Op de bank klimmen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannie30, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Mijn tweeling van 17 maanden kan sinds kort zelf op de bank klimmen. Dit zou ik niet zo erg vinden, maar ze zijn er erg druk op, rollen op en over elkaar en laten zich gewoon vallen. Ik ben als de dood dat ze achteruit ervan af vallen en met hun hoofd op de hoek van de tafel vallen.

Terechte angst, of zullen ze snel genoeg doorhebben dat ze eraf vallen als ze zo druk zijn? Als ze er gewoon rustig op zitten, dan weten ze al hoe ze ervan af moeten klimmen. Ik zeg nu constant consequent nee en ik haal ze eraf, maar op zich mogen ze van mij heus wel op de bank zitten. Het is geen verboden terrein voor ze. Maar op deze manier ben ik echt letterlijk heel de dag bezig met ze van de bank te halen...

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je kan ze niet tegenhouden.. ze leren het vanzelf dat ze er wat rustiger op moeten zijn.. kan je de tafel niet iets er vanaf schuiven zodat als ze vallen ze de tafel niet raken?

3. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Mijn zoontje klom ook al vrij snel op de bank. Zeker toen onze nieuwe bank een stuk lager was. Maar we hebben hem eigenlijk direct geleerd dat hij op zijn billen moest zitten op de bank. Hij mag trouwens ook op zijn knietjes zitten. Het was wel even doorzetten, maar hij snapt nu heel goed wat we bedoelen als we zeggen dat hij op zijn billen moet gaan zitten. De bank is bij ons dus niet om op te spelen. Heel veel succes met je ravottende tweeling ;).

Groetjes Mariska

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

het is een fase inderdaad. ik heb hem meteen geleerd hoe hij eraf moest. en inderdaad was hij ook aan het uitproberen en grenzen opzoeken met rennen en springen omdat het niet mocht. hij is er uiteindelijk wel afgevallen gelukkig niet achter over maar opzij. we zaten er notabene nog naast ook. je kan niet alles voorkomen. wij hadden wel tijdelijk de salon tafel weggehaald trouwens. nu zit hij meestal netjes in de bank , op een enkel moment na wanneer hij echt weer wil provoceren. maar tegenwoordig mag hij dan na een flinke waarschuwing in de hoek. maar goed hij is 26 maanden nu inmiddels. ik kan me voorstellen dat het bij jou met 2 van die kleintjes tegelijk nogal wat stres geeft. ze maken mekaar nog eens extra druk ook en buitelen over elkaar. dan is de kans natuurlijk wel rieéler dat er 1 achter over valt een keer. vallen zullen ze ongetwijfeld een keer , hopelijk niet al te hard achterover en niet met de rand van hun hoofd op de tafel. het goed nieuws is dat ze er meestal wel van leren. tenzij je een heel eigenwijs exemplaar hebt (2 in jou geval) misschien toch een paar weken de tafel weghalen of verplaatsen? en toch blijven benoemen dat ze rustig moeten doen.

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hier doet mijn tweeling dat ook..
    Al een maand of twee! Ze zijn erg druk en Oost-Indisch doof , dus luisteren.. ? Ho maar! ;)

Na meerdere pogingen om ze wijs te maken dat ze NIET op de bank mogen heb ik het opgegeven .. wie niet luisteren wil ..
    Ik let natuurlijk goed op en heb wat veiligheidsmaatregelen (dik kleed op de grond, salontafel opzij) genomen maar inmiddels zijn ze beide al een keer van de bank gevallen en ze doen nu dus wel rustiger aan...

Succes er mee :D

6. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben zodra Fleur op de bank ging klimmen onmiddelijk geleerd hoe ze van de bank afkon. Dus dmv een spelletje constant herhaald dat ze eerst met de beentjes van de bank afmoet. En dat doet ze nu. En tja, soms klimt ze en doet ze gek en heel soms valt ze dan van de bank af dus het is niet te voorkomen. maar er is hier gelukkig nog niets gebeurd behalve wat blauwe plekken.

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik wil niet dat mijn dochter valt, dus haal ik haar van de bank wanneer ze druk doet. Dit blijf ik herhalen, of afleiden. Ik laat mijn kind niet van de bank vallen, dat vind ik verschikkelijk!

8. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    leren doe je met vallen en opstaan, hier hebben we haar geleerd hoe ze van de bank af moet.

en ja, ze is een x gevallen,maar daarna heeft ze het niet meer gedaan.

en een xtje 'gecontroleerd' vallen is echt niet erg,hoor.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Dochterlief valt af en toe van de bank af, een heel enkele keer op haar hoofdje. Haar lievelingsspelletje: met een doek over haar hoofd over de bank rennen... dát vinden we dus niet goed. Maar voor de rest gaat ze haar gang maar, écht gevaarlijk vind ik het niet en ze moet het toch leren. Als ik het zie aankomen vang ik haar overigens wel op, maar ze is ook wel eens alleen in de woonkamer (en ik in de keuken bijvoorbeeld) en dan kan het ook gebeuren dat ik haar niet opvang. Als de ene blauwe plek net is weggetrokken krijgt ze meestal weer een nieuwe... ze zullen wel denken, op het kdv :)
    maar erger dan een blauwe plek heeft ze idd nog nooit gehad.

Ze kán er overigens heel keurig af, net zoals van de trap: achteruit. Maar soms is ze gewoon een beetje te wild.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

succes dan, voor in de toekomst! ik lees dat je zwanger bent dus dan wordt je druk volgend jaar, met 2 klauterende minie's.
    kindjes worden groot met vallen en opstaan.natuurlijk moet je ze enigzinds behoeden voor heel gevaarlijke dingen, maar straks op creche,kdv,kleuterschool en basisschool gaan ze ook dingen doen die jij liever niet ziet hoor.

11. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wat op de kdv, school, oppas enz. gebeurt is uit mijn handen, maar ik laat mijn kind niet vallen. Ik vind het verschikkelijk als ik lees dat kinderen op hun hoofd enz. vallen. Dit ben ik liever voor. Ik kan niet alle valpartijen tegenhouden, maar ik kan haar wel consequent van de bank halen wanneer ze druk doet.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou de salontafel een stukje opschuiven als ze aan het spelen zijn..daar kun je je lelijk aan bezeren. en op de grond vallen is even schrikken en zal ook een beetje pijn doen maar daar leren ze ook weer van. (klinkt heel gemeen maar toch is het zo)

mijn zoontje bv. die houdt ervan om op ons bed te springen en dat mag hij ook wel van ons maar hij let natuurlijk niet op dat hij ook tegen de houten rand van het bed kan botsen, hoevaak ik hem ook heb gezegd dat hij moet oppassen en hoe erg ik ook mijn best doe om dat te voorkomen is het toch een keer gebeurd dat hij tegen de rand aan viel. huilen natuurlijk maar goed hij weet nu wel dat hij naar de andere kant moet springen.

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik ga nu inderdaad voorlopig de salontafel opzij schuiven als ze weer een beetje druk worden op de bank. Verder probeer ik er zoveel mogelijk bij te blijven en te corrigeren. Maar soms moet ik echt andere dingen doen ( koken, 1 v.d. 2 verschonen, enz enz) en dan probeer ik 't wel in de gaten te houden, maar kan ik er gewoon niet heel de tijd bij blijven. Hoop dat de fase zo voorbij is, maar ben er bang voor, ze zijn echt nergens bang voor, hahaha. Dat krijg ik op het kdv ook iedere keer te horen!

Deel Deze Pagina