Ha meiden, Onze kleine heeft dit al langer. De rode plekjes lijken erger te worden. Dr plekjes verspreiden zich niet. Hii heeft het alleen op zijn bovenarmen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Zou niet weten waarvoor. Het wasmiddel lijkt me niet, want dan zou hij het toch op meerdere plekken moeten hebben? Ik was hem in bad met Zwitsal en soms met vochtige washandjes van de kruidvat. Op beide zaken heeft hij dezelfde reactie. Maar dan zou hii het toch ook op meerdere plekken moeten hebben, omdat ik hem overal was?
Ik zou sowieso stoppen met de zwitsal enzo. Kleintjes hebben geen Sop nodig... Vooral zwitsal staat bekend om allergische reactie. Ik vind het er ook uit zien als een allergische reactie
Oh ja, ik bedenk me nu dat dit ook gebeurt na het zwemmen. Er komen dan geen bultjes, maar het lijken dan een beetje lichte bloeduitstortingen. Ze zijn dan ook helemaal rond net of je hem te hard hebt vastgepakt daar. Wat we overigens niet doen, want ik pak hem altijd op om zijn middel.
Het zouden ook droogteplekken/bultjes kunnen zijn. Mijn kinderen hadden dat ook wel.. Zwemmen droogt ook uit. Hier was het vooral zo weinig mogelijk zeep-achtige dingen gebruiken en evt smeren met een vette zalf. Meestal vaseline Lanette creme. Dan bleef het wel zacht. De oudste van 9 is het wel aardig kwijt, de jongste van 5 gaat op en af.
Ik heb dit ook nadat ik met mijn dochter onder de douche vandaan kom. Ik zeep haar dan in met Zwitsal, zij kan er prima tegen maar ik krijg ook dit soort uitslag. Ook alleen op mijn bovenarmen terwijl het zeep overal wel komt.
M heeft ook wat van dat soort plekjes. Ze heeft 1 hardnekkig plekje op haar wang en af en toe op haar benen. Voor het plekje op haar wang ben ik naar de huisarts geweest; eczeem. Heb zalf gehad en verder insmeren met vaseline. Daarnaast gebruik ik om haar te wassen zeep van welleda en de olie daarvan om in te smeren. Ik was haar ook regelmatig alleen met water.
Net bij de huisarts geweest en het is eczeem. Ze heeft alleen vette crème meegegeven. Dan moet het beter gaan.
Eczeem kan te maken hebben met een te droge huid. Ik zou dus zeker in dat geval niet dagelijks gaan wassen/soppen met zeep in dat geval. Je kunt dan beter vettende doucheolie/badolie gaan gebruiken. Bij al het andere heb je kans dat het de huid uitdroogt. Met als gevolg eczeem. Ik ken het van mezelf. Douche me daarom ook niet dagelijks. Doe ik dat wel, dan krijg ik ook eczeem.
Dank voor de tip! ZL gaat twee keer per week in bad/onder de douche. De andere dagen waste ik met die natte washandjes van kruidvat, maar dan ga ik dat minderen. In elk geval niet meer met die washandjes. Gewoon warm water gebruiken.
Die natte washandjes zullen wel wat parfum/zeep bevatten. Ik zou inderdaad even gewoon water wassen. Zo weinig mogelijk rommel.. Die vette zalf bevat waarschijnlijk ook geen parfum..
Ik denk ook zo min mogelijk zeep gebruiken en niet te vaak baden of douchen. Mijn zoontje heeft ook flinke huid problemen gehad maar wel iets anders dan wat jij omschrijft. Wij gebruiken alleen neutral zeep en toen hij jonger was een beetje balneum olie in badje op advies van de dermatoloog. Weleda calendula is ook nog een optie. Verder inderdaad wassen met een washandje met water. Wij gebruiken daarboor hydrofiele washandjes.
Ik heb zelf eczeem en dan moet je idd niet teveel zeep of andere doekjes gebruiken waar zeep of parfum in zit. Goed smeren met die vettige crème en niet teveel met water schoonmaken, ook alleen water kan uitdrogen. Je hebt volgens mij een zemelenbad voor eczeem, daar zou je hem dan die keren dat hij in bad gaat mee kunnen wassen. En na het zwemmen meteen goed afspelen (chloor) en goed insmeren!
Oké dank je wel! Zemelenbadje had ii wel van gehoord maar dacht dat het was tegen jeuk van waterpokken.
Mijn man heeft dat ook, bij hem is het een uiting van een allergie voor bepaalde wasmiddelen. Gewoon even wassen met neutral, als je gehecht ben aan wasverzachter even beetje keukenazijn gebruiken of ook neutral en de zwitsal etc er uit houden totdat t weg is. Als je daarna 1 voor 1 met wat tijd er tussen de dingen weer toevoegt heb je m waarschijnlijk zo gevonden. Of je moet de huisarts/dermatoloog even bezoeken. Maar zwitsal staat er inderdaad berucht om, werkte 16 jaar geleden (auw) bij de Kruidvat en sprak toen ook mama's die alleen op het eigen merk geen problemen hadden, is me altijd bijgebleven stom genoeg. Wij wassen voornamelijk met water heel af en toe klein beetje sop voor de billen, af en toe de haartjes met een beetje shampoo en daarna goed af/uitspoelen. De oma's zijn zwitsal gek maar die houden t ook nog even afzijdig.
Waaraan herken je dit dan? Hij heeft alleen plekjes op zijn bovenarmen. Nu met vette crème en minder met zeep wassen worden de plekjes al minder.