baby leren verder te slapen na even wakker te zijn geweest

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by PukjePuk, May 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onze Benjamin valt prima zelfstandig in slaap. Meestal zonder speen. Hij slaapt alleen te kort, want wordt huilend wakker en niet uigerust (zichtbaar en merkbaar), hij kan niet zelfstandig verder opnieuw in slaap vallen (van ene cyclusje naar het andere cyclusje). Daardoor ook weer te moe om effectief te drinken (flesvoeding). Eerst kon hij dit wel.

Hoe kan ik dit opnieuw aanleren? Even laten huilen en dan troosten en speentje geven tot hij in slaap valt of zo? s Nachts kan hij wel langer dan 40 minuten achter elkaar slapen (4 tot 4,5 uur achter elkaar).
    Hij is morgen trouwens 8 weken.

groet, Katrien

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je mail is een beetje onduidelijk. Wil je er even naar kijken?

Groetjes Adrienne

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Excuses.
    Benjaminnetje slaapt overdag te korte slaapjes, en na zo'n kort slaapje is hij niet goed uitgerust. Hij valt wel zelfstandig in slaap, maar wordt gewoon te snel weer wakker en komt dan niet meer zelf in slaap.
    Wat kan ik doen om hem weer verder te laten slapen?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is eigenlijk wel normaal dat een kindje van deze leeftijd kortere slaapjes doet overdag. Dat wordt vanzelf weer meer na verloop van tijd. Ik dacht dat het ook in de nacht was. . Maar dat is gelukkig niet. Ik weet dat mijn kleindochter het ook deed die korte slaapjes. Rust Reinheid en Regelmaat zijn nog steeds heel belangrijk

Groetjes Adrienne

Share This Page