Baby slaapt opeens niet meer door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gember, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat goed zeg! Fijn dat je hebt toe gegeven aan rust. Rond de 3 maanden hebben kindjes vaak een heftige sprong en het gedrag wat je kindje nu heeft is heel natuurlijk gedrag.

Borstvoeding is niet alleen ‘buik vol’. Voor sommige baby’s wel (zoals mijn zoontje). Maar voor bijvoorbeeld mijn oudste dochter was het een plek van rust en nabijheid. Prikkelverwerking.

Als kindjes onrustig gaan drinken is het dus meegaan in de vraag. En ook belangrijk om zelf rust te nemen. Dan kan je eigen energie ook gaan naar het aanmaken van meer melk.

Heb vertrouwen in jezelf en jezelf En ke baby!

Nescio, Jackie87 en Gember vinden dit leuk.
  2. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Dankjewel. Wat een mooie zin heb je onder je naam staan :). Helemaal waar ook!

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hoe ging t vanavond?

4. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Gelderland
    #44 Gember, 18 feb 2018
    Laatst bewerkt: 18 feb 2018
    Ja ging goed gisteren avond! :) heb haar de hele avond in draagzak gehad. We zijn samen rond 22.00 naar bed gegaan waar ik haar liggend gevoed heb, zij in slaap viel en mijn tepel maar niet los wilde laten haha. Heb t maar lekker laten gaan (ook omdat ik haar er met geen mogelijkheid vanaf kreeg ;)). Ben zelf ook in slaap gevallen. Heerlijk. Helaas niet doorgeslapen vannacht (2.00 en 5.30) maar ik vind t niet erg. Komt wel weer een keer.

Maar merkte wel weer waarom ik zo blij was dat ik haar kon neerleggen, want fysiek vind ik t wel belastend, zo'n draagzak. Vind jij dat niet? Vanavond in de Maxi-Cosi heen en weer gewiegd. Ging eerste slaapje goed. Maar heb haar nu weer een uur in draagzak te slapen, ze wilde echt gedragen worden. En uitgerust kan ze de laatste voeding veel beter naar binnen werken.

Lief dat je het vraagt :)

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb eigenlijk weinig last van m’n draagzak/doek. Alleen als ik slordig geknoopt heb krijg ik last van m’n lichaam.
    Misschien dat je nog wat met de afstelling kunt doen. Maar het is ook gewoon wennen voor je lichaam.

Maar fijn dat het wat beter ging. Hopelijk vind je een beetje een ritme op deze manier. Al is de rust ook al een goed begin.
    Probeer vooral te doen wat goed voelt en waar jullie je fijn bij voelen. Dat is namelijk het belangrijkste. Het zal niet altijd zijn zoals anderen het doen, maar dat hoeft ook niet. Wat voor jullie werkt, werkt.

Onze dame is ook vaak onrustig als haar luier niet schoon genoeg is. Ook al zit er dan weinig in.
    Maar ze slaapt ook gewoon het best bij mij (of m’n man). Dan is ze echt binnen 2 minuten vertrokken, terwijl het anders (als het überhaupt lukt) veel langer duurt voor ze slaapt. Maar ze heeft ondertussen haar duim gevonden sinds vorige week en kan nu soms zelf in slaap vallen. Ook wel prettig.

6. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Gelderland
    Oh dat is fijn. Duimt ze nu standaard? Hier nog wel echt afhankelijk van haar speentje. Maar ik merk nu dat ze graag iets vast houdt, het liefst mijn hand of verstrengeld ze zich om mijn arm. Dus ben nu met een knuffel aan het experimenteren.

Idd bij mij is ze ook zo vertrokken. Stiekem wel blij dat ik haar ook wakker in bed kan leggen hoor. Soms met een licht schuldgevoel omdat ik denk dat ik haar eigenlijk langer moet vast houden. Daarom vind ik samen in bed slapen heerlijk! Dat doe ik nu vaak als ik kan uitslapen, haar eerste ochtend slaapje zeg maar. En elke avond draagzak voelt toch wel goed idd. Ook voor mijn moeder gevoel.

Heb nu btw ineens weer stuwing. Haha die ontregelde borsten hé!

Deel Deze Pagina