Zo vaak wakker 's nachts, geen honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Onze zoon van 6,5 maand oud gaat netjes om half 7 naar bed. Soms iets eerder. Hij slaapt dan goed tot zijn laatste fles rond half 10/10 uur. Daarna weer een paar uurtjes goed vast en dan wordt hij gergeeld wakker. Speentje, opnieuw instoppen, geluidjes laten maken, het helpt allemaal neit echt. Soms is hij wel 1,5 uur wakker. We laten hem gewoon in bed liggen. We liggen door de situatie even tijdelijk met elkaar op een kamer en ik ben gebroken. Is dit normaal? Wat kan het zijn? Wat kan ik doen? Tips zijn welkom.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Toch misschien wel en beetje honger? Wag gebeurd er als je wel een (evt verdund) flesje geeft? Misschien wordt hij niet wakker van de honger maar kan hij niet meer in slaap komen door honger (snap je me nog;))

3. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Bedtijd veranderen misschien? Maak je hem wakker voor die laatste fles?

4. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons zoontje heeft dat ook gehad rond die leeftijd. Bij ons was het een combinatie van sprongetje en tandjes.

Heeft een tijd geduurd maar ging wel van zelf weer over.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Rond 6 maanden vindt er vaak een groeispurtje/sprongetje plaats waarbij ze tijdelijk weer om een nachtvoeding kunnen vragen.

Hoe weet je dat hij geen honger heeft? Al eens een klein flesje geprobeerd? ( Wees niet bang, hij zal er niet wennen.)

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je het doet, maar in elk geval hem niet wakker maken voor zijn laatste avondfles. Wellicht haal je hem daarmee uit zijn diepe slaap. Waarschijnlijk komt hij vanzelf, later voor een fles in de avond of nacht en slaapt hij daarna rustiger door.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Dit....

Probeer de tijden te veranderen, bv tot half 8 wakker houden en dan de laatste fles geven. Niet meer wakker maken voor een late fles, daar kunnen ze ook slechter door gaan slapen.

8. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Dank voor reacties. Gister als laatste voeding pap gegevem en hij sliep zonder wakker worden in een ruk tot half 4 snavhts. Misschien toch dat hij niet meer in kan slapen door trek. Ga ik eens mee aan de slag. Dank!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hem inderdaad niet wakker maken, en hem een flesje geven als hij erom komt. Het is heel normaal om wakker te worden 's nachts, bij mijn dochter heeft dit van 6,5 maand tot 13 maanden geduurd.

Deel Deze Pagina