vraagje over ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chacha, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoi

Ik heb een vraagje over het ritme van onze kleine beeb.

Ze is nu 6 weken oud en krijgt 6 flesvoedingen tussen de 110 en 120 cc. Verschilt bij wat ze op kan
    's nachts slaapt ze gelukkig heerlijk door.

We hebben nu een klein beetje een ritme en die als volgt:

23.00 uur laatste voeding
    06.00 uur voeding en weer terug naar bed
    10.00 uur wordt ze uitzichzelf wakker en krijgt ze voeding. Na de voeding slaapt ze altijd eventjes. Daarna gaat ze in badje en blijft ze wakker tot 13.00 uur Dan weer een voeding en naar bed (probeer ik tenminste, soms slaapt ze beneden)
    16.00 uur voeding, daarna tijdje wakker en daarna meestal slapen
    19.00/1930 voeding en daarna is ze meestal wakker door krampjes
    23.00 uur voeding en slapen

Met name de ochtend is zo voorbij, omdat ze pas om 10.00 uur komt.
    Dan nog badje en het is weer tijd om te slapen. En om nu al om 06.00 uur beneden te blijven, gaat mij een beetje te ver.
    Kan ik in dit ritme nog wat wijzigen? En ik kan naar 5 voedingen per dag, maar hoe pak ik dit aan?

2. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Zolang je kleintje na het voeden of badderen lekker gaat slapen zou ik niets wijzigen.
    Je kindje bepaalt een beetje het ritme. 6:00 wordt vanzelf een keer 7:00 uur en vervolgens 8:00 en zo heb je elke fase een nieuw ritme. Dat regelen de kleintje vaak zelf.
    Ik vind dat je een prachtig ritme hebt, dat had ik niet met 6 weken en 's nachts doorslpen duurde hier tot 12 weken.
    Geniet ervan

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ loesjes:
    Bedankt voor je antwoord. Dan doen we het toch wel goed :D
    Ben soms een beetje onzeker en wil soms te vlug....

En inderdaad dat 's nachts doorslapen is heerlijk, met 5 weken deed ze dat al (nadat ik geswitched was van BV naar FV)

Ik ga weer genieten

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mooi ritme hoor! Wat Loesjes ook zegt is dat je kleintje dit ritme vanzelf gaat wijzigen, zou er dan ook nog niets aan willen veranderen.

Lotte gaf altijd prima aan wanneer het tijd werd voor een fles minder, ze ging ze dan heel slecht drinken..

5. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Chacha,

Je hebt hetzelfde schema als dat ik heb.
    Ook om 23.00 uur de laatste fles en dan 's ochtends weer. Heel af en toe komt Thomas 's nachts nog, maar dat is de laatste paar dagen gelukkig niet meer gebeurd.
    Overdag om de 4 uur is toch ook heel fijn.
    En volgens mij zit je al op 5 voedingen - ik zag dat je twee keer de 23.00 uur fles telde.

Ik zou het gewoon zo houden..

Deel Deze Pagina