voorheen viel ze na deze fles weer in slaap. Maar nu gaat ze na haar fles in bed liggen spelen. Ze slaapt bij ons op de kamer omdat het momenteel niet anders kan, dus houdt ons van 04.00 - 06.00 wakker. Haar schema is 04.00 - fles 180/6 08.30 - wakker 10.00 - fles 180/6 11.30 - slapen 12.30 - wakker 13.00 - hapjes fruit 14.30 - fles 180/6 15.30 - slapen 18.00 - wakker 20.00 - fles 180/6 20.30 - slapen 23.00 - wakker maken + fles pap 150 cc daarna gelijk op bed Zou ze overdag teveel slapen? Wij weten het niet meer?
mijn dochter had dat ook. hier vanzelf weer overgegaan. ze lag wel niet bij ons op de kamer. hier veel last van over de slaap heen raken. klinkt misschien stom maar probeer eens de fles van 20.00uur de pap fles te maken en haar niet meer om 23.00 uur wakker te maken maar haar zelf laten komen voor een flesje 's nachts op moet je toch of ze nu om 4 uur of bijvoorbeel om 3 of 2 komt.
Dat is inderdaad een optie, maar krijgt ze dan niet te weinig? Wat ik me afvraag. Is er een zogenaamd sprongetje rond de 6 maanden?
Ik vind tussen 4 uur en 10 uur nogal een gat zitten. Zelf zou ik om 7 uur of 8 uur. Sochtends een fles geven en om 23 uur niet meer wakker maken en kijken wat er gebeurt.
Stoppen met wakker maken. Dat hoeft echt niet meer en je verstoort haar slaappatroon. Ze komt zelf om een fles als ze honger heeft.
Bij mijn zoontje werkt het indd ook averechts als ik hem wakker maak voor de fles. Wanneer ik dit niet doe slaapt hij gewoon door. Is ze verder nog niet toe aan een groentehap? Mijn zoontje heeft dezelfde leeftijd en die eet dan om 9uur een fruithapje en om 17.30 krijgt hij een groentehap.
Of je maakt haar om 23.00 niet meer wakker en laat haar zelf komen, of je geeft om 4 uur een kleiner flesje en start gewoon om 7.30 ongeveer je ritme en geeft dan bijvoorbeeld een bordje pap... nu 'leert' je kleine dat om 4.00 haar dag begint, terwijl 4.00 gewoon een slaaptijd is!
Ze krijgt af en toe een groentehap. We hebben het nog niet echt vast in haar ritme. Dat willen we pas vanaf 6 maand doen. Ik ga haar vanavond niet meer wakker maken voor een fles. Kijken wat er gebeurd.
Hebben haar gisteravond niet wakker gemaakt. Hierdoor werd ze om 01.00 en 06.00 wakker. Dat was niet de bedoeling haha. Maar we blijven dit even aanhouden. Kijken wat het resultaat is over 1 week.
Ja, opzich prima. Moet alleen even wennen aan de nieuwe tijden. Normaal was ze rond 8.00 of 8.30 pas wakker.
Een schema heeft bij ons wel goed geholpen met een soortgelijk probleem. Onze zoon maakte we om 22 uur wakker voor z'n laatste fles en kwam toen om 5 uur weer. Na een fles ging hij dan weer verder slapen tot half 7 / 7 uur. Maar op een gegeven moment kwam hij weer steeds vroeger voor zijn nachtvoeding; half 5, 4 uur, half 4. Op advies van dames op dit forum ben ik onderstaand schema gaan proberen en sindsdien slaapt hij door tot 6 uur / 7 uur: 7.00 fles met rijstebloem 9.30-10.00 fruit 12.00 fles 15.00 fles 17.30-18.00 groente 20.00 fles Wij denken ook dat hij beter door slaapt omdat we hem niet meer om 22.00 uur uit een diepe slaap halen en zo zijn slaapcyclus verstoren.
ik doe: 8 uur fles 180 09.30 tot 10.00 slapen 11.30 fruithap 12.00 tot 14.00 slapen 14.30 fles 180 17.30 groente 19.00 papfles 180 19.15 tot ×/- 07.30 slapen Dit schema werkt top, maak haar al maanden niet meer savonds wakker.. ze is 6 mnd..
Heeft je dochter genoeg aan die 3 x 180/6 flessen? Vannacht was het weer drama. Ik denk dat het aan de tandjes ligt. Gisteravond niet wakker gemaakt en ze werd om 1 uur wakker. Flesje 150/5 gehad. Ze werd om 4 uur weer wakker een heeft sindsdien niet weer geslapen. Gekoelde bijtring, speen, knuffelen niets hielp. Ze wou gewoon spelen. Ben om half 8 met haar de woonkamer ingegaan en heb dr een bordje pap gegeven. Ze slaapt nu net weer. Als ze wakker is ga ik -just in case- even zetpillen halen. En even kijken of er iets is tegen de doorkomende tandjes.