Hallo mijn dochter (13 maanden) sliep overdag bijna niet al sinds de geboorte. Maar altijd was ze vrolijk. Nu sinds 3 weken loopt ze en ze slaapt nu ineens van 8 tot 8 en van 10 tot 12 en van 3 tot 5. Als ik dit niet doe is ze erg sago. Ik vraag me af of dit bij meer kinderen zo is dat ze meer gaan slapen na hun eeste verjaardag en of het blijvend of slechts een korte fase. Groetjes
Bij mijn zoontje is het precies hetzelfde. Het eerste jaar sliep hij overdag alleen wat hazenslaapjes, soms eens een uur, meestal korter. Nu is hij 16 maanden en hij gaat steeds meer slapen. Hij slaapt nu 's nachts 12-13 uur, en overdag 3-4 uur. Meestal maak ik hem na 3 uur maar wakker. Hij kan overigens soms ook wel met minder toe, afgelopen vrijdag gingen we naar het strand en toen heeft hij maar een half uurtje in de auto geslapen en dat ging ook goed, maar de dag daarna sliep hij nog langer dan anders. Ik denk dat het komt doordat hij nu fysiek zo actief is, met lopen, rennen, klimmen, en ook met leren praten. Ik vind het wel lekker eigenlijk, haha.