Ik zou haar toch lekker bij me leggen, hoofdje hoger dan het jouwe zodat je de deken er niet overheen kan trekken Leg haar evt wat schuin zodat ze niet echt naar je toe rolt, houd lekker haar handje vast en slapen maar
De laatste dagen is het overdag ook erger. Ze is onrustiger, spuugt meer en wil constant drinken. Eerst dachten we aan reflux of krampjes, maar we zaten net even te praten over de klachten en ineens kwam spruw naar voren. Sinds afgelopen week zeg ik steeds tegen mijn partner dat mijn tepels prikken en jeuken, vooral tijdens en na voeden. Ze wil constant drinken, maar dan wel onrustig. Zou dat het kunnen zijn?
Ik denk haast dat ze daar nu ook in zit, maar dat verklaart niet waarom ze dit al vanaf week 3 in de nacht heeft. Vannacht ook even goed opgelet en ze slaapt steeds langer onrustig, ook als ze naast mij ligt. Overdag is ze nu ook telkens onrustig, veel spugen, verslikken, met haar tong smakken etc.
Ik had wel dezelfde klachten bij baby en mijzelf en toen was het spruw. Zou laten checken, en je kunt kijken of haar tongetje wit is?
Ik zou toch even (verborgen) reflux uitsluiten! Onze jongen had eerst verborgen reflux, daarna 'gewone' reflux. Hij moest o.a. daardoor verplicht op buik slapen van de arts. Dat scheelde al veel (hij sliep ook amper en onrustig). Plus indikken voeding en medicijnen. Ik zou er echt even naar laten kijken hoor, zo zielig als ze hier last van blijkt te hebben. Zeker met onrustig drinken en eigenlijk alles wat je beschrijft.
Haar tong is niet wit als ze niet gedronken heeft, ik hoop ook dat het geen spruw is! Natuurlijk voor de kleine meid niet, maar ik heb ook veel afgekolfde melk om te doneren en ik ben geen fan van medicatie. Hoe kunnen ze zien of het verborgen reflux is? Het teruggeven is wel veel erger als ik niet kolf voordat ik haar voed, het toeschietelijk reflex is te veel. Daarbij hebben we haar bedje iets onder een hoek gezet, zodat ze hoger ligt met haar hoofd, na het voeden rustig met haar doen en haar nog een tijd omhoog houden en nu voor de nacht voeding een paar hapjes Nutrilon met JBPM. Ook eet ik sinds enkele dagen geen zuivel om ook koemelk eiwit allergie uit te sluiten.
Ik weet niet hoe de reguliere route is als je reflux vermoedt. Misschien kan @Vero0504 er iets over zeggen? Ik denk dat je dan naar huisarts gaat en mogelijk kinderarts. Heb je buikslapen geprobeerd? Je kan daar overdag mee spelen, dan kan je het in de gaten houden. Indikken voeding kan ook averechts werken. Het komt dan nog steeds omhoog, alleen is het dan dikker. Ik heb ook geen verstand van reflux & borstvoeding, maar hier hebben naast allerlei artsen ook een logopediste meegekeken met flesjes en we hebben echt lang gedaan om de juiste speen te vinden icm indikken melk. Het mag echt niet te snel gaan inderdaad maar ook niet te langzaam.
Oh en ik wilde even zeggen dat ik weet hoe je je voelt. Je weet gewoon dat er iets niet in de haak is en je kan er de vinger niet opleggen. Heel vervelend en je maakt je toch super zorgen om je kleine baby. Ik hoop echt dat je er snel achter mag komen. Veel sterkte!
Als je jeuk/pijn aan je tepels hebt zou het best spruw kunnen zijn. En ik heb ervaring dat je dan niet per se in het mondje ziet of de kleine er last van heeft terwijl die er wel last van kan hebben. Als het nog meevalt is medicatie niet nodig. Ik heb op advies van de huisarts toen antischimmel gesmeerd op m'n tepels (miconazol) na de voeding. Dan behandel je jezelf en krijgt de kleine het niet meer van jou. En wat je omschrijft tijdens en na voeden dat gevoel...is voor mij herkenbaar.
