hallo allen, onze dreumes van 15 maanden is erg ziek geweest, ontstoken mond en vol met aften waardoor hij erg veel pijn had hierdoor heeft hij erg slecht geslapen zowel s nachts als overdag. naar bed gaan was een hele strijd en hij wordt elke keer na 1 slaapcyclus gillend wakker. heel logisch want hij had pijn, ook komen de hoektanden door dus dit alles zit natuurlijk niet lekker. nu is hij de laatste dagen aan het opknappen en eet weer, drinkt weer en is weer vrolijk, maar helaas blijft het slapen drama! hij wordt om het uur wakker, gaat soms na wat gemopper zelf weer slapen maar meestal wordt het gemopper uiteindelijk krijsen en moet ik hem troosten, hierna gaat hij weer slapen tot een uur later. ook de vier weken voorafgaand aan zijn ontstoken mond wordt hij regelmatig s'nachts wakker, twee a drie keer was meer regel dan uitzondering.. ik heb dit geweten aan zijn doorkomende tanden. maar inmiddels ben ik echt gebroken, en vindt het rot weg te gaan s avonds omdat hij bij mij het snelste weer rustig is maar dit is ook geen doen. de nachten nemen ik daarom ook zelf voor mijn rekening omdat hij bij mijn man eerder meer huilt dan minder. hij zit nl. ook enorm in zijn verlatingsangst fase en ik kan de deur niet uit of het is brullen. een lekker combinatie zo bij elkaar.. maar heeft iemand ervaring? tips? zal hij vanzelf weer zijn slaapcyclussen aan elkaar gaan plakken, moet ik hem laten huilen? ik hoor het graag!
Hier nooit expres laten huilen. Het komt echt vanzelf goed. Het is slopend, maar het gaat ook weer over ook de verlatingsangst gaat vanzelf weer een keer over. De oudste had dat heel heftig maar is nu juist diegene die op iedereen afloopt en alles aan iedereen verteld. Die moet zelf daarin wat geremt worden.
Ja dat zal zeker nu een fase zijn en daar moet je even doorheen. Ik weet hoe zwaar dat kan zijn. En helemaal naar ziek zijn is het weer even zoeken, ook voor hem zelf. Laten huilen zou ik niet doen maar ik zou wel je man ook meer laten helpen ondanks dat hij misschien sneller stil is bij jou. Hun band moet ook opgebouwd worden en jou eigen rust is ook belangrijk ook al ben je ws dan wel wakker
Ik had het mezelf makkelijk gemaakt door er gewoon een paar nachten op een matras naast te gaan liggen. Dan doorbreek je misschien het steeds wakker worden en paniek. Slaapt hij op een nacht weer (redelijk) door dan verkas je weer naar je eigen kamer. Maar dat moet je natuurlijk wel willen, niet iedereen kiest voor die aanpak.
De leeftijd, 15 mnd, was hier bij allemaal drama... En zeker na (flink) ziek zijn is mijn ervaring dat die kleintjes lang nodig hebben om weer een beetje 'in balans' te komen. Hier ging het bij allemaal spontaan weer beter na de 17-18 mnd. Tisunfase. Wel vreselijk vermoeiend... Sterkte!
Na flinke ellende hebben we hier ook een tijdje een moeilijke slaper gehad. Misschien werkt even spelen in bed overdag wel om van bedje weer een fijn plekje te maken. Ik merkte bij die van ons na een ellendige periode met onrustig slapen namelijk dat bij naar bed brengen ze al wat meer spierspanning op ging bouwen. Dus overdag liet ik dr dan gewoon ff lekker spelen met een knuffel die ze al een tijdje niet had gehad om dat scherpe randje er vanaf te halen en 'naar bed' weer met leuke emoties op te omgeven. Hier werkt dat in elk geval nog steeds goed. Midden in de nacht hoor je dan wel ineens gekraai, opgewonden gebabbel met hier en daar luid gillend (is volgens mij nog steeds de papegaai die vorig jaar 'doof' stempeltje heeft gekregen) en soms een huiltje maar hier gaat ze daarna eigenlijk zelf wel weer slapen. Je wordt even zo goed dan wakker maar ik lig liever in een deuk naast dr babyfoon dan heen en weer te lopen om te troosten, al gebeurd dat hier uiteraard ook gewoon. Bij ellende moet ze mij expliciet hebben. Als ze weet dat ik er ben, dan kan papa lief zijn maar dat is de verkeerde. Midden in de nacht neemt ze daar soms genoegen mee maar anders niet en moet mama komen. Nu heb ik toch bijna alle nachtdiensten omdat mn man op de weg zit en ik met ov reis dus dat is prima.
Dank allen! Inslapen ging vanmiddag en vanavond goed.. Alleen net wel weer wakker maar we gaan het wel afwachten.. Kleine man ook behoorlijk wat voor zijn kiezen gehad..