Mijn zoontje is nu 14,5 maand . Zodra hij in bed ligt , kruipt hij (gewoon op zijn rug) direct naar boven . Hij ligt eigenlijk bijna altijd met zijn hoofdje tegen het hout. 's Avonds haal ik hem altijd wel weer naar beneden , als we zelf gaan slapen , en dan blijft hij ook wel liggen ... maar wat ik wilde weten , zou ik nu eventueel een stootkussen/zijomrander in zijn ledikantje kunnen doen ? Ik weet dat het bij baby's wordt afgeraden ivm wiegendood , maar geldt dit ook voor een dreumesje van bijna 15 maanden ? Ik kan hier niks over vinden , vanaf welke leeftijd het eventueel wel mag , vandaar mijn vraag . Hoop dat iemand er is , die hier ervaring mee heeft ? Of er zelf een gebruikt ?
Waarom trek je hem weer naar beneden? Misschien voelt hij zich zo wel geborgen? Dat was bij mijn dochter alleszins het geval.
Mijn jongste dochter is net zo oud, en doet precies hetzelfde. Is toch niet erg? Geeft ze idd een gevoel van geborgenheid/bescherming. Af en toe hoor ik haar hoofdje er tegenaan bonken, maar dat kan echt geen kwaad. Ik zou er persoonlijk niets mee doen.
Hier precies hetzelfde, als wij naar bed gaan hoor ik d'r regelmatig tegen de zijkant van het wiegje aan bonken. Ze wordt er zelf niet wakker van dus ik laat d'r maar gewoon
Hier inderdaad ook, ik laat haar gewoon lekker zo liggen. Mocht je het echt willen, lijkt het me dat het op deze leeftijd inmiddels wel kan.
Hier ligt dochter nog steeds helemaal met haar hoofd tegen de hoofdeind. Dan heb je een heel leeg 1 persoonsbed Ik zou hem gewoon laten liggen. Als hij pijn zou hebben is hij het zo afgeleerd
Dat doet mijn dochter van 5 maand ook. Ik leg haar onderaan in het bed en ze ligt uiteindelijk boven in de hoek. Ik laat haar maar heeft toch geen zin.
mijn jongste van 10 maanden ligt ook al een tijdje helemaal aan het voeteneind met het hoofdje tegen de spijlen of tegen de achterkant, nooit gedacht dat het pijn zou doen, want dan gaan ze wel huilen of anders liggen. Dus ik laat hem lekker, het ziet er hier trouwens wel heel lief uit, hij ligt altijd als een soort klein hoopje met opgetrokken knien en dat kontje omhoog bij.
Onze dochter doet dat ook nog steeds, soms wordt ik snachts wakker van haar gebonk 😅 Ze heeft er zelf geen last van dus ik laat haar gewoon dr gang gaan.
Gewoon laten liggen. Waarschijnlijk vind hij het fijn. Mijn oudste van 3,5 ligt ook nog steeds met zijn hoofd tegen hoofdeind aan.
Haha wat fijn om te lezen dat onze zoon geen uitzondering is ik word er ook soms wakker van. Bonk bonk bonk. Achja. Als je kindje er geen last van heeft met slapen, zal het wel goed zijn
Hier ook meestal helemaal boven aan in bed! Hij bonkt zich zelf in slaap! eerst vond ik het echt een eng idee, maar hij heeft verder nooit geen blauwe plekken ofzo op zijn hoofd, dus ik laat het maar zo.
Bedankt voor alle reacties !! Toch altijd fijn om te horen dat we niet de enige zijn... ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat hij zich zo geborgen zou voelen ...ik wilde hem gewoon weer lekker onder zijn dekentje leggen ... maar jullie laten hem/haar dus gewoon buiten de dekens liggen ? Want met dit warme weer heeft hij een romper en pyjama broekje aan , geen slaapzakje dus ... vandaar dat ik hem weer terug legde , want het koelt 's nachts toch wel weer af ? Hoe doen jullie dat dan ?
Mijn zoontje heeft wel een zomer slaapzakje aan, alleen met een mouwloze romper eronder op het moment. Dus dat zou je ook kunnen doen. Hier geen lakentjes ofzo want daar blijft hij toch niet onder liggen.
Op die leeftijd lag ze gewoon bovenin bed met een dekentje los bovenop haar. Of in de winter een slaapzak.
Al sinds ze 3 maanden is in slaapzak. En het koelt 's nachts in haar kamertje hooguit 1 graad af, dus dat scheelt.
Ik heb vorige week wel een zijkant kussen gekocht. Ze werdt er soms ook huilerig wakker van en ik vind het geen fijn idee dat ze zo ligt te bonken tegen het hout. Ook al een blauwe plek opgelopen. Op deze leeftijd is dat wel veilig. En in het onderste gedeelte van dat kussen zit van die aerosleap spul