Ja inderdaad! Je merkt dat er iets niet klopt en het zit gewoon niet lekker. Nu ook, op probeer haar al een uur in haar bedje te krijgen dat ze lekker slaapt, op mijn arm slaapt ze zo in. Maar zodra ik haar weg leg, wordt ze weer wakker en is onrustig en spuugt alles weer uit. Zo sneu. Ik heb ook het idee dat ze daarom wil blijven drinken, om het te neutraliseren.
Ik herken het echt. Onze kleine sliep alleen maar op mij. Dag en nacht. Achteraf omdat hij dan dus niet op z'n rug hoefde te liggen. Zodamra op z'n rug was het op een gegeven moment echt paniek. Veel slikken etc.
Maar wacht niet te lang en maak het liefst vandaag nog een afspraak bij de huisarts! Anders gaat er straks weer een weekend overheen.
ik bel straks inderdaad gelijk heen, gisteravond was weer bevestiging dat er echt naar gekeken moet worden. Ze was zo moe en sliep bij mij telkens binnen seconden in, maar ik ben van half 11 tot 1 bezig geweest om haar weg te leggen. Elke keer direct weer onrustig en spugen, ook met nutrilon.
Wat kan helpen is filmpjes maken van wat er gebeurt als ze op haar rug weggelegd wordt. Hier liet ik een paar verschillende mensen naar kijken (artsen, logopediste, CB) zodat ze goed konden beoordelen of dit typisch (verborgen) reflux was. En probeer haar vandaag misschien op haar buikje te laten slapen?
Onze jongen was trouwens ook rond deze leeftijd, 8 weken oud, toen we uiteindelijk 13 dagen opgenomen werden in het ziekenhuis. Dat was echt heel fijn, er werd toen op alle vlakken gekeken!
Jeetje! 13 dagen?! Wat was de uiteindelijke reden dan dat hij opgenomen moest worden? Ik kom net bij de huisarts weg, alles klonk goed, ziet er goed uit. Ze heeft me nog wat tips gegeven en we proberen eerst of het de koemelk allergie niet is. Verder vermoedde ze dat het overvoeden ook een factor is. Het spugen is het meeste voor de nacht, daarvoor wil ze constant drinken en zitten we in een cirkel van onrust, voeden, slapen, wakker worden, onrust, voeden, slapen etc. Ik mocht de maagzuurremmer ook proberen, maar liever eerst nog niet. Even de komende weken aankijken.
Goed dat je bent gegaan! Ik ken het principe overvoeden niet, dacht altijd dat baby's dat zelf konden reguleren. Hier had het nog een andere oorzaak hoor, de opname. Maar de reflux had er wel mee te maken bleek. Wij wisten niet dat hij het had en waarom hij zo onrustig was. Dat bleek dus wel echt door de reflux te komen dus achteraf heel blij met de opname anders waren we daar zelf niet achter gekomen. Hopelijk snel verbetering bij jullie!
ach jeetje, lijkt me wel heftig zo’n lange opname. Hopelijk is het daarna wel verbeterd! Ik heb het idee dat we de vinger op de zere plek hebben gelegd, althans zo lijkt het nu. Toen ik het besprak met mijn partner, viel ook voor hem veel op zijn plek. Bij bijna elk kreuntje en huiltje, krijgt ze voeding. Dus vanavond geprobeerd haar normaal te voeden en verder te troosten. Ik heb gigantische overproductie, dus het zou zo maar kunnen dat ze telkens maar gewoon drinkt, terwijl ze dat niet nodig heeft. Heb haar net normaal gevoed en nu proberen haar te laten slapen. Op zich zou het ook wel logisch zijn, in de avond legde ik haar constant aan omdat ik dacht dat ze dat wou, waardoor ik de reflux alleen maar vererger. Nu heeft ze normaal gedronken, verder alleen troosten en dan zakt het hopelijk sneller af. We gaan het zien!
Hopelijk juich ik niet te vroeg, maar ze sliep sneller en rustiger in op haar eigen bedje! Opvallend minder smakken en gorgel geluiden, weinig spuug. Ze is ook niet wakker geworden voor voeding, dus lijkt me dat ze genoeg heeft gedronken. Helaas nog geen duidelijke oorzaak voor de onrust einde nacht/ begin ochtend. Wanneer ik haar op haar zij leg en voed, lijkt het wel minder te zijn. Ook kwam ik een topic tegen van een moeder die zich hetzelfde afvroeg en van een kinderarts had gehoord dat het door de REM slaap kwam dat baby’s heel onrustig kunnen slapen